You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
met onze Model 3 SR+ met LFP sinds december 2020:YMMV. Ik heb geprobeerd een zicht te krijgen op het verbruik door hier een daar wat cijfers te bekijken en een gemiddelde te nemen zonder echt uitgebreide studie. Er zijn er die 170 Wh/km hebben met de LFP. Mogelijk is jouw 144 vooral gebruik in de zomer? Met mijn performance zit ikzelf dichter bij 200 dan 190.
Ik heb het niet exact bijgehouden. Maar begin 2020 was 100% gelijk aan 396 tot 404 km. Vervolgens is dat opgelopen tot 416km. Nu is het inderdaad vrij plotseling weer naar 404 km gedaald.Meer mensen waar de LFP batterij minder KM's opgeeft met 100%? Toen ik hem vorig jaar ophaalde zat ik op 416, inmiddels zit ik op 404. (Sinds 2021.24.x heb ik last dat langzaam aan het zakken is, is ook terug te zien binnen Teslamate)
Gisteren teruggereden vanuit Italië en altijd 3 kwartier vóór de aankomst bij een SuC ook dat bericht. Let op, de eerste SuC was na 350 kilometer en toch nog voorbereiden. Ik vind het dus ook raar.Bijzonder, ik had in de navigatie de SuC Assen ingevoerd (we komen uit Brabant) en onze MICM3SR+ begon al ruim 45 minuten van tevoren de batterij voor te verwarmen, terwijl wij al dik een uur op de snelweg hadden gereden bij een graad of 15. Is het zo'n heisa die LFP te conditioneren?
Ja maar ik wil die melding eigenlijk helemaal niet zien. Wat voegt het toe, leidt alleen maar af?De vraag is natuurlijk met hoeveel vermogen het accupack wordt voorverwarmd. Je kunt snel veel vermogen toevoegen, of langzaam maar minder vermogen. Wellicht dat Tesla kiest voor gemiddeld minder vermogen, maar wel over een langere tijd.
Misschien heeft iemand ervaring door koud te vetrekken op weg naar een SUC die relatief dichtbij ligt. De vraag is of het pack dan ook op de juiste temperatuur komt?
De melding verklaart waarom je soms ineens dat piepgeluid hoort, scheelt weer onnodige servicemeldingen (Tip @tesla: zet dat er eens bij: "u kunt een hoog geluid horen, dat is normaal".Ja maar ik wil die melding eigenlijk helemaal niet zien. Wat voegt het toe, leidt alleen maar af?
Ai, dat snap ik niet, welk piepgeluid? En sorry, we zitten in het verkeerde draadje geloof ik.De melding verklaart waarom je soms ineens dat piepgeluid hoort, scheelt weer onnodige servicemeldingen (Tip @tesla: zet dat er eens bij: "u kunt een hoog geluid horen, dat is normaal".
Dat had ik in de zomervakantie ook met de M3P. Sterk op voorhand batterij en tijd voorverwarmen en dan tien minuutjes vooraf nog eens. Ik ging er van uit dat Tesla wel zal weten wat ze doenGisteren teruggereden vanuit Italië en altijd 3 kwartier vóór de aankomst bij een SuC ook dat bericht. Let op, de eerste SuC was na 350 kilometer en toch nog voorbereiden. Ik vind het dus ook raar.
PS M3LR
Dat sowieso, en dit is het eerste merk waarbij ik heel sterk dat gevoel heb.Ik ging er van uit dat Tesla wel zal weten wat ze doen
Met de LFP accu hoef je dat niet te proberen. Zonder volledig voor te verwarmen is de laadsnelheid erg laag. De grote vraag is of het bij 0 graden überhaupt mogelijk is om de accu op temperatuur te krijgen. Daar gaan we de komende maanden achter komen.De vraag is natuurlijk met hoeveel vermogen het accupack wordt voorverwarmd. Je kunt snel veel vermogen toevoegen, of langzaam maar minder vermogen. Wellicht dat Tesla kiest voor gemiddeld minder vermogen, maar wel over een langere tijd.
Misschien heeft iemand ervaring door koud te vetrekken op weg naar een SUC die relatief dichtbij ligt. De vraag is of het pack dan ook op de juiste temperatuur komt?
Op basis van mijn ervaring heeft dit vooral met de temperatuur te maken. Uiteindelijk gaat de mijne wel door naar 100%, maar in de app geeft hij soms een percentage van tussen de 95% en 100% aan. Uiteindelijk als hij daar bijna is trekt hij hem naar 100% en kom ik ook op ongeveer 420-425 km range uit als ik instap. Schrik wel een beetje van je ervaringen eerder dit jaar, heb de auto in augustus in ontvangst genomen dus ik hoop dat dat probleem inderdaad opgelost is!Na de februari 2021 update heb ik prettig kunnen laden en ook de range was goed. Echter is na update 2021.36.5.5 en Tesla app update 4.2.3 er iets geks aan de hand.
Ik heb een Model 3 uit December 2020 en de range was altijd 412 km bij 100% batterij (LFP). Nu is het zo dat met de combinatie van de firmware en de app versies je de charge limit kunt instellen met de iOS-app op je telefoon. Dat heb ik dan ook 1 keer geprobeerd. Echter kon ik de schuif nooit meer naar 100% toe zetten. Nu is de volgende situatie ontstaan:
- In de auto staat de limit op 100%
- In de app staat de limit op 97%
- De auto laadt tot 100% wordt aangegeven (Goed zou je zeggen)
- De range is nu bij 100% in de auto 397
- In de app is dit dan 97%
Het lijkt alsof de slider in de app het "wint" van de instellingen in de auto. 397km is ongeveer 97% van 412km.
Zijn er anderen onder jullie, die dit probleem ook hebben gezien en eventueel een oplossing of workaround hebben gevonden?
We gaan toch niet weer de problemen krijgen hier in Nederland zoals dat was tot voor februari 2021. Toen had ik namelijk maar 175km range en wilde de auto niet sneller laden dan 30kW bij de SuC...
Woow…425km op de gom? Ik herinner me mijn 2019 LR nog goed waar ik max 499km had En op het einde 473km.Op basis van mijn ervaring heeft dit vooral met de temperatuur te maken. Uiteindelijk gaat de mijne wel door naar 100%, maar in de app geeft hij soms een percentage van tussen de 95% en 100% aan. Uiteindelijk als hij daar bijna is trekt hij hem naar 100% en kom ik ook op ongeveer 420-425 km range uit als ik instap. Schrik wel een beetje van je ervaringen eerder dit jaar, heb de auto in augustus in ontvangst genomen dus ik hoop dat dat probleem inderdaad opgelost is!
Ja dat viel mij ook op. Mijn collega met een 2019 LR dacht ook dat ik het verkeerd had gelezen totdat hij mee keek in de auto. Wellicht door de warmtepomp en het feit dat de SR+/Rear Wheel Drive is. De WLTP van de SR+ is zelfs 491 km geworden afgelopen week.Woow…425km op de gom? Ik herinner me mijn 2019 LR nog goed waar ik max 499km had En op het einde 473km.
Misschien het verkeerde draadje maar waarom is dat verschil zo klein, pack sizes en verbruik zijn toch niet hard gedaald? (Of vergis ik mij?)