Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren, 19-9 performance in Tilburg opgehaald.
Alles goed gegaan, behalve ontbrekende vloermatten.
Tijdstip werd 's ochtends vroeg van 11.00 naar 17.00 verzet omdat auto nog onderweg was van Zeebrugge naar Tilburg. Bijna JIT dus.
Perfecte ontvangst door de dames die het papierwerk in orde maken. Dan ga je met de shuttle naar een van de parkeerterreinen (diverse nummers) in de buurt waar je welkom geheten wordt door een vriendelijke dame.
De auto's staan netjes op kleur gesorteerd, dus rijtje aflopen op zoek naar je eigen auto op basis van nummerplaat.
Terwijl ik mijn auto open komt net medewerker eraan die in autos' de type 2 laadkabels van 4m legt en ook in mijn auto, had dus mis kunnen gaan als ik wat sneller geweest was.
Auto was 53% geladen.
App was gekoppeld, daarna telefoon authentiseren als sleutel en koppelen, en belangrijkste instellingen instellen (zoals wegloopvergrendeling en bestuurdersprofiel met stoel, stuur en spiegelinstellingen). Zorg dat je de gebruiksaanwijzing en video's vooraf bekeken heb.
De al eerder genoemde checklist afwerken. Geen problemen op 1 vloermatten na, die niet bij een SR+ zitten, maar wel bij een Performance meegeleverd zouden moeten worden. De vloermatten stonden op het deel wat je na delivery kan doen, dus beter toch hele lijst aflopen. Gemeld en reactie van Delivery team is dat de matten er niet bij horen. Daar is het laatste nog niet over gezegd:mad:
Op het terrein lopen enkele medewerkers die kunnen helpen of vragen beantwoorden. Dan rij je parkeerplaats af langs de witte tent met medewerker(s) die vraagt of alles naar tevredenheid is en na het tonen van je tijdelijke kenteken mag je het terrein af en begint het grote genieten:D
Na Model S toch even wennen aan sommige functies, zoals de richtingaanwijzer en waar kan je de kilometerstand vinden.
Thuis de vooraf bestelde wireless telefoon-charger gemonteerd. Wennen aan alle opbergruimte en plekken t.o.v. de MS, centerconsole organizer ga ik zeker nog bestellen danwel de combi met afvalemmer.
 
Last edited:
Ook mijn auto gisteren opgehaald, ik had een afspraak voor 15:00 maar kon een lift naar Tilburg krijgen van een collega en was dus op de gok drie uur vroeger in Tilburg. Geen enkel probleem, auto was klaar voor levering en papierwinkel werd direct door de vrolijke dames in orde gemaakt. Daarna met een Model S en prive-chauffeur naar parkeerplaats 2.5 gebracht. Er waren slechts enkele afhalers en direct werden we te woord gestaan en geholpen de auto te vinden. Alles ingesteld, vogelpoepje weg laten poetsen en verder geen enkel gebrek kunnen constateren. Matten, trekhaak, laadkabels, alles zat erin. Stroom ook voldoende om thuis te komen.
En dan ga je rijden.. spelen.. uitproberen.. wat een genot!
Thuis nog wel een beschadigingetje op de hoek van de bumper gezien maar ik vind het de moeite niet waard daar energie in te steken.
Afleverhel? Welnee, mijn ervaringen zijn van bestelling tot levering perfect geweest, met enige kanttekening dat een proefrit lastig te organiseren was.
Ik ga kilometers maken!
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Suriman and RefleCs
Welke heb je besteld? En ben je tevreden?
Tevreden met de QI wireless charger, past goed, USB splitters zodat ik SSD USB disk kan aansluiten voor Sentry en MP3's, telefoon glijd niet weg.
Laadvermogen standaard op USB voor, voor meer moet je 12V plug met QC3 nemen en kabel door centerconsole naar voren trekken.
US $6.61 27% OFF|USB Port Wireless Car Charger Upgraded Interior Auto Accessory Mount Qi Dual Phones Charging Center Console For Tesla Model 3 on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
  • Like
Reactions: Suriman
Geen problemen op 1 vloermatten na, die niet bij een SR+ zitten, maar wel bij een Performance meegeleverd zouden moeten worden. De vloermatten stonden op het deel wat je na delivery kan doen, dus beter toch hele lijst aflopen. Gemeld en reactie van Delivery team is dat de matten er niet bij horen. Daar is het laatste nog niet over gezegd:mad:
Terecht heb je de vloermatten niet gekregen: die 5000 euro die ik voor mijn performance meer heb moeten betalen, moeten toch ergens goed voor zijn! :)
 
Het gaat hier om een Performance niet een SR+
Dus terecht boos als je die niet hebt maar wel hoort te hebben
Dat snap ik natuurlijk ook: hij heeft een performance en ik ook.
Het was als grapje bedoeld.(voor zover je dit natuurlijk dan ook als grapje zou kunnen zien..) De prijs van de performance op dit moment is 5000 euro minder dan wat ik er in juni voor heb. En dat ik dus voor 5000 euro extra wel de matten heb gekregen..:)
 
Tevreden met de QI wireless charger, past goed, USB splitters zodat ik SSD USB disk kan aansluiten voor Sentry en MP3's, telefoon glijd niet weg.
Laadvermogen standaard op USB voor, voor meer moet je 12V plug met QC3 nemen en kabel door centerconsole naar voren trekken.
US $6.61 27% OFF|USB Port Wireless Car Charger Upgraded Interior Auto Accessory Mount Qi Dual Phones Charging Center Console For Tesla Model 3 on Aliexpress.com | Alibaba Group


kan je klepje nog dicht als je telefoon er op ligt?
 
Hier ook een korte update en tegengeluid voor de vele negatieve verhalen die ik de afgelopen maanden heb gelezen.

Vandaag de auto in Tilburg opgehaald. Relaxt met de taxi vanaf het station. “Welke Tesla”, vraagt de chauffeuse nog. Er zijn er namelijk drie op hetzelfde industrieterrein. Maar ze wist waar de geïmproviseerde Delivery balie was dus geen probleem.

Keurige ontvangst door vriendelijke dames. In het Engels. Binnen paar minuten alle formaliteiten afgehandeld. Koffie gepakt en naar de shuttle. Op de parkeerplaats afgezet met een iemand anders. Van de drukte was niets te merken.

Het was prachtig weer en dat is wel een voordeel als je je auto buiten moet ontvangen. De andere gelukkige was binnen een paar minuten vertrokken. Ik heb er een goede twee uur doorgebracht. Vooral om alles goed in te richten en om een update uit te voeren die ondertussen werd aangeboden. Dat duurde 25 minuten.

Twee kleine problemen. De auto wilde niet verbinden met de telefoon en er zat geen laadkabel in. Wel trekhaak en andere toebehoren. Ondanks veel prutsen met de telefoon is het toch niet gelukt dus uiteindelijk naar de uitgang om af te melden en uit te laten leggen hoe de trekhaak bevestigd moet worden.

Stom, stom, stom. Daar had ik ook moeten vragen naar de laadkabel maar inmiddels moest ik nodig naar de wc en ben ik snel doorgereden naar het hoofdgebouw. Daar ook iemand gevonden die net zo vaak van alles heeft gereset tot m’n telefoon kon verbinden dus ook als sleutel kon dienen.

Alles doet het prima. Geen schades. Lak ziet er prima uit. Veel mensen beschikbaar om je te helpen (die allemaal overhaast zijn ingevlogen en nog zeker niet alles weten).

Auto rijdt geweldig. 53% Lading was voldoende voor de terugreis van ruim 2 uur in druk vrijdagmiddagverkeer.

Alleen die laadkabel dus. Dom, was m’n eigen schuld. Hij lag klaar voor me. Nu afgesproken dat ik hem in Duiven kan ophalen.
 
13-09 een sr+ blue 19” besteld via alphabet, zelfde dag een tesla account en een RN nummer, en nu maar wachten!!

23-08 een M3 LR AWD black/black/18” aero besteld via LM, geen leveringsrestrictie (nieuwe werkgever), zelfde dag een Tesla account.
26-08 in Tesla account en RN nummer, en de bekende welkom bij de Tesla familie mail, wij gaan een auto voor u zoeken vanaf 23-08. Sindsdien aan het wachten........
Dat is ‘pas’ een maand, maar bij bestelling was er contact tussen LM en Tesla en levering mogelijk binnen enkele weken.
En met alle, inmiddels, positieve, aflever-ervaringen hier, duurt wachten lang.............
Voorlopig nog maar even 40 km/dag elektrisch met een plug-in hybride (Audi A3 e-tron)