Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren mijn YP opgehaald en klopt het dat er geen USB stick meegeleverd wordt voor Sentry Mode? Of ik kan hem niet vinden, dat kan ook :)

Als ik op de shop kijk om er een te bestellen staat dit erbij: Opmerking: Bij alle nieuwe voertuigen wordt een USB-stick van 128 GB meegeleverd.
Wie weet hoe het zit of waar die verstopt zit :)
In mijn model Y (zaterdag gaan ophalen) zat hij in het handschoenkastje. Sentry mode staat al actief. Lijkt wel wat extra batterij te verliezen over de nacht, zal wel normaal zijn.
 
In mijn model Y (zaterdag gaan ophalen) zat hij in het handschoenkastje. Sentry mode staat al actief. Lijkt wel wat extra batterij te verliezen over de nacht, zal wel normaal zijn.
Sentry verbruikt 200-300 watt per uur. Dus reken maar uit hoeveel kW per dag. Als je auto aan de lader staat zal die ongeveer ieder 1,5 uur even kort bijladen.
 
  • Like
Reactions: telsa013
Specifieke vraag voor de mensen met een P (Berlijn dus).
Hebben jullie nu al een idee van en realistisch verbruik van de wagen?
Zowel gemiddeld als enkel op de autosnelweg?
Of is dat vergelijkbaar met wat ik in de States zie en kan me proberen daarop te baseren (omrekening miles/km)
Thx!
 
Specifieke vraag voor de mensen met een P (Berlijn dus).
Hebben jullie nu al een idee van en realistisch verbruik van de wagen?
Zowel gemiddeld als enkel op de autosnelweg?
Of is dat vergelijkbaar met wat ik in de States zie en kan me proberen daarop te baseren (omrekening miles/km)
Thx!
Die van mij zit over de afgelopen 1.000 km op ongeveer 16 kWh/100 km. Over de gehele linie heb ik wel rustig gereden en bijna altijd op de cruise control.
 
  • Helpful
Reactions: Voodoo077
Bij mij 7500km in drie zomermaanden.
Gemiddeld 172 Wh/km.
Hoofdzakelijk autoweg aan 125km/u, vaak wel getemperd door de drukte.
Gisterenavond bij kouder weer ging hij wel na een rit van 70km naar 200Wh/km voor die rit.
Het valt mij op dat de MY heel zuinig is bij normgebruik, maar dat de afwijking van dat normverbruik sterker afwijkt dan bij de meer gestroomlijnde modellen. De Gauscurve van die afwijking tov de norm bij sneller of trager rijden of bij warmer of kouder weer zal breder zijn dan bij de MS en M3.
 
  • Helpful
Reactions: Voodoo077
Specifieke vraag voor de mensen met een P (Berlijn dus).
Hebben jullie nu al een idee van en realistisch verbruik van de wagen?
Zowel gemiddeld als enkel op de autosnelweg?
Of is dat vergelijkbaar met wat ik in de States zie en kan me proberen daarop te baseren (omrekening miles/km)
Thx!
Ik heb de auto sinds half juni en 15.000 km gereden. Veelal woon-werkverkeer op 100 km weg en een deel vakantie naar Italië met hard doorknallen op de autobahn. Gemiddeld nu 171 wh/ km. De laatste week veel met stoelverwarming en stuurverwarming aan gereden zonder de kachel. Dat scheelt enorm.
 
  • Helpful
Reactions: Voodoo077
Specifieke vraag voor de mensen met een P (Berlijn dus).
Hebben jullie nu al een idee van en realistisch verbruik van de wagen?
Zowel gemiddeld als enkel op de autosnelweg?
Of is dat vergelijkbaar met wat ik in de States zie en kan me proberen daarop te baseren (omrekening miles/km)
Thx!
Met redelijk stevig doorrijden 179wh per km over 13.872 km.

160 is zeker goed haalbaar als je rustig rijdt.
 
Specifieke vraag voor de mensen met een P (Berlijn dus).
Hebben jullie nu al een idee van en realistisch verbruik van de wagen?
Zowel gemiddeld als enkel op de autosnelweg?
Of is dat vergelijkbaar met wat ik in de States zie en kan me proberen daarop te baseren (omrekening miles/km)
Thx!
Ik heb net mijn eerste 1.000 km's erop zitten en ik zit aan een gemiddelde van 163wh/km (50/50 snelweg en binnenwegen), af en toe eens sportiever rijden maar over het algemeen rustig aan. Ook gewoon met alle comfort aan, zoals stoel/stuurverwarming, ventilatie, enz.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ik heb net mijn eerste 1.000 km's erop zitten en ik zit aan een gemiddelde van 163wh/km (50/50 snelweg en binnenwegen), af en toe eens sportiever rijden maar over het algemeen rustig aan. Ook gewoon met alle comfort aan, zoals stoel/stuurverwarming, ventilatie, enz.
Idem hier! Tot nu toe een zeer net verbruik. Helemaal vergeleken met een ID.4.
 
Vandaag over de grens naar Duitsland gereden om de Y even (heel kort) te testen. Viel mij op dat bij 65% accu zelfs het volledige vermogen niet beschikbaar is. Erg jammer… bij vol gas zit je dan op ongeveer 80% van het totale vermogen. Maar snel terug gereden naar NL. Moet de SoC dan 90%+ zijn voor 100% vermogen?
 
Vandaag over de grens naar Duitsland gereden om de Y even (heel kort) te testen. Viel mij op dat bij 65% accu zelfs het volledige vermogen niet beschikbaar is. Erg jammer… bij vol gas zit je dan op ongeveer 80% van het totale vermogen. Maar snel terug gereden naar NL. Moet de SoC dan 90%+ zijn voor 100% vermogen?
Op wat baseer je je om te checken of je over het volledige vermogen beschikt?
 
Op wat baseer je je om te checken of je over het volledige vermogen beschikt?
Obv de zwarte streep die naar rechts gaat bij het gas geven.

Edit: in deze video zie ik precies hetzelfde:

Idem voor recuperatie. Als je accu niet warm genoeg is, heb je een groene streep (naar links) met zwarte puntjes = volledige terugwinning nog niet beschikbaar.
 
Last edited by a moderator: