Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
En dit soort berichtjes kun je dan ineens krijgen:

Schermafbeelding 2018-09-26 om 15.13.52.png
 
Hoi allen,

Ik hou Tesla als bedrijf, en de model 3 specifiek, al een aantal jaren nauwlettend in de gaten. Voornamelijk via het engelse gedeelte van dit forum maar ook via Reddit.

Nu loopt de lease van mijn huidige bedrijfsauto over een jaartje af. Vandaag wat berekeningen gedaan (voornamelijk uitgaande van huidige Model S/X prijzen van US naar Euro) en dan staat de M3 er helemaal niet zo slecht voor. Ben dit dus serieus aan het overwegen als opvolger van mijn auto. Vraag is alleen of deze er op tijd is voor afloop van mijn lease :)

Ik weet dat er geen harde feiten zijn nog, maar als we dan toch aan het speculeren zijn:

1. Wat gaat de M3 Long Range met Premium Upgrade package kosten in NL, denken jullie?
2. Verwachten jullie binnen afzienbare tijd een non-premium long range variant? Ik denk dat daar best een markt voor is namelijk.
3. Stel dat afleveringen in NL rond Q2 2019 beginnen, hoe lang verwachten jullie dat het duurt voordat je er eentje kan bestellen zonder reservering?

Ben erg benieuwd naar jullie meningen.
 
Hoi allen,

Ik hou Tesla als bedrijf, en de model 3 specifiek, al een aantal jaren nauwlettend in de gaten. Voornamelijk via het engelse gedeelte van dit forum maar ook via Reddit.

Nu loopt de lease van mijn huidige bedrijfsauto over een jaartje af. Vandaag wat berekeningen gedaan (voornamelijk uitgaande van huidige Model S/X prijzen van US naar Euro) en dan staat de M3 er helemaal niet zo slecht voor. Ben dit dus serieus aan het overwegen als opvolger van mijn auto. Vraag is alleen of deze er op tijd is voor afloop van mijn lease :)

Ik weet dat er geen harde feiten zijn nog, maar als we dan toch aan het speculeren zijn:

1. Wat gaat de M3 Long Range met Premium Upgrade package kosten in NL, denken jullie?
2. Verwachten jullie binnen afzienbare tijd een non-premium long range variant? Ik denk dat daar best een markt voor is namelijk.
3. Stel dat afleveringen in NL rond Q2 2019 beginnen, hoe lang verwachten jullie dat het duurt voordat je er eentje kan bestellen zonder reservering?

Ben erg benieuwd naar jullie meningen.

1: 60.000 Euro incl. BTW is mijn inschatting (heb je er ook een mooi kleurtje lak bij)
2: Geen idee. Misschien enkel voor kleinere batterij, misschien juist eerst enkel voor grotere batterij.
3: Kan ergens tussen 2-12 maanden liggen afhankelijk van vraag en aanbod. Niemand weet hoeveel LR versies er nog gevraagd worden door publiek en niemand weet wat productieverhouding gaat worden van SR en LR.
 
1: 60.000 Euro incl. BTW is mijn inschatting (heb je er ook een mooi kleurtje lak bij)
2: Geen idee. Misschien enkel voor kleinere batterij, misschien juist eerst enkel voor grotere batterij.
3: Kan ergens tussen 2-12 maanden liggen afhankelijk van vraag en aanbod. Niemand weet hoeveel LR versies er nog gevraagd worden door publiek en niemand weet wat productieverhouding gaat worden van SR en LR.

De Model 3 is nog niet zonder premium pakket te bestellen, maar zonder gaat tie $44k kosten. Als je de prijs van de Model S 75D bekijkt, dan kost die $77k in de USA en €90k in Nederland. Als je die ratio ook op de Model 3 prijs loslaat, dan kom je op ~€51k.
 
De Model 3 is nog niet zonder premium pakket te bestellen, maar zonder gaat tie $44k kosten. Als je de prijs van de Model S 75D bekijkt, dan kost die $77k in de USA en €90k in Nederland. Als je die ratio ook op de Model 3 prijs loslaat, dan kom je op ~€51k.

60.000 is waarschijnlijk wat hoog. De vraag was inclusief premium pakket en ik heb er nog 1-2 duizend bij gedaan voor lak.

Als je prijzen van Model S vergelijkt in USD en EUR (ex BTW) dan is EUR prijs een factor 0,92 tot 0,98 goedkoper (hoe meer opties, des te goedkoper is EUR). Gooi je daar BTW van 21% bovenop, dan zit je voor LR met PUP al snel tegen 60.000 aan. Als het meevalt (en we nemen 0,94 als factor) dan zit je rond de 53.000 EUR incl BTW.

Hier een overzichtje, linker kolom met bedragen is Model S, rechter kolom is Model X:
68F73123-651F-4626-A8F1-55B970A83B66.jpeg
 
  • Informative
Reactions: CL600 and Carl
Hoi allen,

Ik hou Tesla als bedrijf, en de model 3 specifiek, al een aantal jaren nauwlettend in de gaten. Voornamelijk via het engelse gedeelte van dit forum maar ook via Reddit.

Nu loopt de lease van mijn huidige bedrijfsauto over een jaartje af. Vandaag wat berekeningen gedaan (voornamelijk uitgaande van huidige Model S/X prijzen van US naar Euro) en dan staat de M3 er helemaal niet zo slecht voor. Ben dit dus serieus aan het overwegen als opvolger van mijn auto. Vraag is alleen of deze er op tijd is voor afloop van mijn lease :)

Ik weet dat er geen harde feiten zijn nog, maar als we dan toch aan het speculeren zijn:

1. Wat gaat de M3 Long Range met Premium Upgrade package kosten in NL, denken jullie?
2. Verwachten jullie binnen afzienbare tijd een non-premium long range variant? Ik denk dat daar best een markt voor is namelijk.
3. Stel dat afleveringen in NL rond Q2 2019 beginnen, hoe lang verwachten jullie dat het duurt voordat je er eentje kan bestellen zonder reservering?

Ben erg benieuwd naar jullie meningen.
In z’n algemeenheid lijkt me hiermee weinig aan de hand; tegen de tijd dat je leasecontract af gaat lopen, zal echt wel duidelijk zijn wat het leveringsprogramma van de Model 3 concreet inhoudt. Zelfs wanneer je favoriete Model 3 uitvoering dan nog niet op korte termijn leverbaar is, kun je het bestaande leasecontract eenvoudig verlengen. Doorgaans hebben werkgever en leasemaatschappij daar geen bezwaar tegen.
 
Last edited:
3: Kan ergens tussen 2-12 maanden liggen afhankelijk van vraag en aanbod. Niemand weet hoeveel LR versies er nog gevraagd worden door publiek en niemand weet wat productieverhouding gaat worden van SR en LR.

En iedereen die een reservering heeft geplaatst had/heeft geen benul van wat die auto nou gaat kosten. Dat is nog steeds onbekend. Dus daar kan ook nog veel van afhangen qua orders.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN