Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
In Amsterdam op de PC Hooft kan je een rode bekijken.

DsGyTynXgAAjIZx.jpg
 
  • Like
Reactions: robertvg
Model 3, ik heb er twee gereserveerd. Helaas wordt het een hopeloze missie ;)
Er kunnen niet tegelijk een rolstoel en rollator in de trunk. En zit geen luchtvering op en dus zal de accu zich bij hoog water openrijten aan de schuin staande oprijklep van de pont. Ook geen dakdrager. Helaas wel vierwielaandrijving.
Mogelijk gaat de Model Y dit allemaal oplossen. Die kan mogelijk mooi de S opvolgen die in februari 2020 uit de 4% bijtelling gaat.
 
Model 3, ik heb er twee gereserveerd. Helaas wordt het een hopeloze missie ;)
Er kunnen niet tegelijk een rolstoel en rollator in de trunk. En zit geen luchtvering op en dus zal de accu zich bij hoog water openrijten aan de schuin staande oprijklep van de pont. Ook geen dakdrager. Helaas wel vierwielaandrijving.
Mogelijk gaat de Model Y dit allemaal oplossen. Die kan mogelijk mooi de S opvolgen die in februari 2020 uit de 4% bijtelling gaat.

De Model 3 heeft 140 mm grondspeling, de Model S 134,6 mm zonder luchtvering en tussen de 116,8 en 160 mm met luchtvering. Dus dat is inderdaad mogelijk te weinig. Model X heeft veel meer grondspeling, dus Model Y waarschijnlijk ook. Nog even geduld dus :)
 
Nou, vanochtend even vanuit Eindhoven naar Rotterdam gereden. Was de 3e in de rij ongeveer en kreeg een korte intro over wat dingen specifiek voor de Model 3. Keer de klink bedienen, dat soort dingen.

Model was nog een US versie overigens zoals verwacht. Ben nog steeds wel heel benieuwd naar de achterlichten voor europa.

Ook natuurlijk even achter het stuur gezeten, stoelen zitten goed. Voor mij genoeg ondersteuning. Kleine demo van het klimaatsysteem, en dat werkt toch wel echt grappig.

De plaatsing van de snelheid en dergelijke zit op een zeer mooie plek, denk dat me dat zodra ik hem heb niet veel tijd zal kosten om daar aan gewend te raken.

 
Ook net in Rdam geweest. Weinig wachttijd, minuut of 5 om achter het stuur te komen. Wel continue stroom van nieuwe mensen die aankwamen. Kon overigens gewoon bij Tesla parkeren.

Vooral niet gaan vergelijken met de S want dat is niet eerlijk. Stoelen prima inderdaad. Laadopening aan de achterkant doet klein aan, maar heb geen referentie ervaring met zo'n model. Dak is fraai, zijkant is ook mooi evenals de achterkant. De voorkant is wennen, ben ook benieuwd hoe dit in een andere kleur oogt. Stuur klein, maar bediening voelt goed. Scherm ook lekker snel.

Levering half 2019 werd er gezegd.. dat valt weer tegen dan, als het klopt.
Ik wacht eerst de prijzen of voordat ik beslis of de Model 3 de S gaat vervangen.
20181116_134145.jpg
20181116_135029.jpg
20181116_135454.jpg
20181116_152446.jpg
20181116_134334.jpg
20181116_134256.jpg
 
mooi dat ie nu ook in Nederland te zien is, wat ik me afvroeg, heeft iemand hier meer info over de verwachtte prijssetting in Nederland? Zelf een S samenstellen in USA configurator en in NL configurator, het procentuele verschil daarvan pakken en op de USA M3 prijs loslaten heb ik al gedaan, maar ben benieuwd wat de prijs ongeveer gaat zijn, zal er een LR model zijn (met premium interieur) voor onder 60.000 denken jullie ? (incl BTW)
 
mooi dat ie nu ook in Nederland te zien is, wat ik me afvroeg, heeft iemand hier meer info over de verwachtte prijssetting in Nederland? Zelf een S samenstellen in USA configurator en in NL configurator, het procentuele verschil daarvan pakken en op de USA M3 prijs loslaten heb ik al gedaan, maar ben benieuwd wat de prijs ongeveer gaat zijn, zal er een LR model zijn (met premium interieur) voor onder 60.000 denken jullie ? (incl BTW)
Ik heb hetzelfde gedaan, gekeken naar verschil tussen US en NL model S en dat op de Model 3 toegepast. Alleen heb ik er een simpele website voor gemaakt met zakelijke voordelen. Niet alles klopt en ik moet nog de LEMR variant toevoegen maar misschien is het nuttig voor iemand: www.hoeduuriseentesla.nl .
We weten inmiddels zeker dat de Model 3 compleet afgemonteerd naar Europa verscheept gaat worden. Roll-On-Roll-Off.

Geen rol meer voor de assemblagehal in Tilburg, dus. Daarmee vervalt het omzeilen van de 10% importheffing op auto’s.

Houden jullie daar wel rekening mee?
 
Instapprijs van een model S is zo langzamerhand 92K dus daar zit die LR met 10% importheffing nog niet aan; de LR performance zal daar wel naar toe kruipen. Gisteren bij Tesla even gebabbeld over de prijs en ze weten het nog echt niet, maar hopen over een paar weken meer te weten. Mijn gok dat een zwarte MR met premium interieur voor rond de 50K gaat werd als reële schatting gezien. Voor NL een belangrijke prijs omdat die dan voor de zakelijke markt nog volledig in de 4% valt. We gaan het zien, voor de Kerst denk ik dat we wel weten wat het wordt, want zo langzamerhand moeten de eerste bestellingen de pijplijn in; denk toch medio december dat ze willen dat de vroege inschrijvers kunnen gaan bestellen om dan ergens in februari te kunnen leveren.
 
Vanochtend even in A'dam wezen kijken - was nog rustig. Positief over zitpositie overigens - ook als je wat langer bent (voor en achter). 15inch scherm oogt in het echt veel kleiner dan op foto's. Frunk ruimte bijna net zo groot als de eerste single mo S. De welwillende jongen die mij een begon uit te leggen maar verteld dat er een CCS aansluiting komt... was voor hem nog nieuw. Altijd leuk om even in de PC geparkeerd te staan -;). Er zijn altijd mensen die hun auto graag even naast een Tesla zetten voor de foto.
 

Attachments

  • IMG_5480 (2).jpg
    IMG_5480 (2).jpg
    346 KB · Views: 35
  • IMG_5470 (1).jpg
    IMG_5470 (1).jpg
    456.3 KB · Views: 28
  • IMG_5469 (2).jpg
    IMG_5469 (2).jpg
    393.2 KB · Views: 40
  • IMG_5463 (1).jpg
    IMG_5463 (1).jpg
    397.2 KB · Views: 32
Van dat scherm was mij idd ook opgevallen. Je denkt een lap van een ding en dan valt het nog wel mee. Mogelijk omdat op de foto's je niet doorhebt dat het stuurwiel best klein is en als je met het formaat van een normaal stuurwiel in gedachten naar de foto's kijkt dan denk je idd dat het een lap van een scherm is.