Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende leaseauto wordt wel/geen Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Dit is al herhaaldelijk voorbij gekomen :
  • Voor degene die zo snel mogelijk op hun bestemming willen zijn : ICE
  • Voor degene die een relaxte reis naar hun bestemming willen : Tesla (met het liefst FSD)

Da's waar, en normaal gezien vind ik het ook fantastisch om met de Tesla in vakantiemodus te zijn vanaf ik mijn voordeur dichtsla. Reden waarom we al 6x met de S op wintersport zijn geweest. Maar toch: ik word veel minder relaxt als ik bij bijna elke SuC moet stoppen, en ik zie hoeveel langer zo een rit duurt.

BTW: in de zomer gaan we ook altijd Teslagewijs op reis; afstand naar ons stekje in Javea is een 1800km en we zijn allemaal relaxt en happy. Misschien dat het in de winter, met regen en veel meer stops, wat op mijn humeur werkt?
 
Als ik mijn humeur vergelijk tussen ICE ritten en FSD ritten, weet ik het wel.

Vandaag ergens een filmpje gezien van verkeersagressie. Ik begreep de agressor, want in ICE tijden had ik ook zoiets durven doen. In FSD tijden laat ik me rijden, en netto is dat beter.

Humeurig worden van het laden valt snel op te lossen door wat op de smartphone te tokkelen en een McFlurry te halen. En minder dan een half uur later zit je terug op de autobahn, de AP op, hand losjes aan het stuur en relax in je comfortabele zetel zitten.
 
  • Like
Reactions: Unit106
Nee, want de Y komt pas in 2022 en dan gaat de bijtelling in Nederland weer omhoog terwijl de prijs van 65k ook nog aan de hoge kant is.
Maart 2021 is nog steeds het plan voor het opstarten van GigaBerlin, met juli 2021 eerste commerciële productie. En voorlopig zitten ze nog op plan of zelfs voor op plan. Dus het zou kunnen die Y in 2021.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Ontopic:
4ibrxm.jpg


Praktisch gezien: ff de Model S (2017) verder van genieten tot de Y beschikbaar is hier.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Het gerucht momenteel is
  1. Model Y productie wordt binnenkort gestart in China
  2. Bouw van de fabriek in Berlijn wordt vertraagd
  3. ... om de bouw van de fabriek in Texas voorrang te geven
De Model Y heeft namelijk de gegoten frame delen van de voor- en achteras, en de Europese productie zou ook de nieuwe 4680 cellen krijgen. Dat is wat veel om in 1 keer goed te krijgen.

Tesla Model Y from Giga Berlin will utilize 4680 cells and structural battery pack
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Het gerucht momenteel is
  1. Model Y productie wordt binnenkort gestart in China
  2. Bouw van de fabriek in Berlijn wordt vertraagd
  3. ... om de bouw van de fabriek in Texas voorrang te geven
De Model Y heeft namelijk de gegoten frame delen van de voor- en achteras, en de Europese productie zou ook de nieuwe 4680 cellen krijgen. Dat is wat veel om in 1 keer goed te krijgen.

Tesla Model Y from Giga Berlin will utilize 4680 cells and structural battery pack

Laat ik vooropstellen dat ik geen wijsheid in pacht heb en ook geen kristallen bol.

Maar voor de suggestie dat GigaBerlin productie vertraagd zou worden zie ik geen aanleiding.
Kato Road produceert al op kleine schaal de nieuwe battery packs ook voor Berlijn, gigapresses voor Berlijn zijn al in productie bij de leverancier in Italië en Elon is zowel sandbagging (nieuwe taktiek) als enorm gebrand op het live krijgen van GigaBerlin.

Dus ik verwacht nog steeds de Europese Model Y met alle nieuwe techniek rond juli 2020.

Champagne op zetten?

Edit: Ik wil 1 maand marge...
 
Laat ik vooropstellen dat ik geen wijsheid in pacht heb en ook geen kristallen bol.

Maar voor de suggestie dat GigaBerlin productie vertraagd zou worden zie ik geen aanleiding.
Kato Road produceert al op kleine schaal de nieuwe battery packs ook voor Berlijn, gigapresses voor Berlijn zijn al in productie bij de leverancier in Italië en Elon is zowel sandbagging (nieuwe taktiek) als enorm gebrand op het live krijgen van GigaBerlin.

Dus ik verwacht nog steeds de Europese Model Y met alle nieuwe techniek rond juli 2021.

Champagne op zetten?

Edit: Ik wil 1 maand marge...
De vertraging zou inderdaad veroorzaken dat de fabriek pas live gaat rond juli 2021. Zonder die vertraging zou het einde Q1 2021 al zijn.
 
Er zijn hier toch veel kommedianten op het Tesla forum.
Een Tesla is op een lange reis de beste auto, elke 300 km gaan wij uitgebreid dineren.
Als je 1500 km wil rijden op een dag, ben beroerd van al dat eten wat tot je genomen hebt.

Voorbeeld, in het begin van de corona tijd nog even een BMW-tje in D opgehaald, gezamenlijk terug gereden met gemiddeld 160 D & B met 160, in NL met 130, een ritje van 600 km met een gedwongen stop bij de Belgische/Luxemburgse grens een corona controle door vrouwelijke politie agenten die geen Vlaams konden spreken, zonder tanken met snelheden van op sommige stukken op lege autobahnen van 240/260.
Met een Tesla hadden wij nooit k naar D kunnen rijden & dezelfde dag een BMW-tje kunnen kopen, na de koop tanken & in 4 uur thuis te zijn in Noord Holland Noord.
In NL kan cruisen met een Tesla, maar moet je werken buiten Nederland wil toch wel opschieten, lekker knallen op de autobahn, anders wordt het ergeren in een ev.
Ik ben al bijna 9 jaren een bejaarde, maar wilt toch niet elke 2 uur een plaspauze in lassen bij de laadpaal, als een laadpaalhangoudere, dan neem ik de BMW om op te schieten & s'avonds op tijd thuis te zijn.
 
met snelheden van op sommige stukken op lege autobahnen van 240/260
Dat klinkt allemaal gezellig, en ik heb het in het verleden ook al gedaan. +250km/u rechts voorbij een koppel Audi's op de A9...

Tot je eens net passeert bij een ongeval op de A3 in Geiselwind, er toch moet laden dus de afrit neemt en vervolgens het volgende half uurtje terwijl je zit te eten en de auto staat te laden de cavalerie en de ADAC notarzt helicopter kan horen naderen.

Ik gun het je, maar ik ben absoluut geen komediant.

En nee, met een Tesla heb je bij een supercharger geen tijd om uitgebreid te dineren.
 
Er zijn hier toch veel kommedianten op het Tesla forum.
Een Tesla is op een lange reis de beste auto, elke 300 km gaan wij uitgebreid dineren.
Als je 1500 km wil rijden op een dag, ben beroerd van al dat eten wat tot je genomen hebt.

Voorbeeld, in het begin van de corona tijd nog even een BMW-tje in D opgehaald, gezamenlijk terug gereden met gemiddeld 160 D & B met 160, in NL met 130, een ritje van 600 km met een gedwongen stop bij de Belgische/Luxemburgse grens een corona controle door vrouwelijke politie agenten die geen Vlaams konden spreken, zonder tanken met snelheden van op sommige stukken op lege autobahnen van 240/260.
Met een Tesla hadden wij nooit k naar D kunnen rijden & dezelfde dag een BMW-tje kunnen kopen, na de koop tanken & in 4 uur thuis te zijn in Noord Holland Noord.
In NL kan cruisen met een Tesla, maar moet je werken buiten Nederland wil toch wel opschieten, lekker knallen op de autobahn, anders wordt het ergeren in een ev.
Ik ben al bijna 9 jaren een bejaarde, maar wilt toch niet elke 2 uur een plaspauze in lassen bij de laadpaal, als een laadpaalhangoudere, dan neem ik de BMW om op te schieten & s'avonds op tijd thuis te zijn.

Wel een gigantische impact op milieu en portefeuille
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Er zijn hier toch veel kommedianten op het Tesla forum.
Een Tesla is op een lange reis de beste auto, elke 300 km gaan wij uitgebreid dineren.
Als je 1500 km wil rijden op een dag, ben beroerd van al dat eten wat tot je genomen hebt.

Voorbeeld, in het begin van de corona tijd nog even een BMW-tje in D opgehaald, gezamenlijk terug gereden met gemiddeld 160 D & B met 160, in NL met 130, een ritje van 600 km met een gedwongen stop bij de Belgische/Luxemburgse grens een corona controle door vrouwelijke politie agenten die geen Vlaams konden spreken, zonder tanken met snelheden van op sommige stukken op lege autobahnen van 240/260.
Met een Tesla hadden wij nooit k naar D kunnen rijden & dezelfde dag een BMW-tje kunnen kopen, na de koop tanken & in 4 uur thuis te zijn in Noord Holland Noord.
In NL kan cruisen met een Tesla, maar moet je werken buiten Nederland wil toch wel opschieten, lekker knallen op de autobahn, anders wordt het ergeren in een ev.
Ik ben al bijna 9 jaren een bejaarde, maar wilt toch niet elke 2 uur een plaspauze in lassen bij de laadpaal, als een laadpaalhangoudere, dan neem ik de BMW om op te schieten & s'avonds op tijd thuis te zijn.

Ten eerste is het rijden van 1500 km op een dag al op meerdere manieren te bekritiseren met het oogpunt op veiligheid. Daar ben je ook met een benzine of diesel auto zo'n 15 uur mee bezig. Dat is nog zonder de plaspauze en de 3 gewone maaltijden op een dag. Als je die meeneemt dan ga je daar met gemak overheen. Ik rij vaak naar Oostenrijk en dat is iets meer dan 1000 km vanuit Nijmegen naar Spittal an den Drau. Ik was altijd tegen de 9 a 10 uur kwijt en ik reed vroeger 170km/u over de autobahn (ik rij als ik naar Oostenrijk ga 's-nachts). Oei de benzine gaat dan hard dus zeker 2x tanken. gelukkig wel wat goedkoper in Duitsland. Daarna was ik ook kapot en was blij als ik naar bed ging.

Stel nu je hebt een Model 3 long range en gaat inderdaad dezelfde reis maken. Dan moet je onderweg 4x tanken i.p.v. 1x En dan ben je tien en half uur onderweg.. 1u45 gaat op aan chargen. De rust periode's zijn circa 25 minuten per keer.. Is die extra anderhalve uur op een dag rijden een probleem? Alleen als je er 1 van maakt. Je kan ook eerder vertrekken om op tijd thuis te zijn. Maar alleen al de autopilot zorgt ervoor dat je een stuk uitgeruster aankomt. Daarnaast zijn de pauzes die je ook voor een wandeling kan gebruiken zoveel beter voor je lichaam en geest. Eerlijk gezegd vind ik het gewoon niet slim dat een bejaarde nog zo loopt te haasten met alle gevolgen op ongelukken. Dan mag je mij een kommediant noemen, maar ik noem het voorgestelde rijgedrag een beetje dom.
 
Status
Not open for further replies.