You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maximale stroom op het scherm gecheckt; kon niet hoger dan 8A.
Op deze locatie altijd 13A gehaald.
Wel (zoals altijd) met verlengsnoer, maar met hele dikke aders dus dat zou de UMC niet moeten merken (was de afgelopen 5 jaar bij de Model S UMC in ieder geval geen probleem).
De normale spanningsval over een verlengkabel van 3x2,5mm2 is beperkt, zeker bij 13A. Ligt rond de 2V. Dat kan het verschil dus niet maken. Eventueel kan je eens een wattmeter plaatsen tussen het einde van de verlengkabel en de UMC dan krijg je een zicht op de echte stroom, de echte spanning en kan je ook zien hoe groot de spanningsval is tussen niet landen en wel laden.Denk je echt dat het aan de verlengkabel kan liggen? Die is 3x 2,5 mm2 dus praktisch hetzelfde als de bekabeling in je huis toch?
Ik ga in ieder geval ergens anders proberen te testen of de UMC gewoon op 13A werkt, dan kan ik dat inderdaad uitsluiten.
Verbruik krijg je dan misschien naar beneden, maar als je er aan de voorkant thuis weer veel moet in stoppen...dat is toch ook weer energie.
model ☰
Geintje.. ik zeg drie
Dat is wel heel veel. Zal aan de kou liggen. Weinig re-gen en hoog verbruik. Daarom mijn tip; mik je laad-amperage zo uit dat je bij vertrek nog aan het laden bent dan heb je zeker een flinke re-gen en zal het verbruik lager zijn. Of op vol vermogen starten ergens in de nacht goed uitgekiend. Dan heb je zelfs volledige re-gen. En interieur voor vertrek, ingeplugd, verwarmen natuurlijk.
Ik hoop dat je thuis kunt laden en zo niet zou ik zeker altijd voorverwarmen want re-gen is wel zo comfortabel en spaart je schijfremmen. Alhoewel ik elders al wel las dat die bij te weinig gebruik er ook niet beter op worden
Ik rij een Model(engels) Drie om dezelfde reden dat ik ook uit `Holland` kom in plaats van The Netherlands... mijn tong struikelt te vaak bij moDel Tffffhree. Een enkele TH digraph is geen punt maar sommige combinaties van woorden werken niet zo goed voor mij.Hoe noemen jullie de auto eigenlijk als je het er met anderen over hebt?
Is het dan Model Three (geheel Engels) of Model (Eng) Drie of helemaal in het Nederlands? Andere automerken en types worden snel vernederlandst (we zeggen geen BMW fünf-achtundzwanzig, of Mazda 6 in het Japans), maar bij Tesla twijfel ik....
Pieter (nieuw hier, in afwachting van levering M3 en daarmee ook eerste Tesla)
Uiteraard, linksom of rechtsom is het energie, maar er zijn minimaal vijf redenen om toch zoveel mogelijk rechtstreeks uit de muur te halen:Verbruik krijg je dan misschien naar beneden, maar als je er aan de voorkant thuis weer veel moet in stoppen...dat is toch ook weer energie.
Mmmm..ik heb ook zo'n configuratie: AWD, Silver, 19", zwart interieur en al weken de status "wacht op eindfactuur".Net "bevestiging" gekregen dat mijn 3 blijkbaar op boot 5 zou zitten. Waarschijnlijk iets te maken met mijn specifieke config (Silver "19) als ik de afleveringen zie want ik heb een reservatie van april 2016. Jammer dat het zo lang duurt maar op zijn minst heb je dan een idee waar je je kan aan verwachten.
Hoe noemen jullie de auto eigenlijk als je het er met anderen over hebt?
Is het dan Model Three (geheel Engels) of Model (Eng) Drie of helemaal in het Nederlands? Andere automerken en types worden snel vernederlandst (we zeggen geen BMW fünf-achtundzwanzig, of Mazda 6 in het Japans), maar bij Tesla twijfel ik....
Pieter (nieuw hier, in afwachting van levering M3 en daarmee ook eerste Tesla)
Toen je ermee reed was het vier graden, maar vannacht was het nog heel wat kouder. Als je een buitenslaper hebt, dan wordt wellicht daarom het accupakket fors verwarmd. Zit er eigenlijk iets als range mode op een 3?Vandaag met de 3 naar werk gereden in 4 graden, N11 (100km/h) A12(130km/h) en viel het verbruik me toch tegen. 238 Wh/km. Dat is hetzelfde als met mijn model S.. had hem niet voorverwarmd overigens en niet vooraf geladen maar dat doe ik met de S ook niet. Vanmiddag nog maar eens kijken
Mmmm..ik heb ook zo'n configuratie: AWD, Silver, 19", zwart interieur en al weken de status "wacht op eindfactuur".
Als het inderdaad de 5e boot zou zijn, dan zitten we op halverwege maart toch?