Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Maar dan ga je dus, zoals het er nu naar uitziet €7400 voor betalen i.p.v. €5300. Da's particulier toch best de nodige centen en daarvoor heb je een winterbanden set van Tesla. Zo te zien zit Defiant in hetzelfde schuitje waar ik in zit. Particulier aanschaffen en pas over minimaal 5 jaar gaan nadenken over vervanging en misschien er wel 7-8 jaar van maken. En als ik naar mijn eigen situatie kijk: zonnepanelen compenseren woon-werk per jaar. Tot en met 2020 geen wegenbelasting, wel duurder in de verzekering. Lage onderhoudskosten en niet te vergeten de fun.

Ja, er zijn dus een aantal particulieren die zo gek zijn om zo'n auto aan te schaffen ;) en die maken andere afwegingen.
 
  • Like
Reactions: Defiant
Ik ben ook een koper die hem particulier gaat aanschaffen met iets van 22.000 km per jaar. Het is dus voor mij ook de bedoeling om hem zeker 5 jaar te rijden. Ik ben alleen wel benieuwd of het in het budget gaat passen mbt de eventuele opties die ik er nog bij wil nemen (SR + Blauw + EAP). Ook wel benieuwd wanneer dus het "standaard" interieur beschikbaar zal zijn maar natuurlijk nog belangrijker de SR.
 
En het zou mooi zijn als er iets anders te kiezen is dan zwart voor het interieur. Maar dat zal wel niet :(
Het "stoffen" basis interieur zal ongetwijfeld zwart worden. In de premium hoek is bij de 3 te kiezen voor zwart of wit.

Ik ga sowieso pas bestellen nadat ik een knappe proefrit heb gehad...en dus geen klein rondje om de kerk die standaard wordt aangeboden. Op zijn vroegst zal ik waarschijnlijk rond september de auto kunnen bestellen (situatie eigen financiën, gecombineerd met voldoende informatie verzameld over problemen, ervaringen, verzekering en informatie over Tesla zelf). Super leuk dat alles goed opgang begint te komen. Mooie tijd!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik heb vorig jaar gezworen dat ik met mijn oude Nissan niet meer langs de keuring zou gaan volgend jaar, die verloopt eind augustus en tegen dan hoop ik in een SR of MR te rijden met EAP. Premium of standaard uitvoering ga ik beslissen als ik ze beiden kan testen.
Idem hier, ik ben niet van plan om eind augustus nog eens naar de keuring te gaan met mijn Audi.
Graag tegen dan de SR omdat ik maar een 10.000 km's per jaar rij.
Alleen hoop ik dan wel dat op de SR ook het premium pack verkrijgbaar zal zijn.
Nog even geduld.
 
Ik was vanochtend om 9:55 uur in Rotterdam om de M3 te bewonderen. Ze waren hem nog aan het oppoetsen, maar er zat toch al een klant in. Nadat ik alle zitplaatsen had geprobeerd stonden er opeens 10 anderen om me heen. :) Verder prima ontvangst en geregeld door Tesla. Ik kreeg de indruk dat ze een aantekening maakte bij je reserveringsnummer dat je was langs geweest. Uiteraard mogen wij echte geïnteresseerden hem straks als eerste configureren. ;-) De dames waren er zeker van dat dit nog voor het eind van het jaar kan.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Let op, gereden km uit het verleden zijn (met een Tesla) geen garantie voor de toekomst;)
Da's echt hélemaal waar. Ik rijd ook tegenwoordig met plezier met de Tesla van Brussel naar Amsterdam of Keulen (afstanden die ik vroeger met de trein deed) en mijn jaarlijkse aantal km is bijna verdubbeld! (34.000 ipv 20.000). Watch out, Tesla-rijden is verslavend :)
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
upload_2018-11-22_22-7-6.png


Reddit Dit gebeurt dus ook....
 
Als de prijs door AP boven de 50K komt, zou ik die gewoon naderhand bijbestellen. Dan heb je daar voor de bijtelling geen last van.
De enige Model 3 die (waarschijnlijk) in basis configuratie onder de € 50.000 blijft, is de SR. Waarvan we niet weten wanneer die komt.
De prijs komt dus (vrijwel) nooit door de EAP2 boven de €50.000.

Voor de duidelijkheid, je betaalt alleen 22% bijtelling over het bedrag boven de € 50.000. Niet over het hele aankoopbedrag. Voor de eerste € 50.000 betaal je 4% bijtelling.
Dit alles als je de auto zakelijk rijdt.
 
Last edited: