Die Kia EV6 ziet er op papier toch een zeer goede wagen uit. Mocht ik privé een nieuwe kopen, zou de heel wat betere prijs en de 7 jaar garantie misschien wel de balans naar de Kia doen overslaan. Als ik de berichten over de behandeling van Tesla over dagrijlichten en draagarmen bij de Model S, batterij bij S85 en eigen ervaring over kleine prulletjes zie, wordt ik toch wel wat zenuwachtig. Allemaal ok als die auto op de zaak staat en na een paar jaar verkocht wordt, maar een auto die privé langer moet dienen...
De kogel is door de Kerk. Het word de Tesla M3.
De Kia is inderdaad een fijne auto. Zit goed in elkaar en leunt meer aan bij een ICE uiterlijk en bediening.
Ziet er nog eens goed uit ook.
Wat heeft hij voor ons tegen is het hoge verbruik en beperkte kennis van de dealers met EV's. Ze hebben inderdaad al even andere EV modellen maar ik lees op een aantal forums nogal wat problemen met de EV6. Misschien binnen 6-12maand opgelost door updates en dergelijke.
Ik moest als Peugeot verkoper de 308 ook aanprijzen. We gaven zelfs extra korting als je iets van de VW groep inleverde. Maar het was een nieuw model en man wat een problemen hebben we daar mee gehad.
De doorontwikkeling van de M3 geeft dan meer vertrouwen.
Tesla geworden omwille van het totaal pakket met het laadnetwerk,kennis /ervaring van Tesla.
Het lage verbruik en de range.
Daarjuist een M3 gaan ophalen en die breng ik morgenvroeg terug.
Prijswijs gezien was een EV6 (WLPT 528KM) earth+loungepack+warmtepomp+trekhaak en kleur juist geen 52 000 euro nette. We hadden een dikke 6% korting gekregen.
De M3 RWD (WLPT 491KM) model komt eigenlijk op dezelfde prijs. De LR is duurder maar grotere range.
Nu nog uitzoeken of ik hem eventueel in Frankrijk kan bestellen.