Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Die begrijp ik niet helemaal, want als ik hem handmatig op 100 zet gaat ie wel afremmen naar 70 bij zo'n zone. Ik bedoel echt een autoweg, niet een autosnelweg.
Ik denk dat de wagen soms het verschil tussen autoweg en autosnelweg niet kent. Op de A12 tussen Boom en Brussel zijn er stukken waar hij niet meer dan 90 wil doen, hoewel er duidelijk een bord ‘snelweg’ stond en je er 120 mag.
 
Ik denk dat de wagen soms het verschil tussen autoweg en autosnelweg niet kent. Op de A12 tussen Boom en Brussel zijn er stukken waar hij niet meer dan 90 wil doen, hoewel er duidelijk een bord ‘snelweg’ stond en je er 120 mag.
Soms zijn er inderdaad stukken die gelimiteerd worden, van en naar Antwerpen in de bocht van de E34 naar E313 of andersom wordt de snelheid ook beperkt tot 110 ipv 120. Geen idee hoe dit komt. Wat ik ook soms merk op autopilot: op sommige wegen past hij zich telkens aan aan de toegelaten snelheid (bv van 70 naar 50 en dan weer naar 70) en op sommige wegen gaat hij bv van 70 naar 50 maar niet automatisch terug naar 70... Dat is me ook nog steeds een raadsel.
 
  • Like
Reactions: DNS12
Ik heb in de S LR met yoke gereden en het is wel kut op rotondes.
Is het daadwerkelijk vervelend of is het eerder dat je het niet gewend bent? Het zal in ieder geval wel een tijdje aanpassen zijn maar ik stel me de vraag of het uiteindelijk een fijnere ervaring is over het algemeen (buiten het feit dat het er strakker en overzichtelijker uitziet, maar dat is subjectief)
 
KwikFit is prima voor banden, remmen en ruitenwissers. Waarschijnlijk ook goedkoper.
Hebben veel ervaring met Tesla.

Maar laat NOOIT een andere partij dan Tesla ook maar iets doen aan je airco. Ook al hebben ze nog zulke mooie verhalen en diploma's en certificaten.
Dat systeem is geïntegreerd met je batterij koeling en het Batterij Management Systeem ("BMS") en kan je meer schade en verlies aan garantie opleveren dan je lief is.
Dank voor je tip!

Heb kwikfit gebeld maar kreeg een onervaren man aan de lijn. Heb niet het vertrouwen dat het daar goed komt. Ze hadden wel ervaring met tesla’s.
Hebben andere nog tips?
Dit was overigens kwikfit kaatsheuvel.
 
Wow, de Tesla route planner zet de reis voor de LR op 13u voor 1060km richting wintersport. Op ABRP komt dezelfde rit op 11u30. Is de Tesla online planner heel defensief?

Ook weinig opties om in te stellen bij de Tesla planner qua verbruik of velgmaat.
Verschil is dat de Tesla planner zeker haalbaar is zonder zelf nadenken en alleen luisteren naar de auto, ook altijd reserves zonder geknepen billen als het tegen zit of je mist een afslag. ABRP is mogelijk maar dan moet je alles zelf goed doen.
 
Net 11 kWh geladen bij de supercharger en dit 'kost' me 44 km. Als ik die lijn doortrek dan is elke 4 km dus 1 kWh waard, dan zou ik 2500 kWh cadeau krijgen en tegen de huidige prijzen is dat echt tussen de 1700 en 2000 euro waard. Ik ben benieuwd of dit de omrekenfactor blijft.

Verder is de Y echt wel een genot om te rijden, een paar dingen vallen me op:

-de Y heeft een bijzonder lichtbeeld, die blauwe borden langs de weg worden compleet verlicht door mij, maar ik verblind niemand volgens mij.
-je hebt het gevoel echt hoog te zitten t.o.v. andere vergelijkbare auto's
-AP en TACC werken echt subliem, zeker in vergelijk met de crappy pilot assist van Volvo
-voice control werkt ook erg goed en snel, met navigeren pakt ie spot on elke keer de bestemming en andere commands voert ie ook snel uit
-wat is ie toch stil en wat rijdt dan dat heerlijk (op dat fluitje na, maar dat wordt gefixed neem ik aan )
 
Net 11 kWh geladen bij de supercharger en dit 'kost' me 44 km. Als ik die lijn doortrek dan is elke 4 km dus 1 kWh waard, dan zou ik 2500 kWh cadeau krijgen en tegen de huidige prijzen is dat echt tussen de 1700 en 2000 euro waard. Ik ben benieuwd of dit de omrekenfactor blijft.

Verder is de Y echt wel een genot om te rijden, een paar dingen vallen me op:

-de Y heeft een bijzonder lichtbeeld, die blauwe borden langs de weg worden compleet verlicht door mij, maar ik verblind niemand volgens mij.
-je hebt het gevoel echt hoog te zitten t.o.v. andere vergelijkbare auto's
-AP en TACC werken echt subliem, zeker in vergelijk met de crappy pilot assist van Volvo
-voice control werkt ook erg goed en snel, met navigeren pakt ie spot on elke keer de bestemming en andere commands voert ie ook snel uit
-wat is ie toch stil en wat rijdt dan dat heerlijk (op dat fluitje na, maar dat wordt gefixed neem ik aan )
Welk fluitje?
 
Het kouder worden heb ik ook! De auto verwarmt de accu soms al een uur van te voren voor om daarna weer even te stoppen en vlak voor aankomst weer te beginnen. Lijkt mij dat alle energie naar de accu gaat.. de temperatuur verhogen helpt wel. Maar daarna wordt het weer heel warm.

Jij hebt dus ook een aardig hoog verbruik. Dacht dat er iets mis was met mijne. Ik rijd ook gemiddeld 22/24 kWh op lange afstanden met max 110-12
Bevestigt mijn ervaring. Mijn MY is heel zuinig onder ideale omstandigheden, maar als je daar van afwijkt, gaat hij zelfs meer verbruiken dan mijn MS in dezelfde omstandigheden.
De hoogte en de verbeterde conditionering van de batterij betaal je cash.
Klopt wel. Onze YP verbruikt meer dan de S. 19 vs 21 doet wel wat.
 
Soms zijn er inderdaad stukken die gelimiteerd worden, van en naar Antwerpen in de bocht van de E34 naar E313 of andersom wordt de snelheid ook beperkt tot 110 ipv 120. Geen idee hoe dit komt. Wat ik ook soms merk op autopilot: op sommige wegen past hij zich telkens aan aan de toegelaten snelheid (bv van 70 naar 50 en dan weer naar 70) en op sommige wegen gaat hij bv van 70 naar 50 maar niet automatisch terug naar 70... Dat is me ook nog steeds een raadsel.
hangt af van de snelheid voor het activeren
 
Bevestigt mijn ervaring. Mijn MY is heel zuinig onder ideale omstandigheden, maar als je daar van afwijkt, gaat hij zelfs meer verbruiken dan mijn MS in dezelfde omstandigheden.
De hoogte en de verbeterde conditionering van de batterij betaal je cash.
Best bizar zulke hoge verbruikscijfers.
Zelfs een lange rit met snelheden boven de 120/130 (België & Noord Frankrijk) kwam ik niet boven de 200Wh/km. Ook met temperaturen onder de 5C.
 
Best bizar zulke hoge verbruikscijfers.
Zelfs een lange rit met snelheden boven de 120/130 (België & Noord Frankrijk) kwam ik niet boven de 200Wh/km. Ook met temperaturen onder de 5C.
Wind? Batterij niet voorverwarmd?
Genoemde cijfers zijn wel extreem hoog,
Maar toen het hier onder het vriespunt ging, zat ik toch ook op 230 Wh/km op een rit van 75 km aan 125km/u.
Op langere ritten krijg je dat gemiddelde daarna weer wat naar beneden, omdat de batterij na ongeveer 45 minuten op temperatuur komt en dus geen energie meer vraagt om te verwarmen en zelfs met een beter rendement zijn energie vrijgeeft.