Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
[QUOTE="Rowan256, post: 3381360, member: 65064]
...
Persoonlijk verwacht ik dit kwartaal eigenlijk een verlies, zeker nadat er een bedrijf á 200m opgekocht is:
Tesla acquires ultracapacitor and battery manufacturer for over $200 million
...
Die 200 miljoen is geen kostenpost naar een investering die je op de balans mag activeren, er zullen ongetwijfeld integratie kosten zijn, maar de overgenomen partij zou ook zomaar winst kunnen maken.[/QUOTE][/QUOTE]
Ik begreep dat ook dat bedrijf enkel verlies leed, maar schijnbaar wel beschikt over zeer interessante technieken:


Misschien was dit de batterij zonder kobalt waar Elon enkele maanden terug al naar hintte.
Met name in de tweede helft van dit filmpje kun je enkele interessante cijfers horen.

Ik ben het overigens volledig met je eens dat dit een meer dan prima investering is, maar economen kijken naar het cijfer onder de streep. Q3 2018 had Tesla een dikke 400m winst, Q4 2018 had Tesla een kleine 400m winst. Nu Tesla én dit bedrijf opkoopt én enkele boten vol met model 3's naar Europa toe zend en daardoor veel materieel ter waarde van enkele 100en miljoenen dus op zee vaart, lijkt het me niet vreemd dat er onderaan de streep nu verlies staat.

Dat Tesla tegelijkertijd geen 400m winst, maar meer dan $700m winst in cash+materiaal draaide in Q4 is zodoende een klein detail geworden dat economen graag over het hoofd zien als ze over Tesla praten.
Tesla: "Cash and cash equivalents of $3.7B at Q4-end, increased by $718M in Q4"
Tegelijkertijd was dit iets waar Elon in Q3 ook over klaagde, ook maakt dit duidelijk dat een eventuele cash daling van 900m eigenlijk helemaal niet zo heel veel voorstelt.

2018 Q3:
http://ir.tesla.com/static-files/725970e6-eda5-47ab-96e1-422d4045f799
2018 Q4:
http://ir.tesla.com/static-files/0b913415-467d-4c0d-be4c-9225c2cb0ae0
 
Slechts 10, 20 van de 200 autos mochten door de duane had ik begrepen. De mijne wonder boven wonder wel. Afspraak staat om 22:30
Proficiat.
Wat ik wel heel bijzonder vind, is dat de RDW jouw auto nog steeds op 'massa rijklaar' op 1931 kg zet.
In de typegoedkeuring van de Model 3 zit dus nog steeds :

Personenauto's, bedrijfsauto's, bussen:
Deze waarde geeft aan wat de massa van het voertuig is in rijklare toestand, uitgedrukt in kilogram, met een voor 90 procent gevulde brandstoftank en een bestuurder (75kg).


Grote onzin natuurlijk, want een Model 3 weegt met een volle tank evenveel als met een lege tank .

Onbegrijpelijk dat de RDW nog zo achterloopt en een registratie heeft waarbij de EV geregistreerd wordt als ware het een ICE.

Klopt die geregistreerde fiscale waarde van € 58.800 wel of is dat ook een fictieve waarde?
 
Proficiat.
Wat ik wel heel bijzonder vind, is dat de RDW jouw auto nog steeds op 'massa rijklaar' op 1931 kg zet.
In de typegoedkeuring van de Model 3 zit dus nog steeds :

Personenauto's, bedrijfsauto's, bussen:
Deze waarde geeft aan wat de massa van het voertuig is in rijklare toestand, uitgedrukt in kilogram, met een voor 90 procent gevulde brandstoftank en een bestuurder (75kg).


Grote onzin natuurlijk, want een Model 3 weegt met een volle tank evenveel als met een lege tank .

Onbegrijpelijk dat de RDW nog zo achterloopt en een registratie heeft waarbij de EV geregistreerd wordt als ware het een ICE.

Klopt die geregistreerde fiscale waarde van € 58.800 wel of is dat ook een fictieve waarde?
Weet je het zeker? Volgens mij heb is hier op het forum eens besproken en bepaald dat een volle accu zwaarder is dan een lege...
 
  • Funny
Reactions: BobbyKings
Ook gebeld door Tesla vanmiddag. Zojuist betaling gedaan en afspraak gemaakt voor 19u in Tilburg. Nu nog een verzekering uitzoeken...

Later gebeld dat het 21u zou worden en terwijl we al onderweg waren met de kinderen heeft Tesla afgebeld... :confused:

Nu dus maar even bijladen en bijkomen in Dordrecht... :cool:

C8788786-590C-4FF5-8CE6-902C5D0BFFEA.jpeg
 
Tijd genoeg om die verzekering in orde te brengen, hoewel ik de indruk heb dat die verzekering in Nederland meer een issue is dan hier in België.
hier is nummerplaat wel een probleempje, duurt een dag.
verzekering heb je direct.... maar nodig voordat je hem kan inschrijven en een nieuwe nummerplaat krijgen.

als je een bestaande nummerplaat herbruikt is dat uiteraard geen probleem.

ter info : in B hoort de nummerplaat bij de (rechts)persoon, niet bij de auto.
 
Meh, de Model 3 heisa is goed losgebarsten zo te zien :)

http://dudewheresmycar.tozz.nl heeft in 3 dagen tijd een dikke 1 miljoen hits gehad. 1.051.509 om precies te zijn.

Dat is zoveel dat Google mijn API toegang geblokkeerd heeft voor de kaarten/maps. Ik moet er nu voor gaan betalen.

Heb billing aangezet. Kijken hoe lang ik dit grapje financieel vol ga houden.. :)
Held!!!
 
  • Like
Reactions: Tombaaaa
hier is nummerplaat wel een probleempje, duurt een dag.
verzekering heb je direct.... maar nodig voordat je hem kan inschrijven en een nieuwe nummerplaat krijgen.

als je een bestaande nummerplaat herbruikt is dat uiteraard geen probleem.

ter info : in B hoort de nummerplaat bij de (rechts)persoon, niet bij de auto.
Ik zou het wel overwegen om met twee eigen gemaakte nummerplaten te rijden voor een paar dagen.
 
Denk dat er nix geleverd gaat worden vandaag...bizar verhaal, denk dat er iemand zich totaal vergist heeft. Bullshit wat ik zelf te horen heb gekregen of ondertussen heb gelezen:

Auto is te laat van de boot gekomen, waardoor hij niet op transport kon gaan(wij weten dat de boor al bijna in Duitsland is), dus nonsens
Douane mogen ze niet doorheen( er is geen Douane, geen grenzen duh) nonsens
Firmware, auto weet waar hij is, maar zal altijd rijden. Of dat als ik mijn X naar de US ga, hij ineens niet meer zal rijden. nonsens.

Ik kan mij logistieke problemen voorstellen(geen trailers om 300 auto's te vervoeren in 1 keer, kentekenplaten niet aanwezig, kentekendocumenten niet aanwezig, accu's zijn tijdens transport 30%, kost tijd om alles minimaal 80% te krijgen, want er zullen sommige bezitters zonder 6 maanden gratis superchargen zijn.

Hoop voor Joooop dat het nog wat gaat worden, hij mag de eer hebben, maar dan wel om 22:30 uur de foto posten✌
Morgen weer een dag, met hoop voor ons alle die hem vandaag zouden mogen ophalen(waaronder ikzelf), dat het morgen wel gaat lukken.

Het wordt weer een nachtje woelen in ons kribbetje