Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
However, starting around May, we will need to deliver at least the mid-range Model 3 variant in all markets, as we need to reach more customers who can afford our vehicles. Moreover, we need to continue making progress towards lower priced variants of Model 3. Right now, our most affordable offering is the mid-range (264 mile) Model 3 with premium sound and interior at $44k. The need for a lower priced variants of Model 3 becomes even greater on July 1, when the US tax credit again drops in half, making our car $1,875 more expensive, and again at the end of the year when it goes away entirely.

Bron: Company Update
 
Verzoeknummer aan lezers die proefrit gaan maken : zou iemand eens kunnen kijken of de SuC’s aangeven of er CSS stallen aanwezig zijn, en of bij navigatie alleen die SuC’s gebruikt worden?

Lijkt met name de eerste maanden in bv Frankrijk mogelijk even “een dingetje” te kunnen worden.
 
  • Like
Reactions: Tijsla!
Verzoeknummer aan lezers die proefrit gaan maken : zou iemand eens kunnen kijken of de SuC’s aangeven of er CSS stallen aanwezig zijn, en of bij navigatie alleen die SuC’s gebruikt worden?

Lijkt met name de eerste maanden in bv Frankrijk mogelijk even “een dingetje” te kunnen worden.

Lijst met CCS SuC in Europa:
Tracker CCS on Superchargers

Hetzelfde op een kaart:
TESLA CCS SUPERCHARGERS - Google My Maps

En dan met Abetterrouteplanner een route maken.
 
Lijst met CCS SuC in Europa:
Tracker CCS on Superchargers

Hetzelfde op een kaart:
TESLA CCS SUPERCHARGERS - Google My Maps

En dan met Abetterrouteplanner een route maken.
Hi Joop
Die ken ik, dank je. Is inderdaad de manier om vooraf te plannen, zeker.

Edit: de Google-map kende ik nog niet, dank!

Verzoek omdat ik daarnaast benieuwd ben of -wat velen van ons verwachten- ook de navigatie van de M3 zelf rekening houdt met al dan niet aanwezig zijn van CSS bij een specifieke SuC
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Done. Er zit ook wel geen enkele logica in: niks (vooruit, dat komt dan later wel), 2, 4, de helft 80% of alle stalls met CSS
Klopt, en gigantisch tempo-verschil tussen landen. “Leidt tot licht opletten als je over grens wil”

Neem aan dat dit op verzoek van de “old-school” Tesla S rijders is, die ons “newbies” die ervaringen in Zuid-Europa gunnen die zij in 2013 hadden. “Toen opa voor het eerst etc etc”:cool::)
 
  • Funny
Reactions: ERvee and Michel3
Klopt, en gigantisch tempo-verschil tussen landen. “Leidt tot licht opletten als je over grens wil”

Neem aan dat dit op verzoek van de “old-school” Tesla S rijders is, die ons “newbies” die ervaringen in Zuid-Europa gunnen die zij in 2013 hadden. “Toen opa voor het eerst etc etc”:cool::)
Haha ja.

In Italië is het idd een ramp voor jullie.

Ps ik lease een MS sinds mei 2018 maar had net zo graag een M3 gehad maar dat kon toen niet. Achteraf bezien ook maar goed
 
  • Volgens de Tesla medewerker zouden 18" banden soepeler moeten zijn dan deze 20". Maar uit de VS komen ander geluiden.

Is dat niet gewoon heel logisch als je meer rubber hebt en minder metaal?

  • Volgens hen worden auto's nu afgeleverd met EAP 2.5, met hardware 2 (Nvidia computer) en is nog geen sprake ervan dat de EU auto's al hardware 3 zouden hebben. Ondanks recente indicaties in die richting.

Dat zegt natuurlijk niet zoveel als je je volgende punt in ogenschouw neemt:

  • Zij kennen ook alleen de tweets van Elon/Tesla.

  • Terugrijden in onze fossiele auto voelde als een stap terug in de tijd.

Heel herkenbaar, hoewel het dieselen ook wel weer heel snel gewoon is.

Al met al een prima review, dank daarvoor. :)
Ben op termijn ook wel geïnteresseerd in trekhaak hoewel ik met een kar rijden ook nog wel voorlopig met mijn fossiele auto's kan blijven doen.
 
Verzoek omdat ik daarnaast benieuwd ben of -wat velen van ons verwachten- ook de navigatie van de M3 zelf rekening houdt met al dan niet aanwezig zijn van CSS bij een specifieke SuC

Ik zal het morgen eens vragen bij mijn proefritje. :)

Mochten er meer vragen zijn, laat het weten. Ik zal ze morgen stellen. Verwacht niet teveel antwoorden, meestal weten ze daar minder dan hier op het forum. ;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3 and daud
Het zou mij niet verbazen als dit nog niet functioneel is. Er is nog een aantal weken tot de productie auto’s komen. Tesla medewerkers waren duidelijk ook verbaasd over snelle beschikbaarheid test auto’s.
Men heeft duidelijk moeite gedaan om direct na jaarwisseling - en de verlaging van het belastingvoordeel in de VS - te gaan voldoen aan de vraag vanuit Europa, vanuit bewustzijn dat we hier erg lang hebben moeten wachten.
Ik vermoed dat zaken in begin nog wat wanordelijk zijn maar snel op orde gebracht worden.
 
En om het momentum/hype niet te verliezen. Tesla weet ook dat de concurrentie dicht op de hielen zit.

Dat laatste valt wel mee want ze hebben stuk voor stuk enorme capaciteitsproblemen. Hier kunnen ze alleen maar van dromen. Vanmiddag Pier 80 in San Francisco. Naar schatting rond 2.500 Tesla's klaar voor de volgende boot.

Schermafbeelding 2019-01-28 om 22.25.48.png
 
Verzoeknummer aan lezers die proefrit gaan maken : zou iemand eens kunnen kijken of de SuC’s aangeven of er CSS stallen aanwezig zijn, en of bij navigatie alleen die SuC’s gebruikt worden?

Lijkt met name de eerste maanden in bv Frankrijk mogelijk even “een dingetje” te kunnen worden.

Dat gaat zeker de bedoeling zijn (in ieder geval spoedig):

Schermafbeelding 2019-01-29 om 00.29.01.png