Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zag wel dat de modellen die nu op snel leverbaar staan voornamelijk versies met trekhaak zijn.
Hoop dat ze ook anderen gaan leveren, want ik had net eentje zonder trekhaak besteld (heb een Skoda Octavia privé, dus vond ik wat dubbelop).
 
En intussen is inderdaad al een VIN toegekend op de Tesla website aan mijn bestelling.
Mijn auto zit dus op de Grand Venus. Vertrokken op 29-5 en gemiddeld zijn de schepen 21-22 dagen onderweg.
Verwachte aankomst zal dus zijn rond 19 juni.
Lijkt erop dat ik voor de zomer, en voor mijn vakantie de vervanger van mijn gecrashte Model 3 in huis ga hebben.
 
Schermafbeelding 2020-05-29 om 19.25.58.png


Blijft toch grappig zo'n VIN Finder. Scheelt een hoop "gedoe" (bronbestand van je eigen pagina openen, Cmd+F indrukken, zoeken naar "5YJ".) Op het moment dat ik de pagina opende kwam automatisch de mededeling dat een VIN was toegekend aan mijn auto.
En dan weet je het zeker. Hij zit op de boot.
 
View attachment 546130

Blijft toch grappig zo'n VIN Finder. Scheelt een hoop "gedoe" (bronbestand van je eigen pagina openen, Cmd+F indrukken, zoeken naar "5YJ".) Op het moment dat ik de pagina opende kwam automatisch de mededeling dat een VIN was toegekend aan mijn auto.
En dan weet je het zeker. Hij zit op de boot.
Is jouw configuratie identiek aan Snow Leopard? Of heb je toch een paar zaken gewijzigd?
 
Nee, dat was het hem juist. Had ik de AP aangehad, was dit niet gebeurd. Ongeconcentreerdheid als gevolg van een telefoontje met slecht (Corona)nieuws. Dan raak je van de weg. Gebeurde op de afrit van de snelweg. Ik rij op snelweg altijd met AP aan, maar als je afslaat gaat die automatisch uit. Normaal zet ik hem dan direct op de afrit weer aan, maar nu niet. Lette niet op, raakte in verwarring en boem! Met 72 km tegen een boom. Tesla levert heel veel info. Ik heb een excel file gekregen van de laatste 10 minuten voor het ongeval, een goede 50 kolommen en 20.000 regels, elke 1/10 seconde is gelogd. Ik kan zien hoever het gas was ingedrukt, met welke kracht geremd is, of de auto zelf ook heeft ingegrepen (Ja, dus, maar door mijn reacties hielp dat niet meer). De volgende dag direct een nieuwe besteld (= prive auto)
Veiligste en beste auto die ik ooit gehad heb. Ben met een paar schrammen (er kwam een tak door de voorruit) uitgestapt. Verder helemaal niets.
Gebeurde midden April, nu dus wachten en hopen (en gezien het VIN nummer dat verschenen is) dat die op de Grand Venus zit.
 
  • Love
Reactions: nico180
Nee, dat was het hem juist. Had ik de AP aangehad, was dit niet gebeurd. Ongeconcentreerdheid als gevolg van een telefoontje met slecht (Corona)nieuws. Dan raak je van de weg. Gebeurde op de afrit van de snelweg. Ik rij op snelweg altijd met AP aan, maar als je afslaat gaat die automatisch uit. Normaal zet ik hem dan direct op de afrit weer aan, maar nu niet. Lette niet op, raakte in verwarring en boem! Met 72 km tegen een boom. Tesla levert heel veel info. Ik heb een excel file gekregen van de laatste 10 minuten voor het ongeval, een goede 50 kolommen en 20.000 regels, elke 1/10 seconde is gelogd. Ik kan zien hoever het gas was ingedrukt, met welke kracht geremd is, of de auto zelf ook heeft ingegrepen (Ja, dus, maar door mijn reacties hielp dat niet meer). De volgende dag direct een nieuwe besteld (= prive auto)
Veiligste en beste auto die ik ooit gehad heb. Ben met een paar schrammen (er kwam een tak door de voorruit) uitgestapt. Verder helemaal niets.
Gebeurde midden April, nu dus wachten en hopen (en gezien het VIN nummer dat verschenen is) dat die op de Grand Venus zit.

Dat is minder om te lezen, jammer om je Tesla zo te zien op de foto's. :( Wel fijn dat je er zelf bijna niks aan over hebt gehouden en weer uit kunt kijken naar een nieuwe Tesla, hopelijk komt die snel. ;)

Wel interessant om te lezen van die log files, heb me altijd al afgevraagd wat er nou precies allemaal gelogd wordt en op welke manier. Wist wel dat er veel gelogd werd maar elke 1/10 seconde is wel erg veel data dan, daar kunnen ze veel uit halen. Toevallig een discussie over in een ander draadje. :)
 
Ziet er zo uit.... (met dan nog 20.000 regels en een stuk of 50 kolommen.)
regel 1 = UTC uur 14:45:24,539
regel 2 = UTC uur 14:45:24,545
Ik zei dus elke 1/10 seconde maar dat moet meer zijn zijn ongeveer per 6/1000 seconde (!) een regel, maar soms duurt het ook iets (!) langer. In elk geval per 1/100 seconde informatie..

Welke andere autofabrikant doet Tesla dit na? Ik had het in elk geval nog nooit zo gehoord en gezien.
Schermafbeelding 2020-06-02 om 23.14.32.png
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah
Gaaf om de data te zien, niet zo gaaf om te horen waarom je een nieuwe nodig hebt.
Maar gezond eruit stappen is het belangrijkste (en hopelijk is het corona nieuws goed gekomen of heeft het een plekje gekregen).

Hier ook een VIN nummer gehad en een mail gehad met voorstel aflevering auto. Blijkbaar moet je hem weer ophalen bij de terminal in Amsterdam. Laatste weekend van Juni gaat het dus gebeuren. :)
 
Ziet er zo uit.... (met dan nog 20.000 regels en een stuk of 50 kolommen.)
regel 1 = UTC uur 14:45:24,539
regel 2 = UTC uur 14:45:24,545
Ik zei dus elke 1/10 seconde maar dat moet meer zijn zijn ongeveer per 6/1000 seconde (!) een regel, maar soms duurt het ook iets (!) langer. In elk geval per 1/100 seconde informatie..

Welke andere autofabrikant doet Tesla dit na? Ik had het in elk geval nog nooit zo gehoord en gezien.
View attachment 547355
levert Tesla ook een viewer bij al die data? Of kun je dit inlezen in Teslamate of Teslafi?
 
Ziet er zo uit.... (met dan nog 20.000 regels en een stuk of 50 kolommen.)
regel 1 = UTC uur 14:45:24,539
regel 2 = UTC uur 14:45:24,545
Ik zei dus elke 1/10 seconde maar dat moet meer zijn zijn ongeveer per 6/1000 seconde (!) een regel, maar soms duurt het ook iets (!) langer. In elk geval per 1/100 seconde informatie..

Welke andere autofabrikant doet Tesla dit na? Ik had het in elk geval nog nooit zo gehoord en gezien.
View attachment 547355
Interessant, maar bijvoorbeeld acceleratiepedaal lijkt dus maar 1x per seconde gelogd te worden in deze past regels. Dat lijkt dan weer erg weinig - of zien we alleen een entry bij verandering?