Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Missende lak op veel plaaten Model3

This site may earn commission on affiliate links.
Is7899: Thanks om te bevestigen dat het inderdaad niet allemaal rozengeur en maneschijn is, stuur je Woofer nog wel even de foto's door, anders ben je in zijn ogen een leugenaar ;-) (woofer, chill out, grapje....)

Ik geloof wel dat je problemen hebt met je auto, maar ik ben 't wel eens met Wooter dat ik het erg ongeloofwaardig vind dat je een auto meeneemt waarvan de deur niet eens wil openen en sluiten en die 1,5 tot 2 cm uitsteekt.

Verder, je bent dit topic begonnen met de missende lak.. Aangezien bijna alle Model 3's dit hebben is dit blijkbaar 'by design'. Daar mag je een mening over hebben, ook een negatieve. Maar het is nou eenmaal zo en blijkbaar een producteigenschap. Had je testrit Model 3 dit ook?

Wat Wooter denk ik wat probeert te zeggen, en daar ben ik het wel met hem eens, dat je moet uitkijken dat je niet zelf een ongefundeerd oordeel gaat vellen over die auto doordat je vast blijft zitten in je eigen negatieve spiraal. Dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent omdat je nou eenmaal een negatief beeld van die auto hebt.

Ik ben het overigens wel eens dat het erg vreemd is dat Delivery zegt 'Sure, fixen we bij een SeC' en dat SeC vervolgens begint over binnen de marges. Dan hadden ze dat bij Delivery al moeten aangeven.
 
Hoeveel last gaan we krijgen van dit probleem met het nederlandse weer? Model 3 paint wearing off
Wordt niet blij van dat draadje

Niet. In Canada (en sommige andere koude landen) gooien ze zand door strooizout. Het opspatten van dat zand werkt als zandstralen op je autolak. Geen enkele autolak kan daar tegen.

Zie ook:
How Canada’s addiction to road salt is ruining everything

(De posts met fotos zijn van eigenaren in Canada).

Het enige waar je wel wat van kunt vinden is dat Tesla geen mudflaps heeft. Die zouden dit kunnen voorkomen.
Maar lang niet elke auto heeft dat, mogelijk om esthetische redenen. Mudflaps zijn aftermarket wel te koop

Hier mengen wij geen zand in strooizout.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Tozz
onderkant van de voorbumper is niet mee gespoten. Is dat normaal?

IMG-20190829-WA0003.jpg
 
Tja, als je het zo ziet dan is het inderdaad tegenwoordig gewoon zo slecht. :( Ik vind het echt afbreuk doen aan een auto, maar ik ben wel blijkbaar één van de weinigen die zich er aan stoort. Maar wel fijn dat ik kan zeggen dat de Tesla lak net zo goed is als die van een Ferrari. :)
 
Orangepeel zit inderdaad in elke autolak tegenwoordig, als je geluk hebt valt het mee als het tegenzit tsja.....
Oorzaak is de blanke laklaag (clearcoat) die te dun aangebracht wordt, de sinaasappelhuid zit niet in de lak.
Er zijn ook maar weinig reparatie bedrijven die zonder kunnen spuiten, robotten kunnen het zeker niet zoals blijkt :(.
 
Je kan bij een detailer als je genoeg geld achter laat de clear coat polijsten.

En handmatig is helemaal geen garantie. Ik heb na een slippertje mijn BMW eens bij een BMW dealer achtergelaten en kreeg 'm enkele weken later terug vol hologrammen. Ik moest het hen zelf uitleggen dat het niet hoort dat mijn autolak een 3D effect heeft...

iu


Nu, niks dat je er niet uitgepoetst krijgt als je weet wat je doet, maar ik weet nog altijd niet waarom ze niet 2 uurtjes meer tijd namen om het correct te doen ipv me nodeloos op en af te laten rijden in de hoop dat ik dergelijke figuren mee naar huis zou nemen.