Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom zou je dit willen? Catalogusprijs blijft toch hetzelfde.
Het begrip catalogusprijs is rekbaar/niet helemaal duidelijk voor mij: als je een Tesla besteld zonder AP heeft deze alle hardware voor AP maar het staat softwarematig uit.
Dot betekend bijtelling over de catalogusprijs zonder AP, als je AP later laat "aan zetten" is dit een optie waar je geen bijtelling overbetaald.
Zo zou je het accupakket ook kunnen beschouwen.
Volgens mij is het een beetje glad ijs, vandaar dat ik me afvraag in hoeverre dit toegestaan/legaal is.
 
Soms gaan dingen zo heerlijk bizar bij Tesla...

Rij net met echtgenote en zus bij Tesla Rotterdam langs om toch even door het raam een blik op de Model 3 te werpen, stapt er om 20:15 op zondagavond een medewerker naar buiten en vraagt of we even binnen willen kijken

36A1EE7F-DA02-43E0-80F3-0A5F60369526.jpeg
CF3EC6B9-2070-47F1-8935-FF6C04FD7724.jpeg
 
Kan je a.u.b. vertellen hoe dit exact werkt want door een verkoper van Tesla Store Rotterdam werd mij vrijdag verteld dat dit niet kan!
Bij het eerste contact met mijn DS heb ik m verteld dat ik AP dus niet meebesteld heb (en waarom); maar het wel bij/voor aflevering wil hebben.
Hij zorgt voor aparte factuur (zonder de achteraf-toeslag want het is niet na aflevering) en komt zo dus ook niet in de fiscale waarde.
 
Soms gaan dingen zo heerlijk bizar bij Tesla...

Rij net met echtgenote en zus bij Tesla Rotterdam langs om toch even door het raam een blik op de Model 3 te werpen, stapt er om 20:15 op zondagavond een medewerker naar buiten en vraagt of we even binnen willen kijken

View attachment 353775 View attachment 353776
Lahuh toch!

Jammer dat ze batterij op 100% zetten... of zouden ze vannacht lekker gaan karren daar? ;)
 
Ik denk zelf dat de model 3 iets hoger dan 42000 zal gaan zijn. eerder tegen de 50.000 aan. Hij zal toch voornamelijk zakelijk gereden gaan worden dus dan kunnen ze de prijs wel iets hoger maken denk ik. Althans, ik verwacht wel dat dit in acht genomen wordt. En met de 4% bijtelling maakt 5000 euro meer ook niet veel uit per maand
 
  • Disagree
Reactions: eelcodb
Op youtube:

De vergelijking tussen Model 3 en de Hyundai Kona. Hierin stelt dat vlogger dat de Kona de betere deal is. Nu is de Kona wel goedkoper, maar hij stelt ook dat de "AP" van Kona gelijkwaardig is aan die van Tesla. Tesla durft alleen meer. Is dat zo? Ik heb zelf geen idee.
Wel zag ik op tweakers dat Tesla en Hyundai dezelfde batterij gebruiken. Wat betreft batterij degradatie zouden ze wel gewaagd kunnen zijn.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Op youtube:

De vergelijking tussen Model 3 en de Hyundai Kona. Hierin stelt dat vlogger dat de Kona de betere deal is. Nu is de Kona wel goedkoper, maar hij stelt ook dat de "AP" van Kona gelijkwaardig is aan die van Tesla. Tesla durft alleen meer. Is dat zo? Ik heb zelf geen idee.
Wel zag ik op tweakers dat Tesla en Hyundai dezelfde batterij gebruiken. Wat betreft batterij degradatie zouden ze wel gewaagd kunnen zijn.
Zie ook de opmerkingen onder deze Youtube video...
 
We hebben met de Kona (en de Ioniq) gereden, en inderdaad rijdt de Kona ook zo ongeveer autonoom. Bij zowel Tesla als Hyundai dien je gewoon je handen aan het stuur te houden. Verder is de vergelijking tussen appels en peren, in tegenstelling tot de wensdromen van sommigen is de prijs van de Tesla in de USA niet 1 op 1 te vertalen naar de prijs in Nederland. Wat komt overeen? Beide niet leverbaar (de levering van de mijne staat gepland voor 30 december 2019...)
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Bij het eerste contact met mijn DS heb ik m verteld dat ik AP dus niet meebesteld heb (en waarom); maar het wel bij/voor aflevering wil hebben.
Hij zorgt voor aparte factuur (zonder de achteraf-toeslag want het is niet na aflevering) en komt zo dus ook niet in de fiscale waarde.
Ditzelfde had ik ook gevraagd maar dat was bij mij niet mogelijk. Dan scheelt het inderdaad wel behoorlijk.
 
Op youtube:

De vergelijking tussen Model 3 en de Hyundai Kona. Hierin stelt dat vlogger dat de Kona de betere deal is. Nu is de Kona wel goedkoper, maar hij stelt ook dat de "AP" van Kona gelijkwaardig is aan die van Tesla. Tesla durft alleen meer. Is dat zo? Ik heb zelf geen idee.
Wel zag ik op tweakers dat Tesla en Hyundai dezelfde batterij gebruiken. Wat betreft batterij degradatie zouden ze wel gewaagd kunnen zijn.
Rijden in de Kona. (ik heb het gedaan, vrouw wil ook de overstap naar een EV maken)

Komend vanuit een ice: Wow wat smooth, wat snel, wat vooruitstrevend.
Komend vanuit een Tesla: Mommy, where's my Tesla!

De Kona is een ontzettend slim en goed initiatief van Hyundai die de EV transitie zeker gaat helpen. Maar hij voelt als een ICE met elektrische aandrijving, hij mist het intuïtieve van de Tesla. Dat de vergelijking tussen AP en 'auto-lane-assist (oid) wordt gemaakt is eigenlijk een beetje lachwekkend, het is onvergelijkbaar... Ik wist niet hoe snel ik het weer uit moest zetten...

Ik weet zeker dat heel veel voormalige ICE-rijders er heel gelukkig in gaan worden! Maar voor ons was het een reden om dezelfde middag nog een M3 te reserveren...
 
Soms gaan dingen zo heerlijk bizar bij Tesla...

Rij net met echtgenote en zus bij Tesla Rotterdam langs om toch even door het raam een blik op de Model 3 te werpen, stapt er om 20:15 op zondagavond een medewerker naar buiten en vraagt of we even binnen willen kijken

View attachment 353775 View attachment 353776
Dat heb je goed voor elkaar: wij kwamen daar om 15.45 binnen lopen (met vrouw en kinderen) en waren pas om 17:00 uur aan de beurt om hem even te bekijken.
Ze zouden vandaag evalueren hoe ze omgaan met die drukte en de lange wachttijden.
 
Ben vandaag even gaan kijken bij de Model 3 in Rotterdam en het was lekker rustig. Konden gelijk naar de auto toe. Erg mooie auto. Ruim van binnen. Kwa hoofdruimte op de achterbank is het zelfs iets beter dan de model S. Beenruimte is natuurlijk wat minder. Al met al erg onder de indruk van de bouwkwaliteit en de uitstraling van de hele auto. Verder is er erg weinig extra info beschikbaar. Geen prijzen of reële range indicatie.