Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.

Ondertussen is de test ook gepubliceerd. Combinatie van goede laadcurve (en het gebruik van Ionity en V3 supercharger), korte laadbeurten (tot 45%) en goede efficiëntie (op de eerste run legt Björn gewoon 402 km af...).
Wanneer je zo laadt wordt rijden met een EV wel wat meer stressvol volgens mij, geen kwartier pauze per stop...
Mijn eerste run is ook rond de 400 km.
69C3BB99-5D89-432E-8EF2-075659137F6B.jpeg
 
Correct driving position in TM3, kan nuttig zijn als je zoals ik af en toe last hebt van lage rugpijn.
Hetgeen mij nog niet duidelijk is uit deze video: Stuurhoogte.
Is het de bedoeling dat de bovenkant van het stuur niet zichtbaar is in onderkant van voorruit?
 
Ik denk dat ie ietsje kortbij kan zitten ( je knie moet meer gebogen zijn) en de rugsteun dan niet loodrecht 90º moet staan (want da's ook weer niet comfortabel.

Verder doet ie een pull, terwijl het advies tegenwoordig is om te pushen. Je gaat in een noodsituatie ook nooit 180ª draaien om van rijstrook te wisselen. Vaak kom je niet verder dan 90º, ook bij een dubbele lane change. Ik heb vroeger opleidingen bij BMW gedaan, en daar was de truuk eigenlijk om zo min mogelijk teveel te sturen.

De meest eenvoudige manier van zetel en stuur instellen is: met je schouders in de zetel moet je je pols boven op het stuur kunnen rusten.

Hier de push-techniek (die ook bewijs is dat je met de yoke in de Model S/X refresh geen problemen hoeft te hebben):

 
@BMW740iL op Teslarati staat wat meer achtergrond informatie: Elon Musk explains Tesla’s LFP Battery strategy for US Model 3 SR+

"Tesla is giving Model 3 Standard Range Plus reservation holders the opportunity to get their vehicles sooner. For early delivery, Tesla owners can opt to receive a Model 3 SR+ equipped with a lithium-iron-phosphate (LFP) battery pack instead.

As of this writing, January is the estimated delivery date of the Tesla Model 3 SR+ in North America. However, base Tesla Model 3 reservation holders could receive their vehicle as early as September if they opt to take delivery of a Model 3 SR+ with a battery pack similar to those produced in Gigafactory Shanghai.

The one difference between the base Model 3 made in Tesla’s Fremont Factory and Tesla China’s Model 3 would be their battery packs. Fremont’s Model 3 SR+ is equipped with Tesla’s nickel-based battery cells, while Tesla China’s Model 3 uses an LFP pack.

Our intent with this pack is that product experience is roughly equivalent between nickel & iron.

I’d personally slightly opt for iron pack, as it wants to be charged to 100%, whereas nickel prefers ~90%.
— Elon Musk (@elonmusk) August 26, 2021

The battery packs have slightly different range estimates, which reservation holders may want to consider before taking Tesla up on its offer. The US-made Model 3 SR+ has an EPA-estimated range of 263 miles per charge, while the MIC Model 3 with an LFP battery has an estimated range of 253 miles per charge."
 
Ze zijn er niet zo dol op om die uit te leveren maar is een kwestie van een belletje naar het servicecenter direct na bestelling dat ze hem erbij moeten zetten. Je levertijd gaat wel omhoog omdat hij dan echt speciaal voor jou gebouwd moet worden :)
Ik heb in juni uitgebreid contact gehad met Tesla, maar dat was volgens Tesla niet mogelijk bij de M3. Op de M3 kan dit volgens mij ook niet achteraf ivm de type goedkeuring in nl.
 
Een paar weken terug vertelde ze mij in Zwolle dat de trekhaak bij een nieuwe Model 3 nog gewoon bestelbaar is. Wel is het zo dat alleen zij de trekhaak kunnen toevoegen aan de configuratie, en je dit niet zelf kunt doen. Dus wat Jaapje vertelde is conform wat ik ook gehoord heb.
Blijft een bijzonder bedrijf….. Ik heb 2 vestigingen gebeld en toen kon het niet. Blijkbaar kan het nu weer wel.
 
Sinds kort horen wij wat kraakgeluiden bij het rijden over wegen met korte oneffenheden en soms bij drempels het gaat om een Model 3 uit 2019.

De reseal terugroepactie is bij ons (nog) niet doorgevoerd en we hebben er ook geen bericht over ontvangen, moet je hier om vragen?
Zijn er mensen met een model 3 die na de reseal minder of geen last meer van deze kraakgeluiden hebben?
 
Sinds kort horen wij wat kraakgeluiden bij het rijden over wegen met korte oneffenheden en soms bij drempels het gaat om een Model 3 uit 2019.

De reseal terugroepactie is bij ons (nog) niet doorgevoerd en we hebben er ook geen bericht over ontvangen, moet je hier om vragen?
Zijn er mensen met een model 3 die na de reseal minder last van deze kraakgeluiden hebben?

reseal is een preventieve actie als ik het goed heb.
Als je eenmaal krakende geluiden hebt gaat men de betreffende draagarm vervangen.
Meestal begin kraken aan 1 zijde en kan met wellicht overwegen om de andere zijde wel te "reseal'en"
Als je nog onder de 80k zit is het garantie.
Ik zou een servicebezoek inschieten via de app, dan krijg je vanzelf bericht wat men van plan is.
 
  • Informative
Reactions: To3ornotto3?