Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een EnGenius accesspoint waarvan je het zendvermogen ook op kunt schroeven. Toen ik hem in de meterkast naast het Ziggo modem had staan had ik ineens instabiel internet. Duurde even voor ik doorhad dat dat door het accesspoint kwam. Ik wil maar zeggen: dat maximum vermogen in de telecomwet is er niet voor niets, je kunt zelfs jezelf dwarszitten.
Het is een misverstand dat het opvoeren van het zendvermogen van het accesspoint altijd een betere verbinding oplevert: als een mobiel een sterk signaal ontvangt schroeft hij zijn eigen zendvermogen terug omdat de aanname dan is dat hij dicht bij de zender staat. Dan ontvangt het AP je mobiel dus niet meer goed. Je kunt door het opvoeren van de zendsterkte dus een slechtere verbinding krijgen!
Andersom zul je merken dat bij een zwakke verbinding de batterij snel leegloopt omdat de mobiel het vermogen opschroeft en vaak probeert verbinding te maken. Een goede balans is dus belangrijk.
Interferentie, zoals blijkbaar ervaren is, is veel vaker het probleem, en dat wordt zeker versterkt als iedereen zijn access point op max sterkte zet (dat kun je wel degelijk bij de meeste AP’s instellen).
Het kan maar zo zijn dat je bereik beter is geworden omdat je nieuwe AP andere kanalen heeft gekozen dan het oude (of slimmer switched) of op een meer storingsvrije locatie.
 
Om het weer even over de auto zelf te hebben... Ik begrijp niet hoe sommige mensen zo'n hoog verbruik ervaren.

Op een dag als vandaag (Rotterdam op en neer) zit ik gewoon aan de geadverteerde range/verbruik. Ik doe echt niets geks. Rij gewoon de Max snelheid waar het kan.

Heb wel de aero caps er op. En het was mooi weer natuurlijk.
Screenshot_20190226-190439_Chrome.jpg
 
Volgens mij heb je ook de climate uit staan? Zie inside temp/fan avg? Of rapporteert TeslaFi die niet juist nog voor de Model 3?
(werkt prima bij de S).
Ja die stond uit het was 18 graden. Raampjes open.

Mooie cijfers. Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe ver je komt met de Model 3 bij zeg -20 graden en een tegenwind van windkracht 9 en dan plankgas in Duitsland en niet voorverwarmd. Dus de meest beroerde omstandigheden.
175km..?
Tja dan zal het wel in de 250+wh/km lopen. Maar je weet ook dat je dat niet moet doen in die situatie. Is ook aardig gevaarlijk zo snel rijden met harde wind.
 
Om het weer even over de auto zelf te hebben... Ik begrijp niet hoe sommige mensen zo'n hoog verbruik ervaren.

Op een dag als vandaag (Rotterdam op en neer) zit ik gewoon aan de geadverteerde range/verbruik. Ik doe echt niets geks. Rij gewoon de Max snelheid waar het kan.

Heb wel de aero caps er op. En het was mooi weer natuurlijk.
View attachment 380748
Ziet er heel netjes uit. op deze manier haal je de 500km dus gewoon. En dat in februari... met 20 graden buiten :eek:... (en dat is de werkelijke reden dat we allemaal heel snel om moeten, ik vind het heftig) Anyway, nice, met welke app heb je dit mooie schemaatje gekregen?
 
Ziet er heel netjes uit. op deze manier haal je de 500km dus gewoon. En dat in februari... met 20 graden buiten :eek:... (en dat is de werkelijke reden dat we allemaal heel snel om moeten, ik vind het heftig) Anyway, nice, met welke app heb je dit mooie schemaatje gekregen?
Teslafi (website, geen app).

Het is idd een beetje absurd, deze temperaturen in februari. Dan maar gewoon proberen er van te genieten, iets anders kan ik er toch niet aan doen nu en zorgen maken is nutteloos.
 
Over de AP, ik kreeg nu van service te horen dat ik de AP trial bij 500km kan activeren, van een andere medewerkster kreeg ik te horen dat er geen AP trial is voor de M3.
Volgens mij zijn dit verhalen om aardig te zijn, die weinig waarheid in zich dragen.
Ik kreeg te horen dat dit bepaald wordt door hogere management van het hoofdkantoor. Klinkt mij waarschijnlijker.
Kwestie van afwachten dus.
De 500 km heb ik er al opzitten, in een dag...
 
Vanavond factuur binnen. Vrijdag levering....cross the fingers...
Toch wel geluk gehad, denk ik. Bestelling 01 februari, levering 01 maart en nooit gereserveerd ! AWD, Pearl white, non P, 19" velgen, zwart interieur en AP, geen leasing, geen inruil.
Bedankt voor de info, net voor ik ga slapen:confused:
geniet er van....
 
Niets aan de hand, extremen komen vaker voor:

Hoge februari-temperaturen | klimaatgek
Climate change deniers.:mad: Tja ze bestaan nog. 99% van de klimaatwetenschappers zijn gek. :confused: Laten we zoeken naar de afwijkende mening, het ‘tegengeluid’ om de discussie ‘in balans’ te houden. Wat een BS. Natuurlijk is 1 of een paar warme dagen :cool: niet het bewijs van klomaat verandering, maar de trend is duidelijk.

Elon Musk is met Tesla begonnen met een duidelijke reden: energietransitie en verduurzamimg. En laten zien dat de energietransitie ook heel leuk en gaaf kan zijn. En de model 3 is daar een prachtig bewijs van! :)
 
Bedankt voor de info, net voor ik ga slapen:confused:
geniet er van....
Tja.... baal ik toch wel van. Ik krijg hem na wat doorzeuren nu ook vrijdag geleverd. Maar wel 10 december besteld en sinds begin 2017 reservering. En dus ook 1.000 euro aanbetaald toen en nog een keer 2k in december. Moet toch maar rente gaan vragen geloof ik.....nou ja, hij komt er aan :p
 
  • Like
Reactions: Stolding and Primus
Vanavond factuur binnen. Vrijdag levering....cross the fingers...
Toch wel geluk gehad, denk ik. Bestelling 01 februari, levering 01 maart en nooit gereserveerd ! AWD, Pearl white, non P, 19" velgen, zwart interieur en AP, geen leasing, geen inruil.
Gefeliciteerd! Exact mijn configuratie ook. Mijn drie jaar oude reservering, bestelling van 2x model 3 in december en inmiddels een aardig aantal nieuwe Tesla's verder is behoorlijk waardeloos als het aankomt op volgorde van levering. Ik weet het wel, maar het blijft confronterend.. Hahaha... Nou ja, blijven wachten maar.