Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is balen met die deur. Ja die ventilatie is even wennen. Op "auto" komt er weinig lucht uit. Mijn zoon van 14 wist te vertellen dat als je 2 x op dat voorruitverwarming symbooltje klikt, er plotseling heel veel lucht uit komt (komt er "HI" te staan). Nou heb ik ook een cold weather pakket, dus ik zet als het koud is de stoelverwarming op 1 dan heb je ook niet heel veel warme lucht nodig. Lijkt ook efficiënter.

Dat "HI" heb ik ook gevonden maar dan komt er nog geen lucht uit de roostertjes. Komt er bij jullie wel warme lucht uit die roostertjes? Het wordt als ik op HI zet wel iets warmer maar nog steeds dikke jas nodig in auto.
 
Ja er komt zeker warme lucht uit. Weet je zeker dat alles open staat en goed staat ingeregeld in het menu?

Volgens mij staan de roosters gewoon open (tenminste dat is toch gewoon handmatig en niet nog ergens een instelling?) En ip heb ik alles op auto climate staan maar als ik in het menu de ventilatoren op zijn hardst zet hoor ik wel lucht blazen onder de vooruit daar komt dan ook warmte uit maar bij de roosters aan de voorkan voel ik bij sommige niets, en bij andere geen lucht maar wel een beetje warmte. Ik denk als ik voor de kapote fwd ga maar dit gelijk even meld/vraag bij het service center.
 
Volgens mij staan de roosters gewoon open (tenminste dat is toch gewoon handmatig en niet nog ergens een instelling?) En ip heb ik alles op auto climate staan maar als ik in het menu de ventilatoren op zijn hardst zet hoor ik wel lucht blazen onder de vooruit daar komt dan ook warmte uit maar bij de roosters aan de voorkan voel ik bij sommige niets, en bij andere geen lucht maar wel een beetje warmte. Ik denk als ik voor de kapote fwd ga maar dit gelijk even meld/vraag bij het service center.
ook even kijken of je "Range mode" uit staat.
 
Ik zou eerst de stand van de roosters iets wijzigen dus niet helemaal naar buiten! Dan staan ze namelijk dicht

-Roosters staan open en range mode uit. Als ik mijn hand op rooster leg met Hi stand voel ik wat warmte maar zeker geen lucht stroom. Ik ga het maar eens navragen bij SC.

-Hebben jullie overigens last van ghosting effects? Dus met name 's avonds zie ik twee achterlampen boven elkaar. Ik zie op engelstalige site dat het vaak voorkomt maar geen oplossing nog voor. Ik erger me er niet zo aan maar ik denk dat ik toch maar rapporteer mocht er ooit een oplossing komen.
 
-Roosters staan open en range mode uit. Als ik mijn hand op rooster leg met Hi stand voel ik wat warmte maar zeker geen lucht stroom. Ik ga het maar eens navragen bij SC.

-Hebben jullie overigens last van ghosting effects? Dus met name 's avonds zie ik twee achterlampen boven elkaar. Ik zie op engelstalige site dat het vaak voorkomt maar geen oplossing nog voor. Ik erger me er niet zo aan maar ik denk dat ik toch maar rapporteer mocht er ooit een oplossing komen.

Ghosting is eerder gemeld op Forum. Schijnt te maken te hebben met de kromming van de enorme voorruit. Dankzij @PimEffting in post #148
 
  • Helpful
Reactions: TomdH
-Roosters staan open en range mode uit. Als ik mijn hand op rooster leg met Hi stand voel ik wat warmte maar zeker geen lucht stroom. Ik ga het maar eens navragen bij SC.

-Hebben jullie overigens last van ghosting effects? Dus met name 's avonds zie ik twee achterlampen boven elkaar. Ik zie op engelstalige site dat het vaak voorkomt maar geen oplossing nog voor. Ik erger me er niet zo aan maar ik denk dat ik toch maar rapporteer mocht er ooit een oplossing komen.

Ja heb in ook. Service center heeft er naar gekeken en er schijnt een oplossing te komen uit de US...soort van folie onder de ruit oid...zou het wel alvast gaan melden bij ze!
 
  • Informative
Reactions: TomdH
Een vraag voor de mensen die regelmatig met een X in de randstad komen:

De X is toch wel groter dan de S. En het is nu al zo dat een S soms lastig is in de randstad.
Parkeergarages, maar ook gewone parkeerplaatsen zijn soms krap.
Hoe is jullie ervaring op dit gebied?
Al parkeergarages tegengekomen die wel met een S kunnen maar niet met een X?

De X lijkt voor een gezin met jonge kinderen het meest praktisch.
Zelf vind ik de X minder mooi en het bereik is een stuk lager.
Dat laatste is weer oplosbaar met een 100D.
Tot zover mijn overwegingen...
 
Ik dub een beetje met dezelfde overwegingen. De spoorbreedte van de X is echter marginaal smaller dan die van de S. Ter hoogte van de spiegels is ie wel duidelijk breder echter betwijfel ik of er parkeergarages zijn waarbij dit het verschil uit zal maken.

Ik vind de X vooral voor oudere kinderen en volwassenen praktischer vanwege de zit achterin de S. Ik laat me meestal rijden samen met m'n gasten als ik ergens een lekker vorkje ga prikken, afgelopen zaterdag nog bij Fred, R'dam. Met 3 volwassenen op de achterbank is dat niet optimaal. Inmiddels ben ik wat meer aan de X gewend. In het echt is hij gelukkig mooier dan op t beeldscherm. Ik wacht t voorlopig nog 1 of 2 upgrades af voordat ik wellicht stappen ga zetten.
 
Op de een of andere manier "voelt" onze X in parkeergarages kleiner dan onze S, waarschijnlijk door het betere overzicht in de X.

Wij zijn in ieder geval nog geen parkeergarages tegengekomen waar wel de S en niet de X in past.

Overigens geldt dat vooral de afmetingen van de velgen van belang zijn: je moet heel veel meer moeite doen om de 20" velgen van de X te beschadigen dan de 21" van de S.
 
  • Like
Reactions: HWS