Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was overigens wel onder de indruk. Ik vind het toch weer knap van ze. Wederom weten ze de voortrekkersrol te onderstrepen door een ontzettend slimme en moderne car neer te zetten! Voelt zoveel meer hightec dan bv de kona!

Zelfs mijn S deed op de terugweg ouderwets aan. Vooral het minimalistische interieur met die prachtige uitblaas vd ventilatie (en bijbehorende animatie op het scherm) Het voelt wel weer echt Tesla, knap hoe ze dat gevoel van voorsprong weten te behouden!
 
  • Love
Reactions: Michel3
Dak voor 2e rij heeft standaard glas. Enkel voor voorstoelen zou dak metaal worden bij non-premium uitvoering.
CO2Clean is right. Ga toch maar eens kijken in Duiven, morgen of maandag.
1 meter 85 cm. Daarmee kon ik net aan rechtop zitten (met mn rug tegen de leuning aan), maar dan voelde ik mn haar tegen het dak aan komen.
Ben 1.84. Dus even kijken of mijn stekeltjes echt een cm langer zijn dan de haren van Ger of net zo lang en het glas net niet raken ;-)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Maandag ga ik (met eega) in Duiven kijken Dan kan ik meteen informeren hoe snel defecte cellen vervangen kunnen worden. Werd van de week wat dat betreft geconfronteerd met de problemen die je daar bij kunt hebben: de Zoe van eega heeft een defecte cel. Dat betekent een compleet nieuw battery-pack (gelukkig geleased :p) met een levertijd van weken :( Het blijft toch een Renault ...:rolleyes:
 
CO2Clean is right. Ga toch maar eens kijken in Duiven, morgen of maandag.

Ben 1.84. Dus even kijken of mijn stekeltjes echt een cm langer zijn dan de haren van Ger of net zo lang en het glas net niet raken ;-)

Ik heb er in de VS ingezeten met 1,84 (fractie lange benen in verhouding) en ik had ruim voldoende hoofdruimte. Volgens handleiding zou Model 3 achterin 6,1 cm meer hoofdruimte hebben dan Model S, al is cijfer van Model S al lange tijd niet aangepast en is volgens mij huidige S ruimer dan 2013-2014 model.
 
Punt 3 lijkt mij niet verstandig.
Ik verwacht dat er potentiele M3 kopers zijn zonder reservering, die graag via jou reservering een M3 (op jou naam) bestellen en direct na levering de auto van je overnemen tegen een redelijke vergoeding.
Daar stel ik mijn reservering (31/3/16) voor beschikbaar.
Reden is dat ik voor de goedkoopste versie wil gaan, wat nog zeker een jaar (of 2) gaat duren.
 
Daar stel ik mijn reservering (31/3/16) voor beschikbaar.
Reden is dat ik voor de goedkoopste versie wil gaan, wat nog zeker een jaar (of 2) gaat duren.
Dat lijkt me sterk, dat dat zolang gaat duren.
En dan nog, zul je met een vroege reservering voorrang krijgen. Als je de goedkope versie past bestelt als deze uitkomt, kan het weleens nog veel langer gaan duren...
 
Zelfs mijn S deed op de terugweg ouderwets aan.

Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Ik vind de M3 echt een zeer fraaie auto maar na de bezichtiging in Rotterdam zou ik zo weer een S kopen en is juist m'n twijfel over de 3 weggenomen die ik eerder dit jaar had toen ik dacht "als de 3 nu maar niet snel komt en ik die fraaier vind". Sowieso zou ik hem pas in 2020 kunnen aanschaffen maar ik overweeg een reservation te nemen om de huidige 2e auto te gaan vervangen. De TCO valt me dermate mee dat je die prive lekker kunt tuffen.
 
Daar stel ik mijn reservering (31/3/16) voor beschikbaar.
Reden is dat ik voor de goedkoopste versie wil gaan, wat nog zeker een jaar (of 2) gaat duren.

Met @gelden Ik zou 'm juist vasthouden. Zodra de goedkoopste SR beschikbaar komt gaat het storm lopen. Ik heb pas laat gereserveerd, maar zal me niet verbazen dat ik toch nog redelijk vlot een oproep krijg. Altijd een gok natuurlijk, maar als ongeveer de helft van alle reserveringen van mensen zijn die wachten op de goedkope SR dan zal met dat niks verbazen. Ik hoop nog steeds dat de premium MR met AP in mijn budget past.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ook maar weer duidelijk. Ik zat gistermiddag ook achterin en het is mij niet opgevallen. Weinig haar bovenop blijkbaar (wordt idd dunner:eek:)
Maar ik zat dan ook meer met mijn (uit verhouding lange) benen te worstelen.
Precies, lengte alleen zegt niet veel. Romplengte en neklengte zijn belangrijker. Ik ben 1,86 met relatief lange benen en normale romp, en kon een half jaar geleden in hoogte prima achterin zitten, maar kwam beenruimte tekort.

Ach voor die enkele keer dat er een volwassene achterin gaat zitten is dat wel te doen. Al speelt het wel mee waarom ik ook de Y goed in de gaten hou. Maar als ik voor de zomer een 3 kan rijden, ga ik niet wachten op de Y. Die komt dan misschien daarna. Dus heeft de Y voorlopig vooral invloed op de exploitatietermijn van mijn 3 en of ik die kort zakelijk ga rijden of privé (en dan langer dan 5 jaar)
 
Maandag ga ik (met eega) in Duiven kijken Dan kan ik meteen informeren hoe snel defecte cellen vervangen kunnen worden. Werd van de week wat dat betreft geconfronteerd met de problemen die je daar bij kunt hebben: de Zoe van eega heeft een defecte cel. Dat betekent een compleet nieuw battery-pack (gelukkig geleased :p) met een levertijd van weken :( Het blijft toch een Renault ...:rolleyes:
Op basis van wat ik afgelopen jaren gelezen heb is batterij uitval of degradatie bij Tesla geen probleem. In tegendeel, de degradatie is met 5% na 200.000 km een stuk minder dan verwacht. En de batterij technologie van Tesla wordt alleen maar beter. Wat dat betreft kun je rustig gaan slapen. Nóg een terrein waarop Tesla ontegenzeggelijk een enorme voorsprong heeft.
Ik ga morgen met mijn vrouw naar Duiven.
 
Dat lijkt me sterk, dat dat zolang gaat duren.
En dan nog, zul je met een vroege reservering voorrang krijgen. Als je de goedkope versie past bestelt als deze uitkomt, kan het weleens nog veel langer gaan duren...
Eens, ik denk dat de SR begin 2019 in de VS komt. Dat er dan enorm veel vraag naar is. Waarmee levering in Europa wel uitgesteld wordt, maar niet eindeloos. Mijn verwachting is dat de SR voor eind 2019 in de EU geleverd gaat worden. Als je pas eind 2019 een reservering voor de SR doet, wordt het beslist ver in 2020 voor je die hebt.

Noem de SR trouwens niet goedkoop. Ik vind ruim € 40.000 voor de basisuitvoering, zonder premium interior, niet goedkoop. Nog altijd 20 keer zoveel als ik voor mijn huidige auto betaald heb. :eek::D:cool: Al was dat om te sparen voor de 3... :)
 
  • Like
Reactions: beJels
Ik verwacht dat Tesla de SR productie gaat limiteren (op bijvoorbeeld 500 of 1000/week?) zolang ze LR en MR kunnen verkopen met meer marge naar de USA en de rest van de wereld.
Dat zou goed zijn voor onze levertijden omdat dan niet alle productiecapaciteit wordt ingezet voor SR die in eerste instantie de USA geleverd gaan worden.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Net even met mijn vader gekeken in Duiven. Ik heb er vorig jaar al in kunnen zitten met reis naar onthulling van Tesla semi. De Model 3 in Duiven heeft VIN 133xxx (als ik mij goed herinner), dus erg nieuw. Enthousiaste medewerkers die vooral focussen op verschillen met Model S (mogelijk omdat wij aangaven al ervaring te hebben met Model S). Wel een uur moeten wachten, dus wellicht was de eerste dag dat hij in Duiven staat niet zo'n goed idee om hem te bekijken ;)
 
Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Ik vind de M3 echt een zeer fraaie auto maar na de bezichtiging in Rotterdam zou ik zo weer een S kopen en is juist m'n twijfel over de 3 weggenomen die ik eerder dit jaar had toen ik dacht "als de 3 nu maar niet snel komt en ik die fraaier vind". Sowieso zou ik hem pas in 2020 kunnen aanschaffen maar ik overweeg een reservation te nemen om de huidige 2e auto te gaan vervangen. De TCO valt me dermate mee dat je die prive lekker kunt tuffen.
Note: 3 is voor mijn vrouw. Ik hoop voor eind '20 nog eenmaal het gecombineerde (lagere) bijtellingstarief te kunnen gebruiken voor de Model S MK2:)
 
  • Like
Reactions: ramonneke

Iemand hier in de BNL ervaring met een soortgelijke wheellock set ?! Bijv. voor de MS ?
zie
https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-wheel-lock-set.html
upload_2018-11-24_14-33-8.png

Usd 50,-
 
Vanmorgen naar Duiven geweest. 10:15 daar, toen 20 min wachttijd, maar het werd steeds drukker.
Het was feest, dus gebak!

540.jpg


Vooruit 1 plaatje van de auto, want het is echt een plaatje!

540.jpg


Gelukkig vond mijn vrouw dat ook, dus is er groen licht voor een bestelling!
Wat voor mij nog wel even gaat duren, want huidige Tesla eigenaren en medewerkers gaan voor. En dan natuurlijk alle mensen die voor mij gereserveerd hebben... Ik mag blij zijn als ik hem voor de zomer heb.
Verwachting personeel was dat de configurator eind december open gaat voor Nederland. Dat er dan in januari geproduceerd gaat worden en de eerste auto's eind februari / begin maart afgeleverd worden.
De manager van Duiven (die met de gebakjes) beloofde dat hij aan zou kaarten om softwareopties (EAP2, FSD) voor Nederland los bestelbaar te maken, om die zoveel mogelijk buiten de catalogusprijs (en de 22% bijtelling te houden). En zonder de prijsverhoging, indien gekocht voor aflevering. Er waren al meer mensen die het er over gehad hadden.
Verdere vragen van mijn kant (versies, SAS, trekhaak, dakdragers, NoA in NL, uitrol CCS bij SuC's) hadden ze geen antwoord op, ze weten niet meer dan wij, soms minder. Ik ben maar gestopt met vragen, ze hadden er duidelijk geen zin in. Snap ik ook wel. Kwestie van mails en de site in de gaten houden.

Oh ja, de auto zelf, erg mooi natuurlijk. Rood is toch ook prachtig ... De afwerking is duidelijk beter dan bij die van You You Xue.
Korte rondleiding en uitleg, duidelijk een ingestudeerd verhaaltje. Voor mij niets nieuws.
Auto is ook geslaagd voor de test 'achter je zelf zitten'. Voor mij achterin zowel voldoende hoofdruimte als beenruimte (al is die krap). Dus kunnen onze volwassen kinderen ook achterin. Niet te zien of er dakdragers op kunnen.
Vandaag ook nog even achter het stuur kunnen zitten (na mijn vrouw). Het zit prima en daar kan ik zeker aan wennen. Scherm is wat mij betreft fantastisch. Rest is bekend.

Erg leuk is dat mensen met een reservering een sticker krijgen om herkenbaar te zijn (natuurlijk niet opgeplakt) en weer een (iets grotere) print van de ontwerpschetsen als attentie / klantenbinder. Twee hebbedingetjes erbij.

540.jpg


Ben dus nu weer super enthousiast ...
 
Vanmorgen naar Duiven geweest. 10:15 daar, toen 20 min wachttijd, maar het werd steeds drukker.
Het was feest, dus gebak!

540.jpg


Vooruit 1 plaatje van de auto, want het is echt een plaatje!

540.jpg


Gelukkig vond mijn vrouw dat ook, dus is er groen licht voor een bestelling!
Wat voor mij nog wel even gaat duren, want huidige Tesla eigenaren en medewerkers gaan voor. En dan natuurlijk alle mensen die voor mij gereserveerd hebben... Ik mag blij zijn als ik hem voor de zomer heb.
Verwachting personeel was dat de configurator eind december open gaat voor Nederland. Dat er dan in januari geproduceerd gaat worden en de eerste auto's eind februari / begin maart afgeleverd worden.
De manager van Duiven (die met de gebakjes) beloofde dat hij aan zou kaarten om softwareopties (EAP2, FSD) voor Nederland los bestelbaar te maken, om die zoveel mogelijk buiten de catalogusprijs (en de 22% bijtelling te houden). En zonder de prijsverhoging, indien gekocht voor aflevering. Er waren al meer mensen die het er over gehad hadden.
Verdere vragen van mijn kant (versies, SAS, trekhaak, dakdragers, NoA in NL, uitrol CCS bij SuC's) hadden ze geen antwoord op, ze weten niet meer dan wij, soms minder. Ik ben maar gestopt met vragen, ze hadden er duidelijk geen zin in. Snap ik ook wel. Kwestie van mails en de site in de gaten houden.

Oh ja, de auto zelf, erg mooi natuurlijk. Rood is toch ook prachtig ... De afwerking is duidelijk beter dan bij die van You You Xue.
Korte rondleiding en uitleg, duidelijk een ingestudeerd verhaaltje. Voor mij niets nieuws.
Auto is ook geslaagd voor de test 'achter je zelf zitten'. Voor mij achterin zowel voldoende hoofdruimte als beenruimte (al is die krap). Dus kunnen onze volwassen kinderen ook achterin. Niet te zien of er dakdragers op kunnen.
Vandaag ook nog even achter het stuur kunnen zitten (na mijn vrouw). Het zit prima en daar kan ik zeker aan wennen. Scherm is wat mij betreft fantastisch. Rest is bekend.

Erg leuk is dat mensen met een reservering een sticker krijgen om herkenbaar te zijn (natuurlijk niet opgeplakt) en weer een (iets grotere) print van de ontwerpschetsen als attentie / klantenbinder. Twee hebbedingetjes erbij.

540.jpg


Ben dus nu weer super enthousiast ...
Mooi verhaal, dank voor het delen! Ik ging ook veel enthousiaster weg dan ik had verwacht. Overigens waren de 'hebbedingetjes' in R'dam blijkbaar op;-)
 
  • Like
Reactions: Michel3