Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Even via abetterrouteplanner.com een paar vergelijkingen gemaakt tussen 220 mijl M3, 310 mijl M3, S75 en S100D. Mooi om te zien dat M3 310 mijl nagenoeg gelijk is met S100D als het op lange afstanden aankomt en de M3 220 mijl komt dichtbij de S75!View attachment 238768

Interessant : dus als ik voor een S100D kies ipv een M3 (Long Range), krijg ik :
- op een rit van zes uur, een tijdswinst van zes minuten;
- ipv 425 liter kofferruimte, 850 liter
- vierwielaandrijving;
- 0,9 sec snellere acceleratie
- luchtvering
- een tikkeltje meer luxe (niet eens zeker)
- en dat alles voor een meerprijs van 100%, oftewel 60kEUR :p

Ik denk dat Tesla binnenkort toch iets gaat doen aan de prijszetting van de MS :D...
 
zijn er nu al video's of foto's te vinden waarin je duidelijk de koffer ziet want er wordt daar prcies nog altijd geheimzinnig over gedaan alsof ze ergens om iets verlegen zitten. En al iemand die 40/60 op foto's gezien?

Hoe wordt er precies geheimzinnig over gedaan? Inhoud is bekend. Toegang ook. 40/60 is bevestigd en kan maar op 2 manieren. Ook niet spannend. Ik vind uitleg over ventilatiesysteem veel interessanter: Tesla's Model 3 air vent is a work of art that's controllable by touchscreen
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Interessant : dus als ik voor een S100D kies ipv een M3 (Long Range), krijg ik :
- op een rit van zes uur, een tijdswinst van zes minuten;
- ipv 425 liter kofferruimte, 850 liter
- vierwielaandrijving;
- 0,9 sec snellere acceleratie
- luchtvering
- een tikkeltje meer luxe (niet eens zeker)
- en dat alles voor een meerprijs van 100%, oftewel 60kEUR :p

Ik denk dat Tesla binnenkort toch iets gaat doen aan de prijszetting van de MS :D..

Ben ik de enige hier die het gevoel krijgt dat:
- de MS een "bad deal" is, en zeker en vast een "pretty bad deal" is wat betreft de P100D variant
- de waarde van mijn 2 jaar oude P85D overnight tot een habbekrats gereduceerd is, gedreven door vraag/aanbod waarbij nieuwe Tesla rijders eerder voor een M3 gaan kiezen gezien alle opties etc
?
 
Ben ik de enige hier die het gevoel krijgt dat:
- de MS een "bad deal" is, en zeker en vast een "pretty bad deal" is wat betreft de P100D variant
- de waarde van mijn 2 jaar oude P85D overnight tot een habbekrats gereduceerd is, gedreven door vraag/aanbod waarbij nieuwe Tesla rijders eerder voor een M3 gaan kiezen gezien alle opties etc
?

Ja
 
  • Like
Reactions: BertXL and Xfrank
Zo, even aardig wat pagina's doorgelezen, en even mijn mening hieronder aangaande aantal zaken.

1. Veel te hoge verwachtingen van velen. Het is net als een nieuwe film in de bioscoop. Je ziet trailers met de beste stukjes van de film en hebt eigenlijk na het kijken van de film het gevoel dat het wel meeviel terwijl het als je de trailers niet had bekeken je waarschijnlijk super enthousiast de bios uit zou zijn gekomen. Het is gewoon een sexy uitziende kleinere S welke op de markt is voor de grote Duitse merken die nog maar moeten laten zien of ze zo goed zullen zijn in een voertuig op de markt te brengen in deze klasse. Ik denk juist dat zij zich gaan richten op de duurdere modellen gezien de vele leaserijders welke zich weer in het hogere segment zich aan het begeven zijn.
2. CCS denk ik ook niet. De M3 kan lekker bij de huidige SuC laden aangezien zij toch niets hebben aan de nieuwe snelheden welke er aan gaan komen. 350 kW techniek is er al, en ik denk dat we een nieuwe SuC gaan zien welke uiteindelijk tot 500 kW zal kunnen leveren op den duur. Hogere voltages van 800-1200 zullen zorgen voor niet al te dikke kabels, en de nieuwe accu's zoals bij Porsche kunnen deze voltages ook al aan. De model S en X gaat echt wel met een 120+ kWh accu komen en dan een CCS aansluiting om op de nieuwe SuC te kunnen laden. Deze stekker past niet in een M3 maar de huidige wel in de nieuwe CCS S/X. Krijg je toch een premium laadplek. Door de grotere capaciteit en laadsnelheid zal je ook niet overal deze snellere laders nodig hebben, alleen op de drukste vakantie routes en er zullen voldoende mensen zijn die gezien het niet langer onbeperkt SuC laden graag betalen om in 5 minuten bij FastNed welke ook 350 kW CCS laders zal gaan plaatsen 30 kWh even bij te laden om thuis of op het werk te geraken.
3. Ik denk juist dat privé elektrisch rijden een enorme vlucht zal gaan maken. Private lease is meer en meer in opkomst en met de fiscale regelgeving waarbij je nog steeds MIA aftrek hebt als bedrijf, ook als je verhuurd, en de lage onderhoudskosten met geen wegenbelasting zullen er lease bedrijven zijn welke de M3 voor €499 denk ik als private lease zullen kunnen aanbieden.

Aarde aan PVH, 499 euro de meeste gezinnen kunnen dat niet betalen.
 
zijn er nu al video's of foto's te vinden waarin je duidelijk de koffer ziet want er wordt daar prcies nog altijd geheimzinnig over gedaan alsof ze ergens om iets verlegen zitten. En al iemand die 40/60 op foto's gezien?

Ik heb net info gevonden om toch duidelijkheid te geven.
De inhoud van de kofferbak (voor+achter) is 15 kubieke voet en daarmee de beste in deze klasse. Dit getal kun je schijnbaar niet vertalen naar liters en vergelijken met liters in Europa, omdat de USA een andere meetmethode hanteert. Details hierover zijn mij echter niet bekend. Deze bron (Bloomberg) gebruikt data van fabrikanten en deze vertrouw ik.

Grootte van de opening kofferbak: 47 cm hoog en 106,6 cm breed. Dit schijnt normaal te zijn voor een kleine sedan en dus niet geweldig groot. Driving Tesla’s Model 3 Changes Everything

Mooie vergelijking:
-1x-1.png
 
Ben ik de enige hier die het gevoel krijgt dat:
- de MS een "bad deal" is, en zeker en vast een "pretty bad deal" is wat betreft de P100D variant
- de waarde van mijn 2 jaar oude P85D overnight tot een habbekrats gereduceerd is, gedreven door vraag/aanbod waarbij nieuwe Tesla rijders eerder voor een M3 gaan kiezen gezien alle opties etc
?
Niks habbekrats, een 85D (net als een 75 nu) lijkt me nog steeds vrij concurrentieel, en die 85D's zullen hun waarde wel wat kunnen houden. 31.000 EUR prijsverschil vandaag tussen 75 en 100D lijkt me een ander paar mouwen (vooral al je bedenkt dat de (bijna) vergelijkbare upgrade bij de M3 maar 9.000 à 10.000 EUR zal kosten - OK, da's zonder AWD maar daar treur ik niet meteen om - en trouwens zelfs als je AWD er bij rekent betaal je nog dubbel zoveel voor de upgrade bij de MS als bij de M3 - net zoals je voor al het andere ook dubbel zoveel betaalt :)).

Nu, je hebt wel een "P" versie. Iedereen die dié versie koopt weet toch wel dat ie geld gewoon weggooit rationeel besteedt aan zijn of haar passie voor supersnelle wagens. Da's nog een heel andere markt en die zal ook nog wel in de tweedehandsmarkt voortleven - en wellicht nog langer, want de P-versie van de M3 komt er ooit, maar nog niet meteen (en MS P100D is intussen gewoon hallucinant duur geworden, dus dat zal ook wel helpen voor de waarde van een tweedehands P85D!).
 
  • Like
Reactions: Maarten
gelukkig kunnen wij pas ergens in 2018 aan onze Configuratie starten. Ik zou nu geen Tesla 3 willen met de kinderziekten
Ik lees dat bijna alle reviewers lovend zijn over de bouwkwaliteit en de degelijke afwerking van het interieur maar tesla zal er goed op toegekeken hebben dat deze 30 modellen er piekfijn uitzien. Wanneer de productie drastisch zal opgeschroefd worden (production hell) is het niet uitgesloten dat de het afwerkingsniveau lager zal liggen. De arbeiders zullen onder druk staan op snel snel te werken en zo zal al eens gebeuren dat een element niet goed gemonteerd zal worden Dus uw Tesla die je in ontvangst zal nemen kan van een heel ander afwerkingsniveau zijn. Ik weet dat ik pessimistisch klink mijn excuses bij deze
 
Last edited:
  • Like
Reactions: pvh