Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Kramer Jct 00.jpg
Kramer Jct 01.JPG Kramer Jct 02.JPG Na onze zeperd eergister in t Belg..and the Neth... draadje over de Win een Tesla in Las Vegas, nu echt pos Tesla nieuws. Zomaar in de middle of the Californian nowhere, Kramer Junction bij Barstow, in 1 klap 14 Model 3's gespot... ( of staan er onder 4 ipv 3 ? )
 
Dankjewel Olivier!

Puur rationeel zou ik voor RWD moeten gaan, maar snellere sprintjes met AWD, dat maakt het toch moeilijker om die beslissing te maken :oops:

Tendoet! Ook puur emotioneel zou ik voor RWD gaan! Met RWD optrekken is stukken leuker dan met AWD, ook al duurt het een halve seconde langer om aan 100 km/u te raken. En al zeker als er een bochtje is bij het begin van het optrekken :). Ik mis nog altijd mijn S85 daarvoor...

En zoals @dicktump opmerkte: als het er toe doet (hard remmen, of bocht nemen en hard remmen tegelijk) doet AWD er weinig toe. ESC/ABS doet dat.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: STLL and Alain13
Tendoet! Ook puur emotioneel zou ik voor RWD gaan! Met RWD optrekken is stukken leuker dan met AWD, ook al duurt het een halve seconde langer om aan 100 km/u te raken. En al zeker als er een bochtje is bij het begin van het optrekken :). Ik mis nog altijd mijn S85 daarvoor...

En zoals @dicktump opmerkte: als het er toe doet (hard remmen, of bocht nemen en hard remmen tegelijk) doet AWD er weinig toe. ESC/ABS doet dat.

Dat klinkt enthousiast! Als zelfs het optrekken zoveel leuker is met RWD, dan wordt het RWD :D
 
Als bijna eigenaar van een Model 3, check ik af en toe of er iets te melden is over een paar onderwerpen waar ik graag meer over wil weten:

- CHAdeMO adapter Model 3
- CCS in EU
- Dakkoffer mogeijkheden Model 3

Het lijkt erop dat er nu info is over punt 1. Dat wil zeggen....deze vriendelijke Tesla eigenaar zou van iemand bij het ServiceCenter gehoord hebben dat CHAdeMO adapter mogelijkheid via een update geregeld gaat worden.

Hoewel dit geen 100% garantie geeft, lijkt deze info wel wat serieuzer dat "geruchten" of "logisch gedroom".

Ook opmerkelijk dat het bij sommige stations mogelijk was met een adapter de CCS (VS versie) te gebruiken.
 
Tesla heeft weer wat 'Europese' Model 3 VINs geregistreerd. De laatste maand, samen met de eerste officiele presentatie in Parijs, voelt toch aan alsof er nu serieus stappen gezet worden. Begin 2019 is nog steeds mijn gok, maar me Tesla is het al winst als er eens aan een tiijdslijn wordt gehouden.
 
red.jpg

Choosing the Colors....
Voor de vlucht terug nog even bij de Tesla Factory Store alle M3 kleuren bekeken en met een snik afscheid genomen van rood en gekozen voor het in ons geval veel praktischer blauw. Wellicht dat we door de besparing hierdoor bij de te verwachten schades tzt Eap gaan kopen. Dan hebben we t over minimaal 10 jaar.
blue.jpg
 
  • Like
Reactions: Alain13