Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 aero caps

This site may earn commission on affiliate links.
Binnenkort “krijgen” we onze M3 met aero caps. Ik zag in een YouTube filmpje dat het niet aanbevolen wordt om de aero caps regelmatig (zonder schoonmaken) te verwisselen.

De caps leveren op de autosnelweg 4 a 5% rangewinst, maar zonder caps zijn de wielen/velgen natuurlijk veel mooier.

Welke keuze hebben jullie gemaakt? Standaard met of zonder aero caps?
 
Zonder met de naafkapjes en wielboutkapjes. Nu is dit de 2e auto die vooral korte ritjes maakt.

A02D8164-4AF2-4789-8695-5A684E28D8EF.jpeg
 
Binnenkort “krijgen” we onze M3 met aero caps. Ik zag in een YouTube filmpje dat het niet aanbevolen wordt om de aero caps regelmatig (zonder schoonmaken) te verwisselen.

De caps leveren op de autosnelweg 4 a 5% rangewinst, maar zonder caps zijn de wielen/velgen natuurlijk veel mooier.

Welke keuze hebben jullie gemaakt? Standaard met of zonder aero caps?

FYI: die plastic caps vervormen vrij snel bij het afhalen, met als gevolg dat als je ze weer erop drukt ze er ook vrij gemakkelijk tijdens het rijden afschieten. Wij zijn ervaringsdeskundigen. Foetsie dus... en dan €26,- p st ex Btw. Rangewinst van een 3% hooguit... :(, begrijp ik uit praktijktestjes, alleen als je echt constant nogal hard rijdt. Rangewinst op het stuk waar je dus (te) hard rijdt en dus ook weer veel meer verbruikt... Tja!
 
Ik geef het rangevoordeel van 3 tot 5% graag op voor mooiere velgen. Dus geen Aero caps, maar gewoon het setje met wieldoppen aangeschaft. Op vakantie naar Zwitserland door Duitsland kon ik meer dan voldoende laden om geen 'last' te hebben van de iets mindere range. Bovendien kijk je bij het laden dan niet tegen die lelijke Aero's aan, maar tegen best mooie velgen. Ik heb er ook een bescherming van Alloygator opgezet in brons. Het resultaat is een mooie, sportieve velg, waardoor de gehele auto er veel mooier uitziet. Op 3 van 4 vier velgen heeft de Alloygator na 5 maanden wel wat lichte schade (stoeprandjes parkeergarages), maar liever op de Alloygator dan op de velg. Kortom, kan het aanraden om de Aero's er af te halen.
 
Ik geef het rangevoordeel van 3 tot 5% graag op voor mooiere velgen. Dus geen Aero caps, maar gewoon het setje met wieldoppen aangeschaft. Op vakantie naar Zwitserland door Duitsland kon ik meer dan voldoende laden om geen 'last' te hebben van de iets mindere range. Bovendien kijk je bij het laden dan niet tegen die lelijke Aero's aan, maar tegen best mooie velgen. Ik heb er ook een bescherming van Alloygator opgezet in brons. Het resultaat is een mooie, sportieve velg, waardoor de gehele auto er veel mooier uitziet. Op 3 van 4 vier velgen heeft de Alloygator na 5 maanden wel wat lichte schade (stoeprandjes parkeergarages), maar liever op de Alloygator dan op de velg. Kortom, kan het aanraden om de Aero's er af te halen.

Beschadigde Alloygators zou ik laten controleren als ik jou was, zie ook Schade topic
 
Ik laat de aero caps er voorlopig op zitten. Het idee in een EV te rijden met de best mogelijke range vind ik wel wat hebben..
Heb gekozen voor de LR AWD. Kom zo qua range ook aardig in de buurt van de range van LR RWD bezitters (zonder caps);).
 
Ik zoek een 18 inch alternatief voor m'n aero (winter)wielen om zomerwielen van te maken.
Ben zelf erg gecharmeerd van de oude turbine-look, maar vrees behoorlijke range-loss.
Toen liep ik tegen deze Canadese (!) producent aan van turbine look-alikes, maar ook een interessant aero-wiel alternatief:
https://www.fastwheels.ca/productinfo.aspx?wn=ev01(+)&fn=titanium
https://www.replika.ca/categories.aspx?sbv=1
Ze zijn allemaal te koop bij CanadaWheels.ca - Your Experts in Wheels, Tires & Auto Parts
Vragen:
1. Heeft 1 van jullie ervaring met de EV01+?
2. Weet iemand de verwachte range loss van zo'n turbine look-alike vs een aero wiel?
Ciao!