Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Ja heb in ook. Service center heeft er naar gekeken en er schijnt een oplossing te komen uit de US...soort van folie onder de ruit oid...zou het wel alvast gaan melden bij ze!

Ghosting heb ik ook, en alvast gemeld vandaag in het SeC :confused:
Trouwens... ik kreeg een Jaguar XF als vervangwagen. Man, man, was dàt weer even wennen! Nee, niet zozeer door die vervelende kachel vooraan, maar bij het instappen had ik direct een claustrofobisch gevoel in die Jag... het uitzicht vooraan was precies alsof ik een duikbril opzette :eek:
X vs XF... in niets echt vergelijkbaar!
 
Gisteren getekend voor mijn 90D 22" Black, odesian Black, white leather. Levering maart 2017.
Alleen ik twijfel een beetje over het witte leer. Vind het prachtig op de foto's maar hoe is dit IRL?
Zijn de stoelen gemakkelijk schoon te maken?
Zijn er ergens specs van het 22" rubber?
Ik heb vroeger genoeg 20/21" gereden maar nu al 7jr 20"? Onder een GL dus genoeg comfort.

Ik hoor het graag hier.
 
Gisteren getekend voor mijn 90D 22" Black, odesian Black, white leather. Levering maart 2017.
Alleen ik twijfel een beetje over het witte leer. Vind het prachtig op de foto's maar hoe is dit IRL?
Zijn de stoelen gemakkelijk schoon te maken?
Zijn er ergens specs van het 22" rubber?
Ik heb vroeger genoeg 20/21" gereden maar nu al 7jr 20"? Onder een GL dus genoeg comfort.

Ik hoor het graag hier.
Welkom op dit forum!

Het witte kunstleer in onze X houdt zich - sinds begin september - uitstekend. Ik zou mij daar geen zorgen over maken.

Over 22" zou ik iets minder gerust zijn: ze beschadigen eerder dan de 20" en zorgen voor een hoger verbruik. Daarom hebben wij er niet voor gekozen. Maar ze zien er natuurlijk wel geweldig uit. Elk nadeel heeft zijn voordeel...
 
Gisteren getekend voor mijn 90D 22" Black, odesian Black, white leather. Levering maart 2017.
Alleen ik twijfel een beetje over het witte leer. Vind het prachtig op de foto's maar hoe is dit IRL?
Zijn de stoelen gemakkelijk schoon te maken?
Zijn er ergens specs van het 22" rubber?
Ik heb vroeger genoeg 20/21" gereden maar nu al 7jr 20"? Onder een GL dus genoeg comfort.

Ik hoor het graag hier.

Het witte kunstleer wordt door Tesla aangeraden omdat het enerzijds heel goed schoon te houden is en anderzijds milieuvriendelijker is dan echt leer. Hier een filmpje van mensen die testen hoe de witte stoelen zich houden met vlekken:

De 22'' wielen zorgen voor 10-15% meer energiegebruik dan de 20" wielen, wees daar bewust van. Zie de US design studio (bij het kiezen van de wielen) voor opmerking.
 
Wat mij opvalt is het volgende: Ik had hier voor een Model S P90+ dus alleen de achterwielen aangedreven. Als ik dan "pedal to the metal" weg reed, ging dat redelijk geruisloos met soms wat wielspin.

Doe ik het zelfde met mijn Model X met dual drive dan hoor ik een wat onheilspellend ronkend geluid, dat voornamelijk uit de voorkant lijkt te komen.

Ook het windgeruis met name aan de passagierskant blijft een issue. Niet altijd. Als ik het raam een heel kleine tikkie naar beneden doe is het weg. Maar in zijn algemeenheid vind ik de Model X meer windgeruis maken, en dat lijkt voornamelijk van af de hoge voorruit/dak te komen.

Iemand de zelfde ervaring?
 
Wat mij opvalt is het volgende: Ik had hier voor een Model S P90+ dus alleen de achterwielen aangedreven. Als ik dan "pedal to the metal" weg reed, ging dat redelijk geruisloos met soms wat wielspin.

Doe ik het zelfde met mijn Model X met dual drive dan hoor ik een wat onheilspellend ronkend geluid, dat voornamelijk uit de voorkant lijkt te komen.

Ook het windgeruis met name aan de passagierskant blijft een issue. Niet altijd. Als ik het raam een heel kleine tikkie naar beneden doe is het weg. Maar in zijn algemeenheid vind ik de Model X meer windgeruis maken, en dat lijkt voornamelijk van af de hoge voorruit/dak te komen.

Iemand de zelfde ervaring?

Op welke hoogte staat je vering? Ik heb dit ook vanaf 80+ op standaard hoogte, van zodra ik deze op low zet is het weg. Vanaf 120 / snelweg, zet ik deze op Ultra Low.

Heb de wagen nu 1 week, en een kleine 1200 km gedaan. Om eerlijk te zijn, vindt ik het persoonlijk aangenamer rijden dan de ModelS (omwille van een hogere zit-positie - had in het verleden een BMW X5). Qua rijgedrag merk ik niet zo veel verschil met een ModelS, maar heb me dan ook nog niet op de Duitse Autobaan begeven.

Kwaliteit van afwerking is naar mijn gevoel wel hoger dan de ModelS, kortom ben super tevreden tot heden van de MX - is wel toch links en rechts opletten voor de stoepranden (zeker met de 22" velgen) - snap nog steeds niet waarom veel ondergronds/bovengronds parkings/ dikke betonranden maken bij ingang/uitgang.
 
Op welke hoogte staat je vering? Ik heb dit ook vanaf 80+ op standaard hoogte, van zodra ik deze op low zet is het weg. Vanaf 120 / snelweg, zet ik deze op Ultra Low.

Heb de wagen nu 1 week, en een kleine 1200 km gedaan. Om eerlijk te zijn, vindt ik het persoonlijk aangenamer rijden dan de ModelS (omwille van een hogere zit-positie - had in het verleden een BMW X5). Qua rijgedrag merk ik niet zo veel verschil met een ModelS, maar heb me dan ook nog niet op de Duitse Autobaan begeven.

Kwaliteit van afwerking is naar mijn gevoel wel hoger dan de ModelS, kortom ben super tevreden tot heden van de MX - is wel toch links en rechts opletten voor de stoepranden (zeker met de 22" velgen) - snap nog steeds niet waarom veel ondergronds/bovengronds parkings/ dikke betonranden maken bij ingang/uitgang.

Ik heb de vering op normaal staan. Ik zal straks op de snelweg de vering verlagen naar Ultra Low, eens kijken of het helpt. Ik heb nu 20" winter er onder, volgend jaar de 22" er weer onder met Aloygators, daar was ik met de S ook erg blij mee.
 
Wat mij opvalt is het volgende: Ik had hier voor een Model S P90+ dus alleen de achterwielen aangedreven. Als ik dan "pedal to the metal" weg reed, ging dat redelijk geruisloos met soms wat wielspin.

Doe ik het zelfde met mijn Model X met dual drive dan hoor ik een wat onheilspellend ronkend geluid, dat voornamelijk uit de voorkant lijkt te komen.

Ook het windgeruis met name aan de passagierskant blijft een issue. Niet altijd. Als ik het raam een heel kleine tikkie naar beneden doe is het weg. Maar in zijn algemeenheid vind ik de Model X meer windgeruis maken, en dat lijkt voornamelijk van af de hoge voorruit/dak te komen.

Iemand de zelfde ervaring?
Exact hetzelfde hier bij mij. De auto is al 2 keer teruggeweest bij Tesla. Het is de voorwiel aandrijving. Drive shaft noemen ze het. Sec NL doet er niets aan, sturen je met een kluitje in het riet. Belachelijk natuurlijk, de hele auto schud, en maakt een herrie, dat wil je niet weten.
Overigens alleen als je wat harder optrekt. Maar ja dat moet kunnen toch.
 
Gisteren getekend voor mijn 90D 22" Black, odesian Black, white leather. Levering maart 2017.
Alleen ik twijfel een beetje over het witte leer. Vind het prachtig op de foto's maar hoe is dit IRL?
Zijn de stoelen gemakkelijk schoon te maken?
Zijn er ergens specs van het 22" rubber?
Ik heb vroeger genoeg 20/21" gereden maar nu al 7jr 20"? Onder een GL dus genoeg comfort.

Ik hoor het graag hier.

Nou dat "witte leer" is geen leer maar skai (nep leer). Ik heb ook een obsedian black maar met creme lederen zetels. En ik heb 22" in zwart. In de winter heb ik 20" die zijn een fractie stiller maar het verbruik met winterbanden op de 20" is gelijk aan 22" met zomerbanden.
 
Exact hetzelfde hier bij mij. De auto is al 2 keer teruggeweest bij Tesla. Het is de voorwiel aandrijving. Drive shaft noemen ze het. Sec NL doet er niets aan, sturen je met een kluitje in het riet. Belachelijk natuurlijk, de hele auto schud, en maakt een herrie, dat wil je niet weten.
Overigens alleen als je wat harder optrekt. Maar ja dat moet kunnen toch.

Dus wij ervaren het zelfde. Bij welk service center ben je geweest?
 
Nou dat "witte leer" is geen leer maar skai (nep leer). Ik heb ook een obsedian black maar met creme lederen zetels. En ik heb 22" in zwart. In de winter heb ik 20" die zijn een fractie stiller maar het verbruik met winterbanden op de 20" is gelijk aan 22" met zomerbanden.

Dat hield mij ook tegen om dat witte skai te kopen. In de zomer plak je dan volgens mij vast aan je stoel...
Bij mij is het verbruik op 20 inch met winterbanden iets beter, zeg 5-10%.
 
  • Helpful
Reactions: AlseT2014
Dat hield mij ook tegen om dat witte skai te kopen. In de zomer plak je dan volgens mij vast aan je stoel...
Bij mij is het verbruik op 20 inch met winterbanden iets beter, zeg 5-10%.

Het is zeer zeker geen "skai" of iets wat daar op lijkt. Skai voelt aan als plastic, het ultra white voelt daarentegen als zeer fijn leer. Wij vinden het stukken fijner dan het beige leer in onze model S.
 
Nou dat "witte leer" is geen leer maar skai (nep leer). Ik heb ook een obsedian black maar met creme lederen zetels. En ik heb 22" in zwart. In de winter heb ik 20" die zijn een fractie stiller maar het verbruik met winterbanden op de 20" is gelijk aan 22" met zomerbanden.

Hoe gaat het met beschadigingen aan de wielen? 5-10% minder drive rang is toch zo'n 20-40km. Zeker op dit route soleil met SC planning is dit toch een punt?

Ik denk erover om de 20" Helix te nemen en dan zwart poedercoaten.