Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ Made In China met LFP accu

This site may earn commission on affiliate links.
Dit lijkt toch op goed nieuws:


OK. Ik moet toegeven: Tesla heeft een enorme verbetering in het superchargen van de MIC SR+ voor elkaar gekregen:

upload_2021-2-28_18-59-58.png

Vandaag in Badhoevedorp aan de V2 supercharger van 1% naar 61% geladen in 16 minuten. Met een gemiddelde laadvermogen van 110kW. Het mooiste is dat bij 60% SOC het vermogen nog 83kW was. Helaas geen tijd om tot 90% te laden. Maar het lijkt erop dat vanaf 50% de LFP sneller laad dan de Amerikaanse SR+.
 

Attachments

  • upload_2021-2-28_19-0-11.png
    upload_2021-2-28_19-0-11.png
    24.4 KB · Views: 46
  • upload_2021-2-28_19-0-11.png
    upload_2021-2-28_19-0-11.png
    24.4 KB · Views: 43
OK. Ik moet toegeven: Tesla heeft een enorme verbetering in het superchargen van de MIC SR+ voor elkaar gekregen:

View attachment 640696
Vandaag in Badhoevedorp aan de V2 supercharger van 1% naar 61% geladen in 16 minuten. Met een gemiddelde laadvermogen van 110kW. Het mooiste is dat bij 60% SOC het vermogen nog 83kW was. Helaas geen tijd om tot 90% te laden. Maar het lijkt erop dat vanaf 50% de LFP sneller laad dan de Amerikaanse SR+.
Wow, dat is zeker een betere laadcurve dan de LR of de US SR+, heel impressive. Hopen dat de rechtzaken nog teruggetrokken kunnen worden ;)
 
Ik ben nog wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik lees op een Duits forum veel verschillende ervaringen met snelladen.

Wel meerdere keren gezien dat de 10 tot 80% tijd ronde 25 minuten ligt. Wat mij betreft prima voor langere afstanden.
 
Nope.

Tijdens de kou een paar weken terug had ik al een paar keer meegemaakt dat ik de pincode niet kon invoeren omdat het scherm niet reageerde op mijn vingertoetsen. Ik dacht dat het van de kou zou komen (al ken ik dit probleem niet van mijn S). Nu heeft hij echt de geest gegeven lijkt het.

Bijzonder, gisteren een afspraak gemaakt in de app en maandag kan ik al in Tilburg terecht. Dat is wel heel snel!
 
Nope.

Tijdens de kou een paar weken terug had ik al een paar keer meegemaakt dat ik de pincode niet kon invoeren omdat het scherm niet reageerde op mijn vingertoetsen. Ik dacht dat het van de kou zou komen (al ken ik dit probleem niet van mijn S). Nu heeft hij echt de geest gegeven lijkt het.

Bijzonder, gisteren een afspraak gemaakt in de app en maandag kan ik al in Tilburg terecht. Dat is wel heel snel!

Kun je nog wel naar Tilburg rijden? (ivm pincode)
Of heb je de pincode nog net verwijderd voordat hele scherm je in de steek liet?
Of zijn er andere trucjes?
 
Ik heb sinds december 2020 nu 3 maanden een nieuwe Model 3, standaard model. Daarvoor heb ik 4 jaar met zeer veel plezier en naar volle tevredenheid in totaal 250.000 km in een S 75 gereden, zonder 1 enkel probleem. Deze heb ik ingeruild bij Tesla Groningen.

Vanaf het begin heeft de model 3 een probleem: het effectieve bereik is niet meer dan 250 km. Het WLTP bereik is 440 km, als ik wegrij met een 100% opgeladen batterij staat'ie op 415km, maar na een rit van 220 km is er nog maar 40 km range over in de batterij. Vanaf de eerst week dat ik de auto heb, heb ik dit probleem aangegeven bij Tesla Groningen. Het verhaal was dat een softwareupdate de oplossing zou moeten brengen. Inmiddels zijn er 3 software-updates geweest, maar ik ben nog geen stap verder. Mijn oude S had een effectief bereik van 325km.

Ik voel me nogal bekocht: ik heb een nieuwe auto gekocht met het verhaal dat'ie meer bereik zou hebben, ben een flink bedrag lichter en heb nu een auto die niet aan de specificaties voldoet en waarbij de ergernis en frustratie over de manier waarop het probleem wordt aangepakt elke keer groter worden. Ik had beter mijn oude S kunnen houden.

Mijn vraag: zijn er meer mensen die een nieuwe Model 3 hebben met hetzelfde probleem en hoe is de ervaring met het oplossen er van?

GerritH