Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier een M3P besteld op 06/01 en al telefoon gekregen dat ik hem mag afhalen rond 25/02. Of eerder "moet", want hem laten staan voor de installatie van de garagedeuropener was geen optie. In Gent alleen zouden er 40 auto's tegelijk geleverd worden.
Dat is onwijs snel! Dat komt dan wellicht omdat jij een performance hebt gekocht, die zijn inderdaad nog sneller leverbaar.. Veel plezier met de M3P!
 
Dat is onwijs snel! Dat komt dan wellicht omdat jij een performance hebt gekocht, die zijn inderdaad nog sneller leverbaar.. Veel plezier met de M3P!
Misschien ook omdat ik een rode heb besteld? Ik vermoed dat die kleur het minst verkocht wordt?
Verder: De snelle levering is eigenlijk DE reden waarom ik de auto besteld heb. Eigenlijk wou ik deze keer een BMW i4 M50, maar 12 à 15 maanden wachttijd (+ 2 maand extra voor speciaal kleurtje) was me echt te lang...
 
Misschien ook omdat ik een rode heb besteld? Ik vermoed dat die kleur het minst verkocht wordt?
Verder: De snelle levering is eigenlijk DE reden waarom ik de auto besteld heb. Eigenlijk wou ik deze keer een BMW i4 M50, maar 12 à 15 maanden wachttijd (+ 2 maand extra voor speciaal kleurtje) was me echt te lang...
Ja dat is te begrijpen, hoewel die BMW wel echt een mooie auto ook is! Maar langer dan 1 jaar op een auto wachten, nee dat zou ik ook niet snel doen.

En ja, die rode kleur zie je niet vaak, dat zal zeker dan met voorrang worden geleverd. Zelf heb ik een zwarte M3LR met een wit interieur besteld...
Zit nu zonder auto, dus kan mij niet snel genoeg gaan :)
 
scheelt als je met de kleur speelt, inderdaad

Interessant stukje, ik wacht het rustig af. Heb de auto 2 januari besteld, en ga er van uit dat die voor mei geleverd gaat worden:) nu staat in mijn app maart.. dus afwachten maar..
 
Beste Forumleden,

Januari
Op 2 Januari heb ik een online een Model 3LR Solid black/ wit interieur en 18" aero wielen.
Aanbetaling gedaan, en kreeg direct een RN nummer in de App. Levering Mei 2022
Vervolgens heb ik deze ondergebracht bij een LM. Die mijn bestelling heeft overgenomen.
Auto uit de App maar vanuit de LM een bevestiging Levering 30 Juni 2022

Februari

Even gebeld met mijn verkoopadviseur bij Tesla hier, die geeft aan nee hoor auto staat in bestelling en komt in Mei 2022.
Contact gehad met de LM, die geeft aan wat in hun portal staat is actueel (30 juni 2022).

Ik kan nu omdat de auto ondergebracht is bij een LM de auto niet in mijn account of app zien, maar tot voor kort was er nog geen VIN nummer aan mijn auto gekoppeld.
Maart
Ik lees op forums hier en daar dat mensen met de zelfde configuratie en bestelperiode in Maart al de auto geleverd krijgen, en dat die dus van Mei naar Maart is verplaatst.

  1. Wat is jullie ervaring?
  2. Zijn er hier meerdere die in Januari bijvoorbeeld een hebben besteld, en wat is jullie verwachte leverdatum?

Ik ben gewoon benieuwd of ik mijn auto ook in Maart kan verwachten, ik heb een auto (prive en zakelijk in gebruik) die ik mondeling verkocht heb aan een bekende, maar ik wil uiteraard niet (te) veel rijden. En daarnaast eerlijk is eerlijk kijk ik uit naar de nieuwe auto, en mijn eerste elektrische ervaring.
 
Mijn ervaring met model Y bestelling bij Belfius Lease;
Bestelling: 10/12/2021, leverdatum volgens LM begin mei <-> leverdatum volgens Tesla Februari/Maart
Daarna volledige radiostilte met niemand die iets kon zeggen en je ziet inderdaad niets op je account.
Gisteren mail van Tesla dat wagen onderweg is en 2e helft maart geleverd zal worden.

Het lijkt dat bestellingen via lease maatschappij een stuk langer duren als ik zie dat sommige december bestellingen al vroeger uitgeleverd worden dan eind maart.
 
  • Like
Reactions: JeroenM3LR2022
Mijn ervaring met model Y bestelling bij Belfius Lease;
Bestelling: 10/12/2021, leverdatum volgens LM begin mei <-> leverdatum volgens Tesla Februari/Maart
Daarna volledige radiostilte met niemand die iets kon zeggen en je ziet inderdaad niets op je account.
Gisteren mail van Tesla dat wagen onderweg is en 2e helft maart geleverd zal worden.

Het lijkt dat bestellingen via lease maatschappij een stuk langer duren als ik zie dat sommige december bestellingen al vroeger uitgeleverd worden dan eind maart.
Interessant! dat is wat mij ook is opgevallen, want die autos die in de zelfde configuratie tegelijkertijd zijn besteld krijgen nu een leverdatum in Maart. Toch vreemd ben benieuwd of er meerdere dit ervaren..
 
Mijn ervaring met model Y bestelling bij Belfius Lease;
Bestelling: 10/12/2021, leverdatum volgens LM begin mei <-> leverdatum volgens Tesla Februari/Maart
Daarna volledige radiostilte met niemand die iets kon zeggen en je ziet inderdaad niets op je account.
Gisteren mail van Tesla dat wagen onderweg is en 2e helft maart geleverd zal worden.

Het lijkt dat bestellingen via lease maatschappij een stuk langer duren als ik zie dat sommige december bestellingen al vroeger uitgeleverd worden dan eind maart.
Even interesse nog steeds een levering in half maart?

Ben ook wel benieuwd of er meer zijn die van Mei 22 verplaatst zijn naar Maart?... Ik heb tot op heden niks gehoord na de bestelling..
 
Afgelopen donderdag mijn medio januari bestelde M3 LR zwart met wit interieur en 18" velgen opgehaald. Wat een auto zeg! :D Ik kom uit een Hyundai Ioniq Electric, die ik 3 jaar geleden kocht om kennis te maken met electrisch rijden. Nooit spijt van gehad, maar was nu een mooi moment om de volgende stap te maken. Auto privé gekocht, dus geen zakelijke lease. Dus wel een paar keer over na moeten denken, maar ik denk dat ik ook hier geen spijt van ga krijgen.
 
Afgelopen week mijn Model 3LR opgehaald in Tilburg, een wel heel aantrekkelijke jonge blonde dame heeft de auto afgeleverd. De auto heeft 0 mankementen, stond er keurig en ik moet zeggen wat een heerlijke auto. Ga er zeker geen spijt van krijgen!
IMG_6940.jpg
 
Hoewel de aandacht nu ligt op Model Y, en dan met name de auto's gemaakt in Berlijn, hebben mijn vriendin en ik afgelopen woensdag de M3 opgehaald in Tilburg. Besteld midden februari met een verwachting levering in augustus. Toch vorige week een belletje dat deze week kon ophalen. Tesla had blijkbaar nog een rode over :D

Wat een top auto! Zit prachtig in elkaar (net als de MY gaat het prima daar in Shanghai). Toch gekozen voor de RWD en het €8k verschil met de AWD doe ik wel wat anders leuks mee. Bereik van de RWD is meer dan voldoende en 0-100 in 6s is meer dan snel genoeg.
De RWD versie is nu wel erg compleet vergeleken met eerdere jaren. Volledig verwarmd (ook verwarmde ruitenwissers), Ryzen CPU, vloermatten, automatische trunk etc.
LFP batterij mag, en het is zelfs aangeraden, om dagelijks tot 100% te laden. Hierbij geeft de auto 440km aan. De auto zelf is ook bizar zuinig. 130 Wh/km bij 10 graden bij 100 km/h. Gisteren met het iets minder mooier weer ongeveer 160 Wh/km (en 120 km/h).

Voor nu kan ik hem iedereen aanraden. Super blij mee!
 
Hoewel de aandacht nu ligt op Model Y, en dan met name de auto's gemaakt in Berlijn, hebben mijn vriendin en ik afgelopen woensdag de M3 opgehaald in Tilburg. Besteld midden februari met een verwachting levering in augustus. Toch vorige week een belletje dat deze week kon ophalen. Tesla had blijkbaar nog een rode over :D

Wat een top auto! Zit prachtig in elkaar (net als de MY gaat het prima daar in Shanghai). Toch gekozen voor de RWD en het €8k verschil met de AWD doe ik wel wat anders leuks mee. Bereik van de RWD is meer dan voldoende en 0-100 in 6s is meer dan snel genoeg.
De RWD versie is nu wel erg compleet vergeleken met eerdere jaren. Volledig verwarmd (ook verwarmde ruitenwissers), Ryzen CPU, vloermatten, automatische trunk etc.
LFP batterij mag, en het is zelfs aangeraden, om dagelijks tot 100% te laden. Hierbij geeft de auto 440km aan. De auto zelf is ook bizar zuinig. 130 Wh/km bij 10 graden bij 100 km/h. Gisteren met het iets minder mooier weer ongeveer 160 Wh/km (en 120 km/h).

Voor nu kan ik hem iedereen aanraden. Super blij mee!
Gaaf, veel plezier ermee toegewenst!

Erg compleet? Zelfs met USB aansluiting ..:p😇
 
  • Like
Reactions: RobPet