View attachment 440099 Wat worden er toch ridicule verhalen in de wereld geholpen door BIG OIL. Het verhaal van de Telegraaf over het niet goed op vakantie kunnen gaan met een EV, en dat iedereen moet laden, als jij ook zou willen laden.....pffff. Bijgaand een foto impressie van onze roadtrip gisteren, als gezin(man vrouw, 2 kids, 9 en 12 jaar). Met 2 vingers in de neus bijna 1.700 km afgelegd in 20,5 uur. Eerste stint heeft mijn vrouw gereden, en in de middag nog een keer voor 1,5 uur. De rest ikzelf en rij daarvan 95% op NOA. Als je begrijpt hoe dat werkt is het ideaal. Foto van de Superchargers bezetting rond 12 uur in de middag op een doordeweekse vrijdag in de eerste week van augustus. Ziet er niet slecht uit.....toch. Heleboel Tesla’s gezien, maar niet toen wij aan het laden waren ;-). Tijdens Supercharger sessie in Narbonne, hotel besproken in Spanje. Eenmaal daar gearriveerd, bij inchecken gevraagd of ik ergens kon laden, en zowaar hadden ze 1 stopcontact aangelegd hiervoor. Staat ons andere kind de hele nacht te laden met 9km/h, beter iets dan niets, vandaag de laatste 300km, want we mochten nog niet in het gehuurde, anders hadden we die ook nog wel gereden.
Tip van mijn kant, kijk naar mijn laadsessies, SOC is niet beneden de 10% geweest, waardoor de laadsessie al heel snel op Max kWh gaat. Door de hoge buiten temp. kwam deze helaas niet boven de 114kWh uit. Systeem had teveel koeling nodig. Neem alleen de hoeveelheid kWh, die je nodig hebt naar je volgend laadstation, vanaf SOC 50% gaat je laadsnelheid rap achteruit waardoor je geen tijdswinst gaat maken. Laadsessie Senlis in slaap gevallen, waardoor we met teveel aangekomen in Orleans.
Laadsessie Albaret was onze lunch, dus ook extra lang...
Conclusie: we hebben totaal ruim 4 uur zitten chillen, gevoetbald, gelunched en geslapen tijdens het laden, om uitgerust en veilig de volgende stint te rijden, bij ons is het EV glas halfvol ;-)