Dankjewel Olivier!
Puur rationeel zou ik voor RWD moeten gaan, maar snellere sprintjes met AWD, dat maakt het toch moeilijker om die beslissing te maken
En meer grip op de weg... Dus veiliger.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dankjewel Olivier!
Puur rationeel zou ik voor RWD moeten gaan, maar snellere sprintjes met AWD, dat maakt het toch moeilijker om die beslissing te maken
Je begeeft je op glad ijs..AWD geeft je alleen meer grip bij acceleratie. Op de momenten dat het er toe dient qua veiligheid (bochten maken, remmen, uitwijkmanoeuvres) maakt het natuurlijk niks uit. Met RWD doe je dat net zo goed met 4 wielen
Voor de optimisten die denken dat ze nog dit jaar een Model 3 zouden kunnen krijgen:
View attachment 336558
Long Range vanaf maart en SR vanaf juni (Elon Time?)
Bron:
https://www.rvo.nl/sites/default/files/2018/09/2018_08_Statistics Electric Vehicles and Charging in The Netherlands up to and including August 2018.pdf
Er is overigens vorige maand weer een waterstofauto bijgekomen in NL! Hang de slingers uit, het zijn er al 43!
Dual motor geeft je meer zekerheid dat je thuis komt :AWD geeft je alleen meer grip bij acceleratie.
En meer grip op de weg... Dus veiliger.
AWD geeft je alleen meer grip bij acceleratie. Op de momenten dat het er toe dient qua veiligheid (bochten maken, remmen, uitwijkmanoeuvres) maakt het natuurlijk niks uit. Met RWD doe je dat net zo goed met 4 wielen
Dual motor geeft je meer zekerheid dat je thuis komt :
Nooit op wintersport? AWD met winterbanden zorgt er praktisch voor dat je nooit sneeuwkettingen nodig hebt. Ik ga nooit meer op wintersport zonder vierwielaandrijving.heel groot verschil is om in sneeuw of ijs te rijden, maar dat komt hier niet zo vaak voor en vermijd ik liefst zoveel mogelijk.
Is toch voor AWD ook verplicht bij sneeuw ?Nooit op wintersport? AWD met winterbanden zorgt er praktisch voor dat je nooit sneeuwkettingen nodig hebt. Ik ga nooit meer op wintersport zonder vierwielaandrijving.
Dat blijkt in de praktijk een regel zonder handhaving.Is toch voor AWD ook verplicht bij sneeuw ?
Is this table using the same standards for measuring range for each car? The US standard used for the Tesla’s is quite strict compared to even the newer European standards and result in lower range numbers.Voor de optimisten die denken dat ze nog dit jaar een Model 3 zouden kunnen krijgen:
View attachment 336558
Long Range vanaf maart en SR vanaf juni (Elon Time?)
Bron:
https://www.rvo.nl/sites/default/files/2018/09/2018_08_Statistics Electric Vehicles and Charging in The Netherlands up to and including August 2018.pdf
Er is overigens vorige maand weer een waterstofauto bijgekomen in NL! Hang de slingers uit, het zijn er al 43!
Is toch voor AWD ook verplicht bij sneeuw ?
Niet terecht, denk ik. Maar ja.
Helling op is t mooi. Helling af maakt t niks uit. Je zult de eerste niet zijn die hier op een minder prettige manier achter komt.De eerste keer dat ik met sneeuw tot aan m'n knieën toch sneeuwkettingen om moest doen op m'n voorwielaangedreven auto en er een X5 met z'n mega grote wielen als een tractor door de modder voorbij speurde was ik heel snel overtuigd dat een AWD op wintersport toch echt de beste keuze is.
I don't think there are WLTP numbers yet for Model 3. I haven't seen them for Model S or X either.Is this table using the same standards for measuring range for each car? The US standard used for the Tesla’s is quite strict compared to even the newer European standards and result in lower range numbers.
Helling op is t mooi. Helling af maakt t niks uit. Je zult de eerste niet zijn die hier op een minder prettige manier achter komt.
AWD geeft je alleen meer grip bij acceleratie. Op de momenten dat het er toe dient qua veiligheid (bochten maken, remmen, uitwijkmanoeuvres) maakt het natuurlijk niks uit. Met RWD doe je dat net zo goed met 4 wielen