Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
ik denk dat die restwaarde wel meevalt, veel zullen ook geexporteerd worden. Er zal tegen die tijd de nodige vraag uit het buitenland ook zijn. Het aantal gebruikte EV's in de ons omliggende langen tegen die tijd zal beperkt zijn.

Ik denk dat het best nog eens fors kan zijn. Over 4/5 jaar komen die allemaal de markt op, dat doet wat met restwaarde.

Daarnaast zullen nieuwe EV’s veel betaalbaarder zijn over 4/5 jaar. Wanneer je even de kosten vergelijkt van een ICE vs EV, dan zijn de prijsverschillen nog veel te groot. Motorblok met ontwikkelkosten is misschien iets goedkoper dan een accupakket, maar het scheelt niet veel! Dan zit er nog veel meer marge op, vooral als je nog meeneemt dat de BPM niet op een EV geheven wordt.

zodra de mainstream merken los gaan, gaan de prijzen omlaag. Ik begreep dat VW 50 miljard (!) gaat investeren in de EV en fabrieken. Dat is echt serieus veel geld waar je best iets mee kan bereiken!

Het worden interessante tijden voor de elektrische auto!
 
Vrijdag in de store in Sint Martens Latem mijn Model 3 Performance gereserveerd. Country manager was langs geweest die dag en verzekerde me dat ik dit jaar nog met een Performance met de grijze velgen ging rijden. Voorlopig gereserveerd in het blauw met zwart interieur, maar kan zijn dat ik daar dus nog ga van moeten afwijken, afhankelijk van wat er van de boot komt.
 
Er moeten toch wel heel snel extra boten ingezet gaan worden om dit jaar 17.000 model 3’s hierheen te halen?

Is dat überhaupt haalbaar?
Afhankelijk van de boot ca. 4500-8500 auto’s per PCC, (Pure Car Carrier) de Grand Dahlia ca 6400, en komt de 25e aan in Zeebrugge. De volgende is de Grand Pioneer ca 5000 en nu bijna in het Panamakanaal.
De grote vraag is wat is voor NL en wat voor de rest van Europa. Begreep hier dat op de Dahlia maar weinig voor NL staat.
 
Zojuist gesproken met tesla. VIN worden al toegekend in Amerika. Heb nog steeds geen VIN, dus mijn auto zal ook niet in een van de 2 boten(dahlia en pioneer) zijn.
Besteld op 20/7, restrictie 1/10, geen vin. Dus het zal wel in december worden voor mij....:(:(
 
Zojuist gesproken met tesla. VIN worden al toegekend in Amerika. Heb nog steeds geen VIN, dus mijn auto zal ook niet in een van de 2 boten(dahlia en pioneer) zijn.
Besteld op 20/7, restrictie 1/10, geen vin. Dus het zal wel in december worden voor mij....:(:(

toch knap, mijn vin is 19/10 gekoppeld, grand Pioneer voer toen voor het Panama kanaal.

Tesla heeft net gebeld: aflevering half November.


dus tenzij ze hem op 19-10 in usa hebben gekoppeld en hem daarna op een speedboot zetten, staat de auto staat gewoon op de grand pioneer waarvan de vins dus zijn gekoppeld toen hoe al was vertrokken.

kan niet anders voor levering half november
 
to
toch knap, mijn vin is 19/10 gekoppeld, grand Pioneer voer toen voor het Panama kanaal.

Tesla heeft net gebeld: aflevering half November.


dus tenzij ze hem op 19-10 in usa hebben gekoppeld en hem daarna op een speedboot zetten, staat de auto staat gewoon op de grand pioneer waarvan de vins dus zijn gekoppeld toen hoe al was vertrokken.

kan niet anders voor levering half november

Toch nieuwsgierig, wat en wanneer besteld?