Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik koppel mijn vraag maar even aan dit stok-oud berichtje..;).In ieder geval zit ik in het goede draadje:).
Model 3 eigenaren: in hoe verre treffen jullie nog maatregelen bij reizen diep Europa in, voor een mogelijke lekke band? Extra wiel? , Repair kit?
Stel wij belanden bijvoorbeeld in Hongarije, kun je daar ook vertrouwen op snelle hulp van Tesla Roadside assistance? www.tesla.com/nl_NL/roadside-assistance
Of is dit iets waar je je gewoon geen zorgen over hoeft te maken.

Tesla Roadside Assistance is er in de basis bij problemen met de auto (defecten). Ben je betrokken bij een ongeluk dan hoef je geen hulp van Tesla te verwachten. Een lekke band is al een twijfel geval wat mij betreft, dat is niet de auto aan te rekenen.

Een ANWB lidmaatschap is dus wellicht het overwegen waard. Die helpen je namelijk wel bij bv. een ongeluk.
 
Mooi, ik kwam vanmiddag een witte Model3 met NL kenteken tegen in het noorden van Mallorca, petje af!

Ik geef eerlijk toe, dat ik hier niet electrisch gekomen ben..

Ik rij inmiddels een paar weken met de X in het westelijkste land van Europa. Al aardig wat Tesla’s met kentekens uit NL en Belgie gezien. Helaas ook hier soms wachtrijen bij de superchargers (foto: volle bak bij Alcantarilha, Algarve)
 

Attachments

  • F02A0DA2-1A8D-41CA-B917-39585710A841.jpeg
    F02A0DA2-1A8D-41CA-B917-39585710A841.jpeg
    691.2 KB · Views: 88
  • Informative
Reactions: ramonneke
Dit jaar zijn we naar Schotland gegaan. Bewust niet met de Tesla maar met mijn oude Jeep. Nergens kan je hier opladen (er zijn welgeteld 2 suc maar allen bij de grootste 2 steden). Als je een roadtrip maakt in het Noorden van Schotland dan kan je dit beter niet doen met je Tesla.Ik denk ook dat geen enkele schot een Tesla heeft, heb er geen gezien
 
De Algarve ligt toch niet in Ierland (het meest westelijke land van Europa)? :p

(voor de zekerheid even wat coordinaten opgezocht, westelijke puntje op -10,1 graden, Portugal op -9,8)

Inderdaad, goed punt. Maar ook Ierland is niet het meest westerlijke Europese land maar uiteraard IJsland.

En met een politieke bril op zou men kunnen verdedigen dat Groenland en Bonaire nog westerlijker in Europa liggen, maar dat is niet in de geografische betekenis van Europa dus laten we die maar buiten beschouwing laten.
 
  • Funny
Reactions: horta
Dit jaar zijn we naar Schotland gegaan. Bewust niet met de Tesla maar met mijn oude Jeep. Nergens kan je hier opladen (er zijn welgeteld 2 suc maar allen bij de grootste 2 steden). Als je een roadtrip maakt in het Noorden van Schotland dan kan je dit beter niet doen met je Tesla.Ik denk ook dat geen enkele schot een Tesla heeft, heb er geen gezien
In Schotland heb je geen SuCs nodig. Overal gratis publiek (snel)laden.
 
  • Like
Reactions: robertvg and arsimo
Dit jaar zijn we naar Schotland gegaan. Bewust niet met de Tesla maar met mijn oude Jeep. Nergens kan je hier opladen (er zijn welgeteld 2 suc maar allen bij de grootste 2 steden). Als je een roadtrip maakt in het Noorden van Schotland dan kan je dit beter niet doen met je Tesla.Ik denk ook dat geen enkele schot een Tesla heeft, heb er geen gezien
Ben er nog niet gaan rijden, maar toen iemand me vroeg of je er met een Tesla kon laden heb ik toch voldoende laadpunten kunnen terugvinden. Zelfs meer laadpunten dan tankstations.
 
Ongetwijfeld. Gelukkig wordt autoverkeer boven die lijn ook meteen een stuk zeldzamer ;)

Maar je hebt wel een punt, in de echte highlands zal je het laden nog iets beter moeten plannen. Er moet wel wat te puzzelen overblijven toch? :p

Waar een wil is is een weg. Dat is zeker waar.

Vorig jaar toen ik net een paar weken de S had was ik toch nog maar even met de 320d gegaan.
Toen was de meest noordelijke SuC die in Aviemore. Dan wordt John o' Groats via de binnendoor wegen waar je uren alleen schapen tegenkomt best een uitdaging en als helemaal als je nog terug moet. Om het nog maar niet te hebben over Durness.
Deze binnenwegen zijn ook erg smal zelfs met de 3 serie al een paar keer met de banden op de rand van een afgrond gestaan en aan de andere kant de spiegels ingeklapt om een tegenligger te kunnen laten passeren dus met de Tesla wel even oppassen. Maar goed nu zoek ik zulke wegen ook meestal express op omdat ik dat het mooiste rijden vind en één tegenligger in 200km is dan best te doen.

Nu ben ik toen ook wel een paar publieke laders tegengekomen maar ik heb deze niet op een bekende app kunnen ontdekken en ook niet hoe je daar de betaling moet regelen. Nu was ik ook met andere dingen bezig.;)
Wellicht dat andere daar hun ervaringen over kunnen posten.
 
We verblijven momenteel op de Peloponnesos van Griekenland. Hier natuurlijk geen laadpalen, er rijdt waarschijnlijk ook geen andere Tesla S rond:)

Overgestoken van Ancona naar Patras, dus een weinig heroïsche tocht.
Afstanden zijn hier niet groot, laden via de stopcontacten van de AirBnB’s gaat prima. Wel mijn lange kabel veel gebruikt.
Ik heb me -vooral voor de zielenrust- ook een Go-E lader aangeschaft, mocht de mobiele kader van Tesla zelf te nuffig/kieskeurig of simpelweg kaduuk zijn.

In de drukke stadjes en dorpjes loopt iedereen ‘op het gehoor’ op straat. Dus maar wat blij met mijn vriendelijke DIY-inbouw-bel.
 
  • Love
Reactions: robertvg
Waar een wil is is een weg. Dat is zeker waar.

Vorig jaar toen ik net een paar weken de S had was ik toch nog maar even met de 320d gegaan.
Toen was de meest noordelijke SuC die in Aviemore. Dan wordt John o' Groats via de binnendoor wegen waar je uren alleen schapen tegenkomt best een uitdaging en als helemaal als je nog terug moet. Om het nog maar niet te hebben over Durness.
Deze binnenwegen zijn ook erg smal zelfs met de 3 serie al een paar keer met de banden op de rand van een afgrond gestaan en aan de andere kant de spiegels ingeklapt om een tegenligger te kunnen laten passeren dus met de Tesla wel even oppassen. Maar goed nu zoek ik zulke wegen ook meestal express op omdat ik dat het mooiste rijden vind en één tegenligger in 200km is dan best te doen.
Dit is echt onzin hoor. Ben met de Tesla overal geweest in Schotland. Van John o groats tot zelfs de eilanden (Lewis & Harris, Uist).
Nergens in de problemen gekomen. Met het laden niet en met het rijden ook niet.
 
Dit is echt onzin hoor. Ben met de Tesla overal geweest in Schotland. Van John o groats tot zelfs de eilanden (Lewis & Harris, Uist).
Nergens in de problemen gekomen. Met het laden niet en met het rijden ook niet.

Fijn dat je de helft quote en dan het onzin gaat noemen.:mad:
Keyboard warrior noemen ze dat geloof ik...

In het tweede stuk schrijf ik juist dat ik wel enkele laders gevonden heb maar niet hoe deze werken.
Blijkbaar ben jij er wel geweest en kan je dus antwoord geven op het tweede deel wat je niet quote...

Wat de wegen betreft schrijf ik expliciet over de niet normale en niet doorgaande wegen.
Op de doorgaande wegen kan je echt niet 200km rijden zonder tegenligger....
 
Fijn dat je de helft quote en dan het onzin gaat noemen.:mad:
Keyboard warrior noemen ze dat geloof ik...

In het tweede stuk schrijf ik juist dat ik wel enkele laders gevonden heb maar niet hoe deze werken.
Blijkbaar ben jij er wel geweest en kan je dus antwoord geven op het tweede deel wat je niet quote...

Wat de wegen betreft schrijf ik expliciet over de niet normale en niet doorgaande wegen.
Op de doorgaande wegen kan je echt niet 200km rijden zonder tegenligger....
Ik heb ook bijna geen snelweg gezien, juist de kleine wegen tussen de schapen. Hellingen tot 25% gezien.
Ging echt prima met een X - zelfs met 22" velgen die er onbeschadigd uit zijn gekomen.
Hoe het laadnetwerk in Schotland werkt is relatief makkelijk te vinden via dit forum of anders Google.
Hier laa(d|t) ik het maar even bij.