Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Sneeuw en water zijn niet te vergelijken natuurlijk. sneeuw kun je niets tegen ontwerpen voor autos met deze klep constructie, gezien de dikte die altijd over de afvoer zal glijden. Zie het als de hemelwaterafvoer van een huis. Daar schuift sneeuw ook overheen. Praktisch gezien kun je daar geen nette oplossing op vinden. Met autos wil je de aërodynamica/ het design zo min mogelijk aanpassen voor dit soort dingen dus die keuze is begrijpelijk.
Het gaat hier om het (smelt) water dat je zeer simpel kunt omleiden zonder in te leveren op het design. Natuurlijk zijn er andere autos die het ook hebben maar dat maakt het in dit geval niet minder knullig (want als andere autos het ook hebben dan is het minder dom?).
 
.... maar een nieuwe zoektocht levert het nodige op van fabrikanten die al 100 jaar bestaan: water gets in trunk when opening - Google Search

En nogmaals, niet om dit goed te praten, maar wel om het in perspectief te zetten.

.... Natuurlijk zijn er andere autos die het ook hebben maar dat maakt het in dit geval niet minder knullig (want als andere autos het ook hebben dan is het minder dom?)

@Hannes85
welk stuk heb je niet begrepen ?
 
  • Like
Reactions: KrisB
De hoeveelheid water zal minder zijn als sneeuw (in voorbeeld), maar allebei schuift het in de achterbak als je die open doet.

Jij stelt dus dat als er sneeuw in de achterbak van een sedan terecht komt door het openen van de klep, dat er ook altijd logischerwijs water in de achterbak zal komen bij dezelfde handeling?
Ik heb heel wat (premium) sedans gehad en er was altijd een issue met sneeuw in de achterbak, maar met water nooit.
En dat geldt trouwens ook voor de portieren. Bij het opendoen, sneeuw in de auto. Met water heb ik dit probleem nooit gehad.
Een ultra moderne auto met deze prijs had dit water issue niet mogen hebben.
En sneeuw vergelijken met water is in dit geval alles behalve prima.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Terug naar de issue..

Stomme en domme designflaw, maar dit moet toch niet moeilijk zijn om te verhelpen?
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit nog wel eens gecorrigeerd kan worden en dus kopers van latere modellen hier het voordeel uit halen.

De "early birds" moeten het doen met versie 1.0 incl. de design flaws (denk bijv. die achterbank) en de latere kopers genieten van model 3 versie 1.8 (of iets in die zin....), waar ze intussen zoveel verbeteringen in hebben verwerkt. Bijna gestraft om er vroeg bij te zijn :(
 
  • Like
Reactions: Rohodo
Terug naar de issue..

Stomme en domme designflaw, maar dit moet toch niet moeilijk zijn om te verhelpen?
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit nog wel eens gecorrigeerd kan worden en dus kopers van latere modellen hier het voordeel uit halen.

De "early birds" moeten het doen met versie 1.0 incl. de design flaws (denk bijv. die achterbank) en de latere kopers genieten van model 3 versie 1.8 (of iets in die zin....), waar ze intussen zoveel verbeteringen in hebben verwerkt. Bijna gestraft om er vroeg bij te zijn :(

Dat is altijd met nieuwe modellen het geval helaas. De early adapters moeten de auto beter maken voor de “volgende generatie”. Op zich niet erg natuurlijk, dat is de prijs van het vooraan zitten. Niet enkel met autos overigens.
 
Maar gelukkig kunnen we hem binnen de 3 dagen teruggeven aan tesla.

Dat kan natuurlijk. Maar gaan we het dan ook echt doen? Om die reden? Het voelt nu meer aan als "take it or leave it.."
Ik zat zelf nog te denken om een nano te smeren op de ruiten aangezien er geen achterruitwisser is. Had ik destijds ook op mijn Benz moeten doen. Maar dit zou bij de Model 3 de situatie alleen maar verergeren dus. Je zou het bijna op de kofferbak klep willen smeren :(
 
Met de X heb je een pak sneeuw op de achterbank als de vleugels open staan en je dan ook nog iets uit de koffer moet hebben... dan denk je eerst dat die vleugeldeuren het wel goed doen in de sneeuw, totdat er dan een paar emmers sneeuw binnenglijdt op je kinderen. Ambiance verzekerd!
 
  • Funny
Reactions: Cely
Glovis Cosmos bij het laden: Tesla
Schijnbaar naar Noorwegen.

Wat wel opvalt is dat de 18" velgen zonder de Aero wieldoppen erop staan. Daar zal wel een logische reden voor zijn, behalve dat het er beter uitziet. Ze liggen vast in de kofferbak. ;)

Reden is dat ze de wagens aan de velgen vastleggen, met die wieldoppen erop lukt dat niet.
 
Screenshot_20190120-002025_Chrome.jpg View attachment 370218
Wordt de Model 3 ook nog deels in Tilburg in elkaar gezet vanwege importheffingen of wordt deze kant en klaar verscheept?

volgens deze bron zouden ze nog in Zeebrugge de laatste inspectie doen.
 
  • Informative
Reactions: ssdshirt
Wat betreft de regen die de achterbak inloopt; het hangt er waarschijnlijk ook heel erg vanaf hoe goed je je auto onderhoudt.

Als mijn Polo nieuw in de wax of sealant staat dan is de druppelvorming op horizontale oppervlakken zeer groot. Door het 'parelen' van de druppels staat er netto veel meer water op het dak dan wanneer ik de auto vies laat en de druppels uitzakken en weglopen. Zodra ik mijn portier open en in de auto stap, rollen de druppels door de beweging van de carrosserie ook ineens opzij van het dak en komen als een plons op mij of de stoel terecht.

Ik denk dat dat bij deze Model 3 ook precies het geval is, je ziet de 'beading' van de druppels over de hele auto (een ruit door bijv RainX (hoewel dat eigenlijk niet op andere ruiten dan voorruit mag) + gewaxte klep). Je doet de klep open en al het water schuift als een film van de zeer gladde oppervlakken waardoor de druppels als grote plas naar binnen vallen.

Je auto dus een beetje minder proper houden is het devies ;). Of de klep wat minder hard open doen, dat zal ook helpen.
 
  • Like
Reactions: Andre