Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ze zijn inderdaad cool. Maar ik wil ze niet op mijn auto.
Smaken verschillen.
Naast de 'cool factor' gaat het vooral om het praktische......
Zelfs in nauwe plekken gaan de deuren zonder schade open. Geen butsen en krassen dus tegen muurtjes of auto's naast je. Met puberkinderen dus ideaal! (en dat is ook waar ze voor ontworpen zijn ;))
 
  • Like
Reactions: STLL
De vleugeldeuren zijn ook niet echt mijn smaak... maar na enkele dagen met een X gereden te hebben kan ik wel degelijk bevestigen dat deze héél handig zijn.

Maar wat mij écht over de lijn zou trekken is het verhaal van het stuur ! Eindelijk - hier vraag ik nu al jaren om.
Nu nog die supercharger bij het Aldhem-hotel én ik ga op bedevaart !
 
Ben erg benieuwd naar deze auto. Ziet ernaar uit dat we ergens medio maart komend jaar gaan zien hoe de "production intended" modellen eruit gaan zien. Ook de zware beloftes over "productie" maken het interessant.

Natuurlijk doordat de auto nog beter/gemakkelijker geautomatiseerd te fabriceren moet zijn. Ook door mega reductie van kabel (3km model S/X, 1.5km Model 3 en 100m voor de Y). Elon had ooit een productie van tegen de 1 miljoen Model Y per jaar in zijn hoofd. Dit alles in een hagel nieuw fabriek (alien dreadnought version x?)

Waarschijnlijk per 2021 in NL (gok op basis van Elon time).

Door de oogharen turend lijkt het mogelijk dat wij in NL in 2021 een "I-pace" concurrent gaan krijgen met dezelfde range als de Jag, maar met een prijskaartje van €45000 tot € 50000 voor het basismodel.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Tesla had (volgens Electrek) al een bericht gestuurd:

“The timelines and information shared here are outdated. When we have details to announce, we will certainly share them. In the meantime, we remain focused on Model 3, which we are excited to bring to Europe and China early next year,”
 
upload_2019-2-28_21-49-32.png
zullen ze de Y bedoelen?