pvh
Active Member
Zo, even aardig wat pagina's doorgelezen, en even mijn mening hieronder aangaande aantal zaken.
1. Veel te hoge verwachtingen van velen. Het is net als een nieuwe film in de bioscoop. Je ziet trailers met de beste stukjes van de film en hebt eigenlijk na het kijken van de film het gevoel dat het wel meeviel terwijl het als je de trailers niet had bekeken je waarschijnlijk super enthousiast de bios uit zou zijn gekomen. Het is gewoon een sexy uitziende kleinere S welke op de markt is voor de grote Duitse merken die nog maar moeten laten zien of ze zo goed zullen zijn in een voertuig op de markt te brengen in deze klasse. Ik denk juist dat zij zich gaan richten op de duurdere modellen gezien de vele leaserijders welke zich weer in het hogere segment zich aan het begeven zijn.
2. CCS denk ik ook niet. De M3 kan lekker bij de huidige SuC laden aangezien zij toch niets hebben aan de nieuwe snelheden welke er aan gaan komen. 350 kW techniek is er al, en ik denk dat we een nieuwe SuC gaan zien welke uiteindelijk tot 500 kW zal kunnen leveren op den duur. Hogere voltages van 800-1200 zullen zorgen voor niet al te dikke kabels, en de nieuwe accu's zoals bij Porsche kunnen deze voltages ook al aan. De model S en X gaat echt wel met een 120+ kWh accu komen en dan een CCS aansluiting om op de nieuwe SuC te kunnen laden. Deze stekker past niet in een M3 maar de huidige wel in de nieuwe CCS S/X. Krijg je toch een premium laadplek. Door de grotere capaciteit en laadsnelheid zal je ook niet overal deze snellere laders nodig hebben, alleen op de drukste vakantie routes en er zullen voldoende mensen zijn die gezien het niet langer onbeperkt SuC laden graag betalen om in 5 minuten bij FastNed welke ook 350 kW CCS laders zal gaan plaatsen 30 kWh even bij te laden om thuis of op het werk te geraken.
3. Ik denk juist dat privé elektrisch rijden een enorme vlucht zal gaan maken. Private lease is meer en meer in opkomst en met de fiscale regelgeving waarbij je nog steeds MIA aftrek hebt als bedrijf, ook als je verhuurd, en de lage onderhoudskosten met geen wegenbelasting zullen er lease bedrijven zijn welke de M3 voor €499 denk ik als private lease zullen kunnen aanbieden.
1. Veel te hoge verwachtingen van velen. Het is net als een nieuwe film in de bioscoop. Je ziet trailers met de beste stukjes van de film en hebt eigenlijk na het kijken van de film het gevoel dat het wel meeviel terwijl het als je de trailers niet had bekeken je waarschijnlijk super enthousiast de bios uit zou zijn gekomen. Het is gewoon een sexy uitziende kleinere S welke op de markt is voor de grote Duitse merken die nog maar moeten laten zien of ze zo goed zullen zijn in een voertuig op de markt te brengen in deze klasse. Ik denk juist dat zij zich gaan richten op de duurdere modellen gezien de vele leaserijders welke zich weer in het hogere segment zich aan het begeven zijn.
2. CCS denk ik ook niet. De M3 kan lekker bij de huidige SuC laden aangezien zij toch niets hebben aan de nieuwe snelheden welke er aan gaan komen. 350 kW techniek is er al, en ik denk dat we een nieuwe SuC gaan zien welke uiteindelijk tot 500 kW zal kunnen leveren op den duur. Hogere voltages van 800-1200 zullen zorgen voor niet al te dikke kabels, en de nieuwe accu's zoals bij Porsche kunnen deze voltages ook al aan. De model S en X gaat echt wel met een 120+ kWh accu komen en dan een CCS aansluiting om op de nieuwe SuC te kunnen laden. Deze stekker past niet in een M3 maar de huidige wel in de nieuwe CCS S/X. Krijg je toch een premium laadplek. Door de grotere capaciteit en laadsnelheid zal je ook niet overal deze snellere laders nodig hebben, alleen op de drukste vakantie routes en er zullen voldoende mensen zijn die gezien het niet langer onbeperkt SuC laden graag betalen om in 5 minuten bij FastNed welke ook 350 kW CCS laders zal gaan plaatsen 30 kWh even bij te laden om thuis of op het werk te geraken.
3. Ik denk juist dat privé elektrisch rijden een enorme vlucht zal gaan maken. Private lease is meer en meer in opkomst en met de fiscale regelgeving waarbij je nog steeds MIA aftrek hebt als bedrijf, ook als je verhuurd, en de lage onderhoudskosten met geen wegenbelasting zullen er lease bedrijven zijn welke de M3 voor €499 denk ik als private lease zullen kunnen aanbieden.