Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de diverse functies maar eens uitgeprobeerd (ritje naar Groningen over de A28). FSD werkt nog niet, wel "keeping lane" en "changing lane" als je de richtingaanwijzer net indrukt (niet doordrukken). De blauwe lijn wordt dan een blauwe stippellijn en zowaar de auto verandert van rijstrook. Doet dit echter wel als "een oud wijf" :eek: (met excuses aan de dames :oops: ). Te hopen valt dat dit verder verbeterd wordt, want dit is toch echt niks voor het west-Europese verkeer. Ook het snelheid minderen en afstand bewaren is wel errug conservatief ;).

Is al vaker geroepen dat tot nu toe FSD geen waarde toevoegt. Autopark is grappig maar geen 5200 waard. Het is dat k het er gratis bij kreeg anders had het niet gehoeven van mij.
 
Vandaag de diverse functies maar eens uitgeprobeerd (ritje naar Groningen over de A28). FSD werkt nog niet, wel "keeping lane" en "changing lane" als je de richtingaanwijzer net indrukt (niet doordrukken). De blauwe lijn wordt dan een blauwe stippellijn en zowaar de auto verandert van rijstrook. Doet dit echter wel als "een oud wijf" :eek: (met excuses aan de dames :oops: ). Te hopen valt dat dit verder verbeterd wordt, want dit is toch echt niks voor het west-Europese verkeer. Ook het snelheid minderen en afstand bewaren is wel errug conservatief ;).
Je kunt via Autopilot -> Customize Navigate on Autopilot -> speed lane change wijzigen naar Mad Max. Dan gaat het sneller, maar nog steeds conservatief.
 
Ik tel tot zover 2 forumleden die de na aflevering aangeschafte FSD ook daadwerkelijk geactiveerd hebben gekregen.

Tijd voor een overzicht?

Geleverd:
Besteld, nog niet geleverd (voor zover ik kan zien):
 
Last edited:
Vandaag de diverse functies maar eens uitgeprobeerd (ritje naar Groningen over de A28). FSD werkt nog niet, wel "keeping lane" en "changing lane" als je de richtingaanwijzer net indrukt (niet doordrukken). De blauwe lijn wordt dan een blauwe stippellijn en zowaar de auto verandert van rijstrook. Doet dit echter wel als "een oud wijf" :eek: (met excuses aan de dames :oops: ). Te hopen valt dat dit verder verbeterd wordt, want dit is toch echt niks voor het west-Europese verkeer. Ook het snelheid minderen en afstand bewaren is wel errug conservatief ;).

Wat ik een beetje raar vind is dat je zo snel en ook heel nadrukkelijk het stuur moet aanraken. Gewoon losjes vashouden is niet voldoende. Vind ik toch wle een nadeel...
 
Wat ik een beetje raar vind is dat je zo snel en ook heel nadrukkelijk het stuur moet aanraken. Gewoon losjes vashouden is niet voldoende. Vind ik toch wle een nadeel...
Na een jaar ben je helemaal gewend aan het stuur, je kan je arm een beetje laten leunen op het stuur, hopen dat ze de nag zullen overnemen zoals de S/X-30 sec, ipv 15 sec op de 3, of zoals het vorig jaar was, 2 minuten ;-) dat was pas lol
 
Wat ik een beetje raar vind is dat je zo snel en ook heel nadrukkelijk het stuur moet aanraken. Gewoon losjes vashouden is niet voldoende. Vind ik toch wle een nadeel...

Op zich wel te begrijpen, Autopilot is op dit moment nog niet voldoende autonoom en kiest het veilige voor het onveilige. Wat ik wel jammer vind is dat niet goed wordt omschreven wat de correcte manier is om van de nieuwe functionaliteit gebruik te maken en dat je het eerst 3 keer zelf moet proberen of ervaringen van anderen moet lezen om het onder de knie te krijgen. "Hou je handen aan het stuur" zoals nu wordt uitgelegd is duidelijk niet voldoende. Maargoed, er staat (beta) achter dus dan mag alles.
 
Had nog even gebeld vanmiddag. Ben teruggebeld om 18:15 's avonds (!), AP+FSD zou nu binnen 2 dagen geactiveerd moeten zijn.

Ze doen het vanuit NL tijdens business hours. Volgens dame aan de telefoon moet de wagen overdag remote bereikbaar zijn. Liefst aan WiFi. Dat lukt bij mij niet op werk niet... heb als workaround TeslaFi ingesteld zonder de sleep settings, in de hoop dat de auto zo wakker blijft. Heb best vaak dat 'ie overdag een paar uur slaapt, en heb dan ook bij bij instappen de eerste paar minuten geen mobiele ontvangst. Dan maar even wat vampire drain :)
 
Ik zit ook met smart te wachten op de activatie van AP en FSD. Heb mijn M3 op 18 februari geleverd gekregen.

Na diverse pogingen 3 weken geleden (eindelijk) nota gekregen voor AP en FSD voor €3200,- Meteen voldaan. Maar zit nog steeds te wachten op activatie. Heb er al diverse keren achteraan gebeld, maar krijg elke keer een ander verhaal. Tesla klantenservice... Ik vraag me soms af waarom ik nog bel.
 
Jullie maken jezelf allemaal gek hiermee, ik stuur zelf wel. En als Tesla het ooit voor elkaar krijgt om goed te communiceren sturen ze maar een e-mail naar iedereen. Laat je niet opnaaien, bel niet meer zodat service center meer tijd heeft om aan zichzelf ter werken in plaats van onzin uit te kramen waar we allemaal slechter van worden. Radiostilte van onze kant naar hun toe zal ze leren haha.
 
Wat ik een beetje raar vind is dat je zo snel en ook heel nadrukkelijk het stuur moet aanraken. Gewoon losjes vashouden is niet voldoende. Vind ik toch wle een nadeel...

Voor langere ritten heb ik daar een oplossing voor bedacht.

Het is inderdaad gewoon irritant zo vaak als je moet laten merken dat je nog leeft. Het is ook onzin, want alleen met CC hoeft het niet. Wat gevaarlijker is als je in slaap valt dan wanneer je AP aan hebt staan.
 
Ik tel tot zover 2 forumleden die de na aflevering aangeschafte FSD ook daadwerkelijk geactiveerd hebben gekregen.

Tijd voor een overzicht?

Geleverd:
Besteld, nog niet geleverd (voor zover ik kan zien):
Besteld 3 april, nog niet geleverd
 
Wat is de makkelijkste oplossing om het stuur een beetje druk te laten voelen zonder je handen te gebruiken?

Dat gaan we natuurlijk niet doen, maar wel leuk om even te weten. :rolleyes:

Ik heb daar een vrij praktisch afneembaar gewicht voor gemaakt die voldoelde druk geeft.

Zelf heb ik 0,0 problemen om op te blijven letten en ik heb niet continue een reminder nodig dat ik op moet letten. En zodra ik merk dat ik moe begin te worden en mijn concentratie daalt zet ik de auto aan de kant.

Intrinsieke verantwoordelijkheid werkt zoveel beter als nanny-achtige onzin.
 
Ik heb daar een vrij praktisch afneembaar gewicht voor gemaakt die voldoelde druk geeft.

Zelf heb ik 0,0 problemen om op te blijven letten en ik heb niet continue een reminder nodig dat ik op moet letten. En zodra ik merk dat ik moe begin te worden en mijn concentratie daalt zet ik de auto aan de kant.

Intrinsieke verantwoordelijkheid werkt zoveel beter als nanny-achtige onzin.
Daar wil ik wel een fotootje van zien ;-)
 
  • Like
Reactions: Bas. and MartinD