Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens Tesla hebben meer mensen deze klachten gemeld:
Als de vering op de hoogste stand staat, en je trapt het throttle pedaal behoorlijk in, hoor je een geluid alsof je door een grindbak rijd.
De hele auto trilt en rammelt. Dit wordt veroorzaakt door de aandrijfassen volgens de intimi bij Tesla, en er is nog geen oplossing voor.
Lijkt mij meer een kluitje in het riet verhaal, dus vandaar mijn oproep op het forum of meer mensen er last van hebben of hadden en wat de oplossing is geweest.
 
Als je net wegrijd van een parkeerplaats staat hij op normaal of hoog. Als je boven de 75km/h rijd of harder gaat hij pas naar laag.
Als je in normaal of hoog staat en je trapt flink het throttle in, hoor je en voel je gelijk wat ik bedoel. Tenminste als jij hetzelfde probleem hebt natuurlijk.
 
Volgens Tesla hebben meer mensen deze klachten gemeld:
Als de vering op de hoogste stand staat, en je trapt het throttle pedaal behoorlijk in, hoor je een geluid alsof je door een grindbak rijd.
De hele auto trilt en rammelt. Dit wordt veroorzaakt door de aandrijfassen volgens de intimi bij Tesla, en er is nog geen oplossing voor.
Lijkt mij meer een kluitje in het riet verhaal, dus vandaar mijn oproep op het forum of meer mensen er last van hebben of hadden en wat de oplossing is geweest.
Mijn Model S 85D had dat fenomeen ook, als hij op hoog stond en je durfde snel optrekken had je ook dat geluid vooraan.
 
ik ga de MX deels laten bestickeren met bedrijfslogo's, iemand op dit forum last van minder werkende falcon wing doors omdat sensoren van deze deuren bedekt worden?

die van mij is volledig gewrapped...geen problemen met de sensoren! dus dat is prettig...
wel heb ik last van de parkeersensoren, die doen het verder goed, maar na een paar keer wassen "bijten" de rubber ringetjes door de wrap heen, iets te maken met spanning/wrijving van de verschillende materialen van de wrap en het rubber van de ring.
 
Is iemand al een kofferbakmat voor de Model X 5-zitter tegengekomen? Die had ik in mijn V70 en heeft mijn kofferbak netjes gehouden. Dat wil ik ook graag in mijn X maar ik kom geen op maat gemaakte matten tegen. Alleen van die universele maten en die passen nooit netjes.

Zo'n ding bedoel ik:
444583-B.jpg
 
Uiteindelijk uitgekomen op iPad's met magneet houders ( Scosche ) en een wifi harde schijf ( Lacie )

Even voor mijn beleving want ik mis hier de kennis: Je koppelt die 2 ipad aan de LaCie HD en laat dan op beide iPad de zelfde film afspelen? Of begrijp ik het niet? Want ik zou niet weten hoe ik 2 iPad als "video scherm"aan een HD moet koppelen


EDIT: Ik heb het gegoogeld en ik weet nu hoe het werk.... thanks
 
Last edited:
Even voor mijn beleving want ik mis hier de kennis: Je koppelt die 2 ipad aan de LaCie HD en laat dan op beide iPad de zelfde film afspelen? Of begrijp ik het niet? Want ik zou niet weten hoe ik 2 iPad als "video scherm"aan een HD moet koppelen


EDIT: Ik heb het gegoogeld en ik weet nu hoe het werk.... thanks

Ja dat zou kunnen dat je bij beiden tegelijkertijd dezelfde film afspeelt, maar dan moet je tegelijkertijd op beide ipad's op play drukken. Ze kunnen gewoon ieder hun eigen film kijken, dat is juist het voordeel van deze harde schijf tov een standaard DVD speler oid, omdat dan alle kinderen dezelfde film moeten kijken, en dat is vaak niet wenselijk omdat ze een andere leeftijd hebben en dus andere filmwensen...

wat hebben de kinderen het maar zwaar in deze tijden...vroeger kregen we een donald duck om te lezen en daar moesten we het dan mee doen :)
 
Is iemand al een kofferbakmat voor de Model X 5-zitter tegengekomen? Die had ik in mijn V70 en heeft mijn kofferbak netjes gehouden. Dat wil ik ook graag in mijn X maar ik kom geen op maat gemaakte matten tegen. Alleen van die universele maten en die passen nooit netjes.

Zo'n ding bedoel ik:
444583-B.jpg

Helaas bij Splash Page | weathertecheurope.com ook (nog) niet. Zij zijn een fabrikant, misschien eens een mailtje aan wagen.
 
Tesla adviseert om laadkabel altijd aan te sluiten maar voor mijn gevoel is dit een dure grap ivm vampire drain. Ik rijd zelf niet zo veel en merk nu dus de hele week dat ik niet rijd dat er toch elke dag gemiddeld zo'n 5 kwh in gaat om van bijvoorbeeld 67 % naar 70 % te laden. Over een heel jaar kost dit dus ongeveer 365 eur (of is de vampire drain minder in de zomer?). Laten jullie de laadkabel er altijd in of alleen avond voor rijden?
 
Er is wel degelijk een verschil. telkens van 67% naar 70% laden of na enkele dagen eens van 50¨% naar 70% laden.
Telkens wordt heel de batterij op temperatuur gebracht voor het laden.
Ik doe ook in de week korte afstanden en steek één keer de stekker in tijdens de week. In het weekend zorg ik dat hij altijd vertrekkensklaar geladen is.
 
  • Informative
Reactions: TomdH