Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren een vervelend probleempje gehad. Ik leg toegangspasje van mijn werk op plankje midden in (die met schuif te openen is) maar na dat ik remde schoot pasje onder het bakje voor zonnebrillen helemaal naar achteren. Met geen mogelijkheid meer hier achter vandaan te halen


Je kan het bakje onder de middenscherm weghalen, als je handig bent krijg je m zo terug. Dit is de cubby compartment.

Maar inderdaad kan me voorstellen het heel lastig wordt terug te vinden daarachter, maar niet onmogelijk
 
Gisteren een vervelend probleempje gehad. Ik leg toegangspasje van mijn werk op plankje midden in (die met schuif te openen is) maar na dat ik remde schoot pasje onder het bakje voor zonnebrillen helemaal naar achteren. Met geen mogelijkheid meer hier achter vandaan te halen dus ik zal naar servicecenter moeten.... Voortaan dus pasje maar in bakje leggen van telefoon dock.
Misschien dat ze bij service center gelijk naar wat andere dingetjes kunnen kijken zoals vleugeldeur die wel lijkt te sluiten maar dan bij wegrijden meldt dat hij niet dicht zit. Weer openen en dicht doen helpt meestal. Ook gaat bijrijders deur niet altijd goed open en dicht. Het lijkt iets met het raam te maken hebben waarbij deze dan niet goed helemaal naar bovengaat.

Ja dat komt mij heel bekend voor. Ik heb ook al eens heel diep moeten graaien naar een pasje. Ik heb nu 1 van die cuphouder onderdelen geplaatst en dat helpt iets. Maar dat andere bakje met dat klapdeurtje is ook een gevaar voor kleine dingen die tussen de kier kunnen glijden en dan weer lastig te pakken zijn.

En ja ook het raam aan de bijrijder kant sluit meestal niet goed cq te hoog aan. Je hoort het alleen als je wat harder rijdt en dan geef ik het raam schakelaartje een heel klein tikje naar beneden en dan is het windgeruis weg.

En ja soms gaat de bijrijders deur niet goed automatisch dicht, maar dat kan ook aan de onhandigheid van mijn ega liggen
 
  • Like
Reactions: TomdH
Misschien is t op het forum als eens voorbij gekomen en heb ik het gemist, maar ben best benieuwd wat de ervaringen zijn in openbare parkeergarages met de X. Gezien de breedte van de X lijkt het manoeuvreren in sommige
garages best een spannende onderneming. Hoor graag jullie ervaringen!
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Als ik flink gas geef vanuit stilstand of vanuit 20-30kmh hoor ik flink herrie vanuit voor onder komen. Alsof je door een pak met grind rijd ofzo. Of dat er flink speling zit op de aandrijfas en die aan het doorgieren is. Komt iemand dit bekend voor? Al gemeld bij SeC, maar die weten zo 1,2,3 niet wat het is.
 
Als ik flink gas geef vanuit stilstand of vanuit 20-30kmh hoor ik flink herrie vanuit voor onder komen. Alsof je door een pak met grind rijd ofzo. Of dat er flink speling zit op de aandrijfas en die aan het doorgieren is. Komt iemand dit bekend voor? Al gemeld bij SeC, maar die weten zo 1,2,3 niet wat het is.

Heb ook al gehad iets gelijkaardigs gehad. Driveshaft support bearing of zoiets als gevolg van slechte driveshafts, die hebben ze al een paar keer vervangen. Maar ging ook wel gepaard met vibraties onder acceleratie...
 
  • Informative
Reactions: Phil_BE
Dit weekend voor het eerst een lang stuk gereden. Reed prima maar wel wat koud. Het lijkt alsof hij maar heel langzaam opwarmt. Zelfs als ik temperatuur op 26 graden zet voel ik haast niets uit de ventilatoren. In mijn vorige auto werd ik dan door een warme windhoos opgewarmd. Is dit een defect of moet je gewoon nooit je jas en sjaal uitdoen in een tesla ... :)
En verder is 1 vleugeldeur defect. Ik moet nu standaard de deur open en dicht doen en dan nog een keer voor hij goed dicht zit.
 
Dit weekend voor het eerst een lang stuk gereden. Reed prima maar wel wat koud. Het lijkt alsof hij maar heel langzaam opwarmt. Zelfs als ik temperatuur op 26 graden zet voel ik haast niets uit de ventilatoren. In mijn vorige auto werd ik dan door een warme windhoos opgewarmd. Is dit een defect of moet je gewoon nooit je jas en sjaal uitdoen in een tesla ... :)
En verder is 1 vleugeldeur defect. Ik moet nu standaard de deur open en dicht doen en dan nog een keer voor hij goed dicht zit.
Mischien de Range mode aan. Dan verwarmt het interieur minder snel op.
 
Gekend probleem bij MS en MX zoek maar eens op "acceleration shudder" of "vibration under acceleration"... wordt je niet blij van.
Er zouden ge-update driveshafts zijn sinds October, die heb ik ook gekregen (is al tweede vervanging) maar ben nog niet overtuigd dat het probleem daarmee volledig opgelost is... Ik rij al 34.000km met een trillende/vibrerende auto van +115k euro :(. Ik had misschien moeilijkheden verwacht met software en electronica maar niet met "basic mechanics", een auto bouwen lijkt dan toch niet zo eenvoudig...
Gelukkig word ik super geholpen door het SEC en ik begrijp dat zij er ook niet blij van worden als ze mij voor de zoveelste keer zien komen... sorry het moest er even uit.
k.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Ik heb een USB stickje gekocht van Kingston 128Gb. Geformatteerd op exFAT. Maar helaas ziet de Model X de USB stick niet.
Iemand hetzelfde probleem gehad? En een oplossing?

Check eens of de USB stick diep genoeg ingeplugd zit. Had dit de eerste keren ook toen ik experimenteerde met USB sticks.
Na wat prullen de stick iets dieper kunnen inpluggen en sindsdien werkt het pico bello.
 
Dit weekend voor het eerst een lang stuk gereden. Reed prima maar wel wat koud. Het lijkt alsof hij maar heel langzaam opwarmt. Zelfs als ik temperatuur op 26 graden zet voel ik haast niets uit de ventilatoren. In mijn vorige auto werd ik dan door een warme windhoos opgewarmd. Is dit een defect of moet je gewoon nooit je jas en sjaal uitdoen in een tesla ... :)
En verder is 1 vleugeldeur defect. Ik moet nu standaard de deur open en dicht doen en dan nog een keer voor hij goed dicht zit.

Dat is balen met die deur. Ja die ventilatie is even wennen. Op "auto" komt er weinig lucht uit. Mijn zoon van 14 wist te vertellen dat als je 2 x op dat voorruitverwarming symbooltje klikt, er plotseling heel veel lucht uit komt (komt er "HI" te staan). Nou heb ik ook een cold weather pakket, dus ik zet als het koud is de stoelverwarming op 1 dan heb je ook niet heel veel warme lucht nodig. Lijkt ook efficiënter.
 
Kan er iemand een goede winterband voor de ModelX aanbevelen? misschien zelf best met een nieuwe set velgen - kwestie van de 22" Black te sparen

Gelijk een aantal andere forum leden heb ik de Vredestein Wintertrac Xtreme aangeschaft. Ik heb de 22" in de opslag en ze op de 20" laten monteren. Ze zijn iets stiller. Maar tot nu toe is het verbruik het zelfde als de 22"....
 
Gelijk een aantal andere forum leden heb ik de Vredestein Wintertrac Xtreme aangeschaft. Ik heb de 22" in de opslag en ze op de 20" laten monteren. Ze zijn iets stiller. Maar tot nu toe is het verbruik het zelfde als de 22"....
Volgens mij hebben winterbanden altijd een hogere rolweerstand dan zomerbanden. Rolweerstand wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de vervorming en de demping van het rubber. En die twee zaken zijn bij winterbanden groter dan bij vergelijkbare zomerbanden. Correct me if I'm wrong!