Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende leaseauto wordt wel/geen Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Nou Wooter, ik weet niet wat veiliger is. Iemand die zelf rijdt en vermoeit raakt of iemand die om 4 uur s'ochtends na al een lange rit op autopilot 3 piepjes hoort. Ik ben bang dat die laatste eerst zijn bijrijder op zijn neus slaat omdat hij zijn wekker uit wil doen.:)
Nou, hoeveel Tesla's worden er afgesleept nadat een bestuurder vermoeid met autopilot in het decor is gereden?

Ik weet niet waar die aversie tegen autopilot vandaan komt. Ik heb dat ding nog geen enkele keer kunnen betrappen op iets ronduit gevaarlijk. Waar mensen over klagen is dat het ding net te voorzichtig is, teveel afstand houdt, te traag wil rijden, ...

Oh, en vermoeide bestuurders zonder autopilot blijven ook koppig rijden hoor. Koffietjes blijven ingieten, red bulletjes erop, pillen... Heb het allemaal gedaan. Mij moet je niet uitleggen wat vermoeide chauffeurs durven te doen.

Maar goed, als autopilot niet je ding is, wat raad je dan aan als volgende leaser voor Limbo2121?
 
Volgens mij gaat geen enkele auto een oplossing zijn voor de gestelde vraag. "Out of the box" denkend: zou je niet gewoon de 2e woning verkopen. Is je probleem ook opgelost. Of emigreren... :cool:
Ja, natuurlijk. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb, ik pas mijn leven aan aan een auto en niet andersom. Ik zou natuurlijk ook mijn vingers in het stopcontact kunnen doen, is het probleem ook opgelost.
 
  • Funny
Reactions: Niek and Jelger
Kies een benzine en huil om je bijtelling en dat je 10 uren zelf moet sturen. Maar je bent wel een uurtje vroeger thuis.

Ik heb ap en heb in 5 dagen tijd laatst 24u gestuurd vanwege de lange reis met de tesla. Enerzijds omdat ap het niet doet als je harder rijdt dan 150. Als ik zachter reed, zat ik vaak in een baustelle. Links en rechts 2cm over. Ik heb dat een keer met ap gedaan en toen kwam er een stuurcorrectie in de baustelle. Levensgevaarlijk.
 
Nou, tot gisteren wel. Maar enfin. Ik wacht af totdat ik kan gaan rekenen. Is uiteindelijk trade off tussen tijd, geld en gemak.

Als je zo hard nog aan het twijfelen bent, is de lease verlengen met een jaar ook geen optie? Geeft je misschien meer opties tegen dan. Het is niet dat ik veel gereden heb dit jaar en het zal er voorlopig niet op beteren.

Wanneer kwam de bmw i4 weer uit? Die wil ik ook wel eens zien in het echt....mocht Elon mijn M3 plaid version wens tegen dan nog niet hebben ingewilligd :cool:
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik heb ap en heb in 5 dagen tijd laatst 24u gestuurd vanwege de lange reis met de tesla. Enerzijds omdat ap het niet doet als je harder rijdt dan 150. Als ik zachter reed, zat ik vaak in een baustelle. Links en rechts 2cm over. Ik heb dat een keer met ap gedaan en toen kwam er een stuurcorrectie in de baustelle. Levensgevaarlijk.

Hoi Tim.

Ik heb een Model X. Breedste Tesla die er is.

Ik heb afgelopen zomer meerdere baustelle gezien en erin gereden.

Geen enkele baustelle was zo nauw op het linkervak dat ik aan beide zijden maar 2cm over had.

En ik gebruik AP ook gewoon in baustellen hoor. Ik hou m'n handen wel aan het stuur, maar doorgaans gaat dat verrassend goed. 8km op het versmalde linkervak zou anders veel stresserender zijn.

Harder dan 150 willen rijden, dat doe je vooral jezelf aan. Onder ideale omstandigheden via een route langs allerlei IONITY laadpalen ben je dan misschien sneller af, maar de hogere snelheid betaal je gewoon terug door meer laadstops.

Hoe meer je hier post, hoe meer ik denk dat je gewoon geen Tesla hebt en gewoon komt trollen.
 
  • Like
Reactions: Niek
Hoi Tim.

Ik heb een Model X. Breedste Tesla die er is.

Ik heb afgelopen zomer meerdere baustelle gezien en erin gereden.

Geen enkele baustelle was zo nauw op het linkervak dat ik aan beide zijden maar 2cm over had.

En ik gebruik AP ook gewoon in baustellen hoor. Ik hou m'n handen wel aan het stuur, maar doorgaans gaat dat verrassend goed. 8km op het versmalde linkervak zou anders veel stresserender zijn.

Harder dan 150 willen rijden, dat doe je vooral jezelf aan. Onder ideale omstandigheden via een route langs allerlei IONITY laadpalen ben je dan misschien sneller af, maar de hogere snelheid betaal je gewoon terug door meer laadstops.

Hoe meer je hier post, hoe meer ik denk dat je gewoon geen Tesla hebt en gewoon komt trollen.

Ik heb enorm veel km in mijn tesla gereden en ken nagenoeg alle sucs (ik heb met mijn tesla zelfs maanden in Duitsland gewoond).

De Duitse minister had een tesla, maar heeft van de hand gedaan.

ik heb regelmatig in baustelles gezeten met links een betonnen muur en rechts een vrachtwagen (alleen maar vrachtwagens). Mijn tesla geeft gaf toen steeds een stuurcorrctie waar ik 30m van moest bijkomen van de schrik.

mijn tactiek is om juist wel hard te rijden (in mijn visie een normale snelheid in Duitsland), omdat ik dan de laadtijd eraf haal en een suc zet het extra verbruik zo weer recht (tenzij de locatie niet ideaal is).
 
ik heb regelmatig in baustelles gezeten met links een betonnen muur en rechts een vrachtwagen (alleen maar vrachtwagens). Mijn tesla geeft gaf toen steeds een stuurcorrctie waar ik 30m van moest bijkomen van de schrik.
Da's gek dat daarnet eerst zei dat je AP eens gebruikt en je toen een stuurcorrectie kreeg, en nu beweert dat je altijd stuurcorrecties krijgt en een half uur moet bijkomen van de schrik.

Als je staat te liegen, doe het dan goed.

En met 150 km/u val je niet uit de toon in Duitsland. Met 150 km/u rij je nog altijd een meerderheid voorbij en is er een minderheid die je inhaalt.

De Duitse minister (welke?!) had een Tesla en doet die weg, maar jij niet hoewel je net die minister aanhaalt als een reden om een Tesla niet te kiezen?

Tim, ik geloof geen enkel woord van wat je zegt. Ik bedoel maar, denk even na... Je beweert een Tesla te hebben, overal +150 te rijden in Duitsland, quasi alle Duitse SuC's te kennen, AP levensgevaarlijk te vinden waar je 30' voor moet bijkomen van de schrik, al die dingen als reden aan te halen waarom Limbo2121 best geen Tesla meer kiest en je rijdt zelf nog altijd een Tesla.
 
  • Like
Reactions: Unit106
Da's gek dat daarnet eerst zei dat je AP eens gebruikt en je toen een stuurcorrectie kreeg, en nu beweert dat je altijd stuurcorrecties krijgt en een half uur moet bijkomen van de schrik.

Als je staat te liegen, doe het dan goed.

En met 150 km/u val je niet uit de toon in Duitsland. Met 150 km/u rij je nog altijd een meerderheid voorbij en is er een minderheid die je inhaalt.

De Duitse minister (welke?!) had een Tesla en doet die weg, maar jij niet hoewel je net die minister aanhaalt als een reden om een Tesla niet te kiezen?

Tim, ik geloof geen enkel woord van wat je zegt. Ik bedoel maar, denk even na... Je beweert een Tesla te hebben, overal +150 te rijden in Duitsland, quasi alle Duitse SuC's te kennen, AP levensgevaarlijk te vinden waar je 30' voor moet bijkomen van de schrik, al die dingen als reden aan te halen waarom Limbo2121 best geen Tesla meer kiest en je rijdt zelf nog altijd een Tesla.

Ik weet nog goed dat ik voor de eerste keer de stuurcorrectie kreeg en dat staat mij nog altijd bij. Daarna incidenteel met alle aandacht erbij nog eens geprobeerd en toen nooit meer in een baustelle. En met 150 rij je lekker door op de snelweg, ik vind dat fijn.

Van die minister zal ik zo eens opzoeken.

En onderdaad, ken ik in bepaalde gebieden alle sucs omdat ik soms om de 125km laad vanwege mijn snelheid.

Ik heb meerdere keren gezegd dat ik de tesla in 99 procent van de gevallen heerlijk vind, maar op vakantie zeker niet. Soms heb ik het weer geprobeerd, en dan weet ik weer waarom ik er zo’n hekel aan had.
 
omdat ik soms om de 125km laad vanwege mijn snelheid.
Ik raak met mijn Model X in Duitsland 280km ver met de AP op 150 km/u. En daarmee rij je inderdaad lekker door.

Geef toe dat het toch flink wat masochisme is om in jouw omstandigheden Tesla te blijven rijden. Niet kunnen vertrouwen op AP, elke 125 km moeten laden aan een supercharger. Dan moet je zowat 8 keren laden op een traject waar ik 4 keren moet laden.
 
Artikel lezen. De Tesla viel af omwille van 90 minuten moeten laden. Blijkbaar was de chauffeur van de minister allergisch aan het laden aan superchargers en ging ie aan 50kW palen laden. Het laden op bestemming hadden ze ook niet onder de knie, want ze rekenden in rijbereik/2 als maximum mogelijke afstanden. Het is net alsof ze allemaal regeltjes bedachten die nefast waren voor de elektrische auto.

Eronder vind je overigens 9 relevante artikels die ook allemaal negatief zijn over EV's.
 
Ik raak met mijn Model X in Duitsland 280km ver met de AP op 150 km/u. En daarmee rij je inderdaad lekker door.

Geef toe dat het toch flink wat masochisme is om in jouw omstandigheden Tesla te blijven rijden. Niet kunnen vertrouwen op AP, elke 125 km moeten laden aan een supercharger. Dan moet je zowat 8 keren laden op een traject waar ik 4 keren moet laden.

dat is idd bijna 8 keer laden (6 in de praktijk, omdat ik in Oostenrijk wel 100 “moet”).

echter door 2x extra te laden kan ik de hele rit 150 a 180 rijden en dat scheelt toch. Althans, de eerste keer had ik nog last van range “angst” en reed ik voorzichtig en kon ik slechts een paar keer laden. Later was ik die angst voorbij en durfde ik harder te rijden. Weliswaar met meer laden tot gevolg, maar per saldo naar mijn idee sneller.

Namelijk harder rijden en ik maak gebruik van sneller laden (bij 220 de stekker er weer uit om bij 125 weer te laden). Boven de 220 gaat de laadsnelheid toch langzamer.

Maar goed, ieder zijn tactiek.
 
De cijfers zijn toch niet logisch... Ik rij de hele rit 150 waar het mag, en moet maar 4 keren lader. Ik ben per definitie dan toch sneller want je rijdt max. 30 km/u sneller dan mij maar staat 2 keren extra stil, en moet 2 keren extra omrijden van en naar een supercharger, die al dan niet +50% bezet is en je laadsnelheid gehalveerd wordt...

Ik denk dat je net als die minister allerlei regels hebt opgelegd die net nefast zijn om optimaal van je Tesla gebruik te maken.
 
Status
Not open for further replies.