Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ Made In China met LFP accu

This site may earn commission on affiliate links.
Maar bij een emmer verandert de capaciteit niet. Met een halfvolle emmer kan je binnen 10 jaar nog evenveel doen als nu. Bij een Tesla batterij wijzigt de capaciteit wel en dat wil ik monitoren.

Maar... Juist waar jij de capaciteit mee meet wordt (en is in verleden aangetoond) gemanipuleerd. Als jij denkt op basis van km range weergave slechts 3% minder range te hebben zal dit in werkelijkheid 6% zijn(voorbeeld..). Kortom; ben je daar blij mee dan vooral doen.

Het plaatje wat gepresenteerd (km weergave) wordt is gewoon ietsje te positief. Thats it.

Als je het goed wil doen zal je de inhoud moeten weten. Met meetapparatuur of bijvoorbeeld de canbus uitlezen.
 
Ah, de afspraak met de ranger is 15 minuten vantevoren geannuleerd want:

‘Beste mener ....,
Wij hebben op afstand de auto uitgelezen.
Er is uit de data gebleken dat de auto nog steeds te koud was om volledig te kunnen laden bij de supercharger. Het advies is om de auto goed voor te verwarmen en daarna gebruik te maken van de supercharger. Omdat het buiten koud is duurt het daarom ook langer voordat de batterij warm is.
Om deze reden zal Mobile service niet bij u langskomen omdat er geen fouten aangetroffen zijn in de batterij.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Team Tesla Service’

Klinkklare nonsense want ik heb een rit opgegeven van Oosterhout naar Middelburg naar Rijswijk naar Drachten, alles achter elkaar op een dag. Volgens mij moet een batterij dan wel opgewarmd zijn...

Jammer de afspraak is geannuleerd. Via de SMS na een service afspraak heb ik ook 2-3 maal ongeveer dit standaard antwoord gehad. Er zit zeker een kern van waarheid in dit antwoord, maar mijn laadsnelheid is nooit hoger dan 25 kW geweest bij verschillende snelladers/superchargers van met capaciteiten van 50+ kW waarbij ik minimaal een half uur heb gestaan tot meer dan een uur. Dat vind ik wel erg extreem en lijkt mij dat dit niet hoort.
 
Jammer de afspraak is geannuleerd. Via de SMS na een service afspraak heb ik ook 2-3 maal ongeveer dit standaard antwoord gehad. Er zit zeker een kern van waarheid in dit antwoord, (...).

Ik heb het echt ervaren als een nieuwe berijder even belerend toespreken en zich er gemakkelijk van af maken. Hij zal niet weten dat ik al 2 jaar Tesla rijd en echt wel weet hoe het werkt. Ik heb Tesla Tilburg gebeld en daar de vaste medewerker te pakken gekregen die mij al meerdere keren met de S heeft geholpen. Hij kwam met het enige verhaal dat volgens mij hout snijdt: de software is gewoon nog niet goed genoeg afgestemd op de LFP batterij want het is ontworpen voor de bekende 'ouderwetse' batterijen en aangepast voor de LFP. Het probleem is bij Tesla bekend en er wordt gewerkt aan een update. Wanneer die komt is nog niet bekend. Ze zijn er wel van overtuigd dat ze het probleem softwarematig kunnen oplossen en dat er niet aan de auto zelf gesleuteld hoeft te worden.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Blijkt voor de zoveelste keer dat de rijders gewoon de testers zijn hij Tesla. Je kan veel zeggen maar dit is toch wel echt een schande. Je laad nog trager dan een Renault of MG. Daarbij zou het zitten in de software van de auto of in de laders? Gebleken is dat beide een invloed hebben op de curve.
 
  • Like
Reactions: Hippogrief
Maar... Juist waar jij de capaciteit mee meet wordt (en is in verleden aangetoond) gemanipuleerd. Als jij denkt op basis van km range weergave slechts 3% minder range te hebben zal dit in werkelijkheid 6% zijn(voorbeeld..). Kortom; ben je daar blij mee dan vooral doen.

Het plaatje wat gepresenteerd (km weergave) wordt is gewoon ietsje te positief. Thats it.

Als je het goed wil doen zal je de inhoud moeten weten. Met meetapparatuur of bijvoorbeeld de canbus uitlezen.
Ik kan niet geloven dat het gemanipuleerd is. Dat zou al lang 1 of andere clickbaitzoeker bloot gelegd hebben.
Het is nog steeds de capaciteit in kWh gedeeld door een vaste Wh/km. Bij mij is dat 190.
Dat eerste cijfer wordt constant gemonitored door allerhande cijferfreaks met tellers op hun laadinfrastructuur. Dat tweede is een constante.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?

Duurde het maken van die afspraak eigenlijk lang bij jou? Vorige week afspraak gemaakt via de app voor mijn defecte laadklep / batterij issues. Smsje gekregen van:

"wij hebben uw dossier doorgestuurd naar onze Mobile service. Zij zullen de nodige onderzoeken doen ivm de problemen met uw charge port. Van het moment dat zij alles voorbereid hebben nemen zij contact met u op voor een nieuwe afspraak op locatie. Uw afspraak in het service center komt dan ook te vervallen"

Dat is inmiddels al een week geleden en sindsdien niks meer gehoord. Ook geen antwoord meer gehad op die opmerkingen die ik gemaakt had omtrent de batterij (gezien ze maar ook afscheepten als een nieuwe berijder). Vraag me af wat hieraan voor te bereiden valt, toch maar gewoon een kwestie van een reserveonderdeel te plaatsen? Overigens ligt het Tesla SeC op welgeteld 100m vogelvlucht van mijn kantoor dus ik spring eigenlijk gewoon liever meteen daar binnen. o_O
 
Met update versie 48.30.2 in de MIC SR+:
20210112_180255.jpg


Na een rit van 240km met voorbereiden op snelladen. Heel kort 125kW. Helaas bij 6% alweer 80kW. En aflopend naar 62kW bij 55%.

Is nogsteeds niet op niveau van Amerikaanse SR+...
 

Attachments

  • 20210112_180240.jpg
    20210112_180240.jpg
    271.4 KB · Views: 84
  • 20210112_180312.jpg
    20210112_180312.jpg
    367.5 KB · Views: 50
  • Informative
Reactions: zkpq
Deze SR + LFP-batterij is een hoax, Tesla geeft niet om zijn klanten en behandelt geen claims, ze moeten het probleem nu oplossen of een vergoeding geven. In Spanje zijn we met ongeveer 100 eigenaren erg teleurgesteld over de auto en Tesla
 
  • Disagree
Reactions: Koifim
Het is inhoud. Het beste zou dus zijn dat je exact weet hoeveel kWh er beschikbaar is. (Wat je overigens via canbus wel kan lezen. Maar niet via regulier scherm).

Thanks voor je inhoudelijke reactie, maar de materie is bij mij bekend. Ik heb een raspberry met canbus in de auto en lees met python zelf de boel uit (en reken de zaken die ik wil weten om). Het ging mij meer om dat het in principe niet zoveel zegt, kms of procenten. En ook zelfs niet de kWh die jij noemt.

Tuurlijk, 50%, of precies dehelft van je pack kWh is __de helft___... en 100% is 2 keer de helft... Maar in de ene situatie (harder rijden, koudere temperatuur) brand je veel harder door die 50% of 486 km-aanduiding op het scherm ( of wat dan ook voor waarde) heen, dan in een andere situatie.

Dus zoals ik in mijn eerste post al zei het is geen exacte wetenschap, of dat het in % zetten een duidelijker beeld geeft dan in kms
Je moet altijd blijven 'rekenen' / 'inschatten' bij alles wat je afleest. of het nu % kms of kWh's zijn
En dat is niet erg, want dat zijn we gewend. Alleen ik ben niet 'mee' in die campagne om iedereen op percentage-weergave te krijgen ;-)
 
View attachment 626981
niet veel slechter dan mijn amerikaanse SR+ aan de Fastned een paar weken geleden. Van 6% naar 49% in 18 minuten. Max power 119kW naar 66kW bij 49%.

Welkom bij de club!
Hier er net met mijn m3 Lr y2021 wel is waar maar zat toch wat hoger tijdens het laden, dus ik snap jullie frustratie.
 

Attachments

  • 8EF903E2-5470-446D-98D7-F88A497F8C4E.jpeg
    8EF903E2-5470-446D-98D7-F88A497F8C4E.jpeg
    387.7 KB · Views: 55
Deze SR + LFP-batterij is een hoax, Tesla geeft niet om zijn klanten en behandelt geen claims, ze moeten het probleem nu oplossen of een vergoeding geven. In Spanje zijn we met ongeveer 100 eigenaren erg teleurgesteld over de auto en Tesla

Ik vind dit een wat opvallende post Migua. Zijn jullie dan met zijn 100-en verenigd in een of ander consortium? En hoezo behandelt Tesla geen claims?
 
Update: ik ben vandaag gebeld door iemand van Tesla om even te praten over de dooddoener die ik via SMS binnen kreeg en mijn geïrriteerde reactie daar op. De medewerker heeft nogmaals herhaald dat het probleem (lage snelheid superchargen MIC3SR+) bekend is bij Tesla, en dat het op korte termijn OTA kan en zal worden opgelost. Wanneer precies kon hij, vanzelfsprekend, niet zeggen.

Excuses werden niet aangeboden voor de dooddoener per SMS en voor het een half uur vantevoren annuleren van de service afspraak (via diezelfde SMS). Dit laat mij zien dat Tesla nog heel veel te leren heeft op het gebied van omkijken naar de (bestaande) klant en communicatie. Maar verbetering is het zeker wel, want ik had dit telefoontje echt niet van Tesla verwacht.