Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
afgelopen weekend proefrit gehad in de nieuwe model X.

Wat mij enorm meeviel was de yoke - de richtingaanwijzers gaan automatisch uit na het nemen van een bocht of na het wisselen van rijstrook. ideaal.

Enige waar ik niet echt aan kon wennen was de gear selector - ik ben gewend van de model S hendel dat naar boven trekken = achteruit, en naar beneden trekken = Drive.. en dat is op het selectiescherm andersom. Maar ook daar kan ik wel aan wennen denk ik.
Wat me ook opviel is dat de ruitenwissers het een stuk beter deden met motregen.
Met het horizontale scherm mis ik ik wel het enorme overview van de maps, wat ik graag altijd zie met het verticale scherm.

Verder viel het me alles mee, behalve de prijs :D
 
Gisteren met de model S 402km gaan laden, en er is maar 278km van mijn tegoed getrokken. Ik weet niet hoe ze het berekenen, maar mij hoor je niet klagen.
Zo gaat 10.000km 14.400km worden ;)

Nu ik dit lees denk ik vrij zeker dat we hier allemaal 10.000 miles hebben gekregen. Ik had het hier al genoemd voor de MY RWD. Als je de WLTP erbij pakt en je berekent het door naar miles kom dat overeen met wat er van je tegoed af gaat 😅 Mooi gelukje voor alle landen met KMs (en wel logisch aangezien dezelfde actie in US 10.000 miles gratis gaf). Aangezien jij dus met je berekening 14.400 KM eruit haalt, geeft de auto waarschijnlijk +-11% minder range dan WLTP bij 100% laden
 
IMG_1924.jpeg
Vandaag 19 inch winterset erop laten leggen.
 
Wie kan me eigenlijk uitleggen waar ik de refresh op de weg aan herken? Dus de meest uitgesproken uiterlijke kenmerken? De pre-facelift kan ik nog onderscheiden, maar de refresh 🤷‍♂️
Meest in het oog springend zijn de achterlicht units en de voorbumper met langere "lip". Met name de S is een stuk sportiever daardoor. En de vervanging van het chroom door zwarte lijsten.
 
Ik moet wel wennen aan de standaard hoogte van de auto. Hij is toch een tikkeltje lager dan de Model 3 op standaard setting. Al twee keer met de voorbumper aan de grond gezeten. Moet nog even wennen aan het omhoog zetten van de auto als er een hoge drempel aan komt. Wel heel fijn dat hij op basis van locatie de auto omhoog zet.
 
Bij mij juist vlakbij praktijk een drempel waar vorige MS bodem raakte, nu een keer omhoog gezet, nu altijd perfect erover heen.
Die vorige zal dan geen luchtverng gehad hebben.
Ik bestelde in 2016 luchtvering als optie, net omdat ik hier gelezen had, dat er anders problemen zijn bij drempels en ik die dan hoger kon zetten.
Die luchtvering daarna altijd op laagste stand gezet omdat ik hier gelezen had, dat je anders problemen kreeg met de draagarmen.

Zelfs op laagste stand nooit problemen gehad op drempels.