Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zaterdag even naar de 3 in zaventem gaan kijken met de vrouw. Hij bevalt ons goed (enkel ik zal er mee rijden). En het wordt of een witte of een rode. Wat we wel hopen is dat we dat pianolak op een of andere manier kunnen 'bedekke. Ook even in de S en X gezeten en vinden het in en uitstappen het vlotst gaan in de 3

Van zidra ik achter het stuur zat voelde ik meteen aan dat er geen gewenningstijd nodig zal zijn of heel kort.

Het vin nummer van de 3 zat rond de 30.000 dus al een tijdje geleden gebouwd( werd me zonder dat ik er om gevraagd had) meegeven door iemand van tesla aldaar.
VIN zat op 37XXX.
De pianolak op de console moet bij mij ook verdwijnen...ik schrok wel van het verschil in buitenafmeting tov de S. Toen ze daar zo vlak achter elkaar stonden. De S Is echt wel heel groot.
 
Ik ben gisteren naar Amsterdam gereden, was er rond het middaguur. De rij viel wel mee, heb er denk ik 10-15 minuten staan wachten en heb uiteindelijk zo'n 5 minuten in de auto gezeten. Ik ben geen reservation holder. Wat me vooral opvalt is dat het personeel echt heel vriendelijk en enthousiast is. Er komen zoveel mensen langs en ze blijven gewoon vriendelijk tegen iedereen. Dat vind ik altijd wel top bij Tesla.

Maar over de Model 3, ik kan alleen blijven herhalen dat-ie in het echt mooier is dan op de foto's (zoals hier eerder ook al opgemerkt door iemand). En ik denk dat de Performance versie nog wel eens een erg mooie en qua rijden ook leuke vervanging van mijn Model S 85 (RWD) kan gaan zijn :)
 
Zeker heen gaan als je een echte indruk wilt hebben hoe de auto er in het echt uitziet en aanvoelt. Het was voor mij een bevestiging dat het wel snor zit met de afwerking. En nu hopen dat de MR met RWD voor een 'fatsoenlijke' prijs gaat komen ;)

@Defiant Ja en de levertijd: Ik kreeg ook iets te horen van reserveringen van de afgelopen weken moeten misschien wel een jaar wachten, maar op mijn vraag hoeveel reserveringen er dan waren... misschien een paar duizend (en dat is een paar dagen productie M3...) Op de website staat nog steeds begin 2019 bij mijn bestelling... we zetten de optimistische bril en en hopen dat de website het beter weet :) Trouwens, we weten niet hoeveel mensen mogelijk gaan wachten op een goedkope model 3 en in het begin hun reservering parkeren voor een goedkopere variant die pas later gaat komen (Q3-Q4 2019). En ik denk dat er nog wel een paar mensen gaan afhaken die een echte gezinsauto zoeken met goede zitruimte achterin voor grote kinderen. Zelf vind ik het meer een vierdeurs coupé.

Het tegensputteren van mij zat ook in de trant van...maar ligt dat niet aan de te kiezen configuratie? Toen ik daarna door haar weemoedig werd aangekeken, ben ik het er maar bij gelaten ;).

Er zijn bijna opzeker meer dan een paar 1000 reserveringhouders in NL. Het zou me verbazen wanneer dat minder is dan 10.000 tot misschien wel 20.000. Volgens mij krijgen we nog steeds rond de 5% van de jaarlijkse Tesla productie hier. Dus bij een (binnenkort) productie van 7000 stuks per week Model 3, Zou je met een natte vinger kunnen uitgaan van ongeveer 350 stuks per week in NL geleverd. Wel in batches natuurlijk. Dat zou voor heel 2019 uitkomen op 15.000 - 20.000 Model 3's.

De inschatting dat het een jaartje duurt voordat huidig geïnteresseerden een exemplaar kunnen verwachten, lijkt dan niet onredelijk. Maar we hebben het over Tesla...dus zijn er altijd verrassingen...
 
  • Like
Reactions: Fralamjo
Gaaf...
Mark Larsen on Twitter
m3-.jpg
 
Geen uitnodiging ontvangen helaas, wel reservering houder maar de reservering is pas gemaakt op 27-2-2018.


Zou er een 50.000 euro model komen met een software matige limitering van het accupakket?

Na aanschaf het accupakket “upgraden” en het rest bedrag afrekenen lijkt mij ideaal, geen idee of dit legaal zou zijn.
 
Geen uitnodiging ontvangen helaas, wel reservering houder maar de reservering is pas gemaakt op 27-2-2018.


Zou er een 50.000 euro model komen met een software matige limitering van het accupakket?

Na aanschaf het accupakket “upgraden” en het rest bedrag afrekenen lijkt mij ideaal, geen idee of dit legaal zou zijn.

Je kan de autopilot functie naderhand los kopen, kost ie waarschijnlijk wel ongeveer 1000 euro meer.
 
Geen uitnodiging ontvangen helaas, wel reservering houder maar de reservering is pas gemaakt op 27-2-2018.


Zou er een 50.000 euro model komen met een software matige limitering van het accupakket?

Na aanschaf het accupakket “upgraden” en het rest bedrag afrekenen lijkt mij ideaal, geen idee of dit legaal zou zijn.

Gewoon langs gaan in Amsterdam of ergens anders..
je hebt helemaal geen uitnodiging nodig.. hoogstens sta je iets langer te wachten.
 
AP is voor mij geen must.

Wil wel graag:
LR, plus 10.000 euro?
18", geen extra kosten
Zwart, geen extra kosten. (eventueel later met wrap)
En PUP, plus 6000 euro?
Totaal ongeveer 60.000 euro(?) maar dan zou ik graag 50.000 op de eerste factuur willen hebben, mits dit legaal kan.
 
Je kan de autopilot functie naderhand los kopen, kost ie waarschijnlijk wel ongeveer 1000 euro meer.

Waarom zou je dit willen? Catalogusprijs blijft toch hetzelfde.

AP niet “initieel” meebestellen, maar wel voor aflevering separaat bestellen.
Krijg je het zonder achteraf-toeslag en komt t niet in de fiscale waarde.

-edit-
Voor de batterij-upgrade / fiscale waarde: er is vast wel iemand hier die zn 70 naar 75 heeft geüpgraded, en het kan vertellen.
 
Last edited: