pp61
Active Member
Ik denk dat de regeneratie verkeerd wordt begrepen bij Audi. De auto is GEEN one pedal dus met gas los minimale regeneratie (afremmen). Rem pedaal indrukken betekend 100% regeneratie (bij Tesla is dit 100 % mechanisch remmen).Gisteren test gedaan met de Audi E-Tron S. Qua afwerkinge superieur aan Tesla ook enkele leuke features.
Maar rij ervaring was niet zoals het hoort. Heel onrustig in de bochten, regeneratief remmen moet je altijd activeren, en hiermee bedoel ik echt elke keer, niet 1 malig bij vertrek.
Dus zal 9/10 wel wachten op de Model S die ooit wel eens zal geleverd worden.
De automatische regeneratie bij Audi heeft veel voordelen en minder vermoeiend vergeleken met Tesla. De auto rolt gewoon door met gas los, dus minimale afremming, bij het naderen van kruispunt of weg met lagere snelheid gaat de auto automatisch regenereren, afremmen. Dus niet continue balans vinden op rempedaal maar ook automatisch remmen bij verwachte snelheid veranderingen.
De Audi GT heeft goede snelheid (bord) herkenning en gaat meer regenereren bij verplichte snelheid verlaging, maar dit doet ook de auto bij cruisecontrol.
Tesla rijdt gewoon, op cruiseconttol, met 80 km de bebouwd kom in, de GT gaat vanzelf terug naar 50, en versnelt waar weer toegelaten.