Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Daarnet was ik in Aartselaar met vrienden voor hun testrit met de MY.

Toch nog eens voorzichtig geïnformeerd naar de leveringen van de MS. De laatste berichten blijven nog steeds geldig. Eerste leveringen deze zomer (juni-juli) De eerste zouden vanaf mei gecontacteerd worden.
Mijn hoop op september blijft dus overeind.
Goed nieuws, maakt me hoopvol dat ik dit jaar nog echt eindelijk mn auto mag ontvangen
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Daarnet was ik in Aartselaar met vrienden voor hun testrit met de MY.

Toch nog eens voorzichtig geïnformeerd naar de leveringen van de MS. De laatste berichten blijven nog steeds geldig. Eerste leveringen deze zomer (juni-juli) De eerste zouden vanaf mei gecontacteerd worden.
Mijn hoop op september blijft dus overeind.
Indien dit voor je verjaardag kan gefikst worden wil ik er een trikje komen rond doen met mijn hopelijk ook reeds geleverde S LR
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Na vele jaren one pedal drive was ik ook bang dat dit de grootste tegenvaller zal zijn. De eerste dagen zette ik mijn regeneratie op maximaal (wat niet veel was) via de stuur pedals maar nu raak ik deze niet meer aan. Het was wel wennen om te accepteren dat "remmen" bij de Audi regeneratie is en niet slijten van remblokken.

Vanaf dag 1 verkocht ik bij de Tesla vooral de one pedal drive, ik was blij dat ik met mijn laatste X (Raven) tot volledige stop kon komen zonder remmen.
Nu waardeer ik de doordachte Audi techniek. Eerste 2 keer remmen gaat mechanisch om de schrijven op te poetsen. Regeneratie is intelligenter en meer bij naderende kruispunten, snelheid veranderingen (dit alles zonder autopilot of cruisecontrol).
De autopilot is veel minder goed, in principe wiebel je van links naar rechst tussen de lijnen terwijl Tesla je echt in het midden houdt. Op de snelweg is deze functie van Tesla veel beter!

Heb nog steeds mijn S gereserveerd, als deze begin 2013 (mogelijk) komt zal het goed nadenken worden wat de volgende stap gaat worden.

Voordelen Audi nu:
- 360 camera
- Android Auto (geen internet verbinding in auto nodig, flitsmeister, Waze, alles werkt).
- betere build kwaliteit
- perfecte matrix/laser lampen
- meer aandacht voor verkeer door minder menu's en echte knoppen
- verwarming die echte warmte geeft seconden na weg rijden
- betere services
- geluid arm.
- nog zeer veel pit bij acceleratie van 170-220 km/uur (alleen in duitsland natuurlijk!)
Wij zitten dan in hetzelfde schuitje, want ik heb ook sinds juli vorig jaar een Model S LR in bestelling, en heb in januari een Audi e-tron GT besteld. Levering van de tesla is dus totaal onbekend, en van de Audi zou midden juni zijn, maar met de problemen in Oekraïne zou dat wel eens later kunnen zijn.

Ik heb de e-tron GT uitgebreid (4 dagen) testegereden, en was ook onder de indruk van hoe mooi deze auto is, hoe goed 'm rijdt (sportief en comfortabel tegelijk) en hoeveel beter 'm afgewerkt is. Wat ik hier nu lees van u, namelijk dat het remmen regeratief is, dat wist ik nog niet, en vind ik een leuke info. 👍

Heel zeker ga ik ook mijn Tesla missen, en dan denk ik vooral aan de Autopilot, en aan de Spotify aan boord waarbij je muziek kan zoeken, want ik ben een muziekliefhebber. De testauto die ik had, had het standaard audio-systeem, dus B&O heb ik niet kunnen testen, maar ik hoop dat het minstens even goed is als het soundsystem in mijn huidige Model S.

Ook ben ik benieuwd hoe het laden zal gaan aan publieke snelladers, want ik heb met de Tesla enkel nog maar gebruik gemaakt van het Tesla-laadnetwerk. Ik heb sinds kort een Shell Recharge kaart aangeschaft, en heb een paar weken geleden eens geprobeerd in Aalter bij Fastned, en er was al onmiddellijk 1 lader die niet werkte... Ik ben blij te lezen dat uw trip naar Zwitserland toch vlot is verlopen.

Een Model S 100D gaat zuiniger zijn, en heeft ook een grotere actieradius, maar de Audi laadt idd veel sneller. Ik heb tijdens de testrit een keer geladen bij Total in Zonhoven, en van 15% tot 80% was in 21 minuten. Bij mijn Tesla duurt dat dubbel zo lang.

Ik kijk uit naar mijn e-tron GT. De Model S laat ik ook leveren, maar die ga ik onmiddellijk doorverkopen.
 
Een Model S 100D gaat zuiniger zijn, en heeft ook een grotere actieradius, maar de Audi laadt idd veel sneller. Ik heb tijdens de testrit een keer geladen bij Total in Zonhoven, en van 15% tot 80% was in 21 minuten. Bij mijn Tesla duurt dat dubbel zo lang.
Denk eraan dat de nieuwe Model S en X ook gewoon aan maximum vermogen van een V3 supercharger kunnen laden, en bij FastNed en IONITY waarschijnlijk ook 250kW kunnen halen.
 
Dat men geloof heeft in een "domme" handel is omdat men het idee heeft dat je fysiek iets instelt in de aandrijving.
Zelfs de grote handel van mijn laatste ICE automaat deed niets meer dan een elektronisch signaaltje sturen naar de versnellingsbak.

Dus de fysieke werking is 100% identiek en niet 99,9%.
Heb me misschien niet goed uitgedrukt: ik snap wel dat de hendel niet mechanisch gelinkt is, wat ik bedoel is dat je mogelijk op een bepaald moment, voor welke reden dan ook, snel moet switchen van vooruit naar achteruit of weet ik veel, en dat aan een hendel trekken dan makkelijker is dan zoeken waar dat knopje nu weer zit of swipen naar links en dan naar boven of onder.
 
wat ik bedoel is dat je mogelijk op een bepaald moment, voor welke reden dan ook, snel moet switchen van vooruit naar achteruit of weet ik veel, en dat aan een hendel trekken dan makkelijker is dan zoeken waar dat knopje nu weer zit of swipen naar links en dan naar boven of onder.
Zover ik hoor, is dat absoluut geen probleem, net omdat het scherm vlakbij het stuur is en je dus snel je vinger erover kan swipen. Net zoals je nu de hendel vlak aan het stuur naar onder of boven kan bewegen.

De knoppen onderaan is voor als het scherm een probleem heeft en niet werkt. Tijdens het rebooten wil je bv ook nog altijd kunnen schakelen.
 
Wij zitten dan in hetzelfde schuitje, want ik heb ook sinds juli vorig jaar een Model S LR in bestelling, en heb in januari een Audi e-tron GT besteld. Levering van de tesla is dus totaal onbekend, en van de Audi zou midden juni zijn, maar met de problemen in Oekraïne zou dat wel eens later kunnen zijn.

Ik heb de e-tron GT uitgebreid (4 dagen) testegereden, en was ook onder de indruk van hoe mooi deze auto is, hoe goed 'm rijdt (sportief en comfortabel tegelijk) en hoeveel beter 'm afgewerkt is. Wat ik hier nu lees van u, namelijk dat het remmen regeratief is, dat wist ik nog niet, en vind ik een leuke info. 👍

Heel zeker ga ik ook mijn Tesla missen, en dan denk ik vooral aan de Autopilot, en aan de Spotify aan boord waarbij je muziek kan zoeken, want ik ben een muziekliefhebber. De testauto die ik had, had het standaard audio-systeem, dus B&O heb ik niet kunnen testen, maar ik hoop dat het minstens even goed is als het soundsystem in mijn huidige Model S.

Ook ben ik benieuwd hoe het laden zal gaan aan publieke snelladers, want ik heb met de Tesla enkel nog maar gebruik gemaakt van het Tesla-laadnetwerk. Ik heb sinds kort een Shell Recharge kaart aangeschaft, en heb een paar weken geleden eens geprobeerd in Aalter bij Fastned, en er was al onmiddellijk 1 lader die niet werkte... Ik ben blij te lezen dat uw trip naar Zwitserland toch vlot is verlopen.

Een Model S 100D gaat zuiniger zijn, en heeft ook een grotere actieradius, maar de Audi laadt idd veel sneller. Ik heb tijdens de testrit een keer geladen bij Total in Zonhoven, en van 15% tot 80% was in 21 minuten. Bij mijn Tesla duurt dat dubbel zo lang.

Ik kijk uit naar mijn e-tron GT. De Model S laat ik ook leveren, maar die ga ik onmiddellijk doorverkopen.
Ik was ook “bang” voor het laden zonder supercharger netwerk maar denk dit is vooral gevoed doordat we nooit naar andere laders hebben gekeken. Rijden via Frankrijk naar Nederland en via Duitsland terug naar Zwitserland ben ik gewoon van Ionity naar Ionity lader gereden. Geen probleem en dicht bij elkaar. Wat vooral beter is zijn de korte laadtijden. Vergeleken met Tesla vaker lader maar veel korter.
Met de Audi connect kaart zijn de Ionity snellaad prijzen en langzaam laden net zo duur, dus bij boodschappen doen, vrienden ontmoeten in Nederland ging die gewoon altijd aan een laadpaal. Iets wat ik met de Tesla nooit had gedaan.

Het missen van superchargers was minimaal, het meer controle hebben op de gaspedaal (niet altijd hard afremmen bij loslaten) maakt het rijden iets minder botsauto achtig en toch weer leuker.

Tot nu toe, na 2 maanden en 4000 km nog steeds tevreden.
 
  • Like
Reactions: BMWMB
Het zijn zware tijden...
Bijna iedere dag wordt ik hier in Sri Lanka geconfronteerd met de "Refresh".
20220407_123836.jpg
20220407_124648.jpg