Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgaande op het door hen gevolgde process tot nu toe, geloof ik er niks van dat Tesla de belofte waar gaat maken dat alle auto's die besteld zijn voor 14 Okt., dit jaar nog geleverd worden. Dit is marketing. De VIN matching vindt plaats nadat de auto's van de boot komen, dus er zal eind Dec. ongetwijfeld een delta zijn van teveel of te weinig auto's in bepaalde uitvoeringen.
 
Voor alle mensen die op een Tesla Model 3 wachten;

De Grand Dahlia is nu onderweg. Eerder op de dag is hij door het Panama kanaal gegaan. Dit schip is onderweg van San Francisco naar Zeebrugge Vessel details for: GRAND DAHLIA (Vehicles Carrier) - IMO 9355238, MMSI 355222000, Call Sign 3FRA8 Registered in Panama | AIS Marine Traffic
Het schip is 14 oktober vertrokken en komt 26 oktober aan in Zeebrugge. Het kost dus ongeveer 12 dagen om de auto te transporteren. Ik weet niet of ze de 'Amsterdam Truc' deze keer weer doen. Het zou mij wel goed uitkomen.
 
  • Like
Reactions: Lexikon
Op de Grand Dahlia staan weinig M3 voor NL.... deze zijn voornamelijk voor omliggende landen. De Grand Pioneer is wel voor NL.
Als de Dahlia 5-10 vertrokken is en 21 dagen aankomt in Zeebrugge.
De Grand Pioneer is 12-10 vertrokken en zal als het mee zit dan rond 3-11 aankomen in Zeebrugge. Dan moet hij nog door naar Amsterdam dus tel er wat dagen bij.... vanaf WK 46 zullen er dus weer volop auto's uitgeleverd gaan worden. Tot die tijd lekker rustig wachten....
 
Hallo jongens,

Ik heb afgelopen vrijdag in Amsterdam een Model 3 LR wit op wit besteld.
Ik heb mijn reservering gebruikt (vanaf 3 dagen nadat model 3 was aangekondigd). Ik heb ook een model S in mijn bezichtig.
Is er op basis van eerdere ervaringen een kans dat ik de auto dit jaar op kenteken krijg? (i.v.m. dubbele bijtelling volgende jaar)
 
Hallo jongens,

Ik heb afgelopen vrijdag in Amsterdam een Model 3 LR wit op wit besteld.
Ik heb mijn reservering gebruikt (vanaf 3 dagen nadat model 3 was aangekondigd). Ik heb ook een model S in mijn bezichtig.
Is er op basis van eerdere ervaringen een kans dat ik de auto dit jaar op kenteken krijg? (i.v.m. dubbele bijtelling volgende jaar)
Op de site stond besteld voor 14 oktober levering dit jaar
 
Beste Forumleden,

Ik zit met een vraag, die ik na een poging tot lezen van de 285 pagina's op dit forum nog steeds niet helemaal goed beantwoord krijg.

Informatie:
20 sept. 2019 heb ik mijn tesla model 3 SR+, zwart, zwart, Aero besteld via onze leasemaatschappij.
Een aantal dagen daarna heb ik een mail ontvangen van de leasemaatschappij dat de auto besteld is.
Echter heb ik tot op heden nog geen mail ontvangen van Tesla om een account aan te maken of verder informatie van mijn bestelling.

Omdat me dit niet lekker zat, heb ik contact opgenomen met de leasemaatschappij. Die gaven mij een RN nummer door (die ze van Tesla hebben ontvangen), maar konden mij verder niks vertellen over een Tesla account of de status.
Om die reden heb ik -met het ontvangen RN nummer- contact opgenomen met Tesla (Duiven), met de vraag of ze kunnen vertellen waarom ik nog geen mail heb ontvangen om een account aan te maken en of ze kunnen zien dat mijn bestelling wel (goed) geplaatst is.
Hier kreeg ik de volgende dag al een mail op terug (snelle service!) met als antwoord, dat als er een RN nummer bekend is, ik mij geen zorgen hoef te maken en de bestelling in het systeem staat. Over het feit dat ik geen mail heb ontvangen om een account aan te maken vertelde ze me, dat als ik een account wil, ik deze via hun website kan aanmaken met mijn werkmail adres. Dit heb ik gedaan, maar vervolgens kan ik hier nog geen informatie uithalen.

Vraag:
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Dat je geen account hebt (wel een RN) en toch een bericht hebt gekregen om de auto op te halen?

BIj voorbaat dank voor de reactie!
 
Beste Forumleden,

Ik zit met een vraag, die ik na een poging tot lezen van de 285 pagina's op dit forum nog steeds niet helemaal goed beantwoord krijg.

Informatie:
20 sept. 2019 heb ik mijn tesla model 3 SR+, zwart, zwart, Aero besteld via onze leasemaatschappij.
Een aantal dagen daarna heb ik een mail ontvangen van de leasemaatschappij dat de auto besteld is.
Echter heb ik tot op heden nog geen mail ontvangen van Tesla om een account aan te maken of verder informatie van mijn bestelling.

Omdat me dit niet lekker zat, heb ik contact opgenomen met de leasemaatschappij. Die gaven mij een RN nummer door (die ze van Tesla hebben ontvangen), maar konden mij verder niks vertellen over een Tesla account of de status.
Om die reden heb ik -met het ontvangen RN nummer- contact opgenomen met Tesla (Duiven), met de vraag of ze kunnen vertellen waarom ik nog geen mail heb ontvangen om een account aan te maken en of ze kunnen zien dat mijn bestelling wel (goed) geplaatst is.
Hier kreeg ik de volgende dag al een mail op terug (snelle service!) met als antwoord, dat als er een RN nummer bekend is, ik mij geen zorgen hoef te maken en de bestelling in het systeem staat. Over het feit dat ik geen mail heb ontvangen om een account aan te maken vertelde ze me, dat als ik een account wil, ik deze via hun website kan aanmaken met mijn werkmail adres. Dit heb ik gedaan, maar vervolgens kan ik hier nog geen informatie uithalen.

Vraag:
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Dat je geen account hebt (wel een RN) en toch een bericht hebt gekregen om de auto op te halen?

BIj voorbaat dank voor de reactie!

Welke LM? Ik kreeg 3 weken na bestelling door lm een mail van Tesla voor het activeren van mijn account.
Weet ook dat in de broncode mijn naam niet staat, enkel die van de LM dus ik zal wss als secondary bekend zijn.

Wss is daar iets “mis”? Het afhalen van de wagen zal wel geen probleem zijn echter het gebruik van de app..... dit zullen ze toch in orde moetenmaken. Misschien na overdracht van de wagen?
 
Op donderdag 4 oktober heeft mijn directeur mijn Tesla Model 3 besteld.. Config: SR Zwart / zwart 19 inch velgen.

Op vrijdag 11 oktober heeft hij een mail gehad met ''Prepare for Delivery'' met het bericht dat de levering binnenkort zal plaatsvinden. Zijn er meer mensen die dit gekregen hebben en hoelang duurt het nog na deze mail?
 
Welke LM? Ik kreeg 3 weken na bestelling door lm een mail van Tesla voor het activeren van mijn account.
Weet ook dat in de broncode mijn naam niet staat, enkel die van de LM dus ik zal wss als secondary bekend zijn.

Wss is daar iets “mis”? Het afhalen van de wagen zal wel geen probleem zijn echter het gebruik van de app..... dit zullen ze toch in orde moetenmaken. Misschien na overdracht van de wagen?

De LM is PON.
Maar was bij jou/LM het RN nummer al wel bekend voor je de activeringsmail kreeg, dat je weet?
Dat vindt ik namelijk zo raar en krijg ik het (doom scenario) idee dat er iets niet goed gaat.
Maar misschien ben ik gewoon veel te ongeduldig en maak ik van een mug een olifant....
 
Zojuist gebeld voor Tesla Amsterdam. Ze vroegen aan mij of ik een Refferal code wilde toevoegen, na aangegeven te hebben dat ik dit wilde kon ik de code telefonisch doorgeven en is deze toegevoegd.

Daarnaast gaf hij aan dat ik al een RN nummer heb alleen nog geen VIN nummer. Hij zei dat ik de komende 2/3 weken niks hoef te verwachten omdat eerst de boot eind oktober aan moet komen. Vanaf dat moment kunnen ze weer meer informatie geven.

Wel wist hij te vertellen dat mijn afleverlocatie Amsterdam (Koopman) is.

Ik dacht ik vertel dit even ter info.