Wat je dus eigenlijk gedaan hebt is +1000km op 1 tank kunnen rijden door 5sec aan 200km/u te rijden en de rest aan 90km/u zodat je een gemiddeld verbruik van 5l/100km uitkwam.
En dan kom je dat hier vertellen alsof je bijna de hele tijd +200km/u reed.
Waardoor iedereen natuurlijk een opmerking maakt over hoe onmogelijk dat is.
Tenzij je stormwind mee hebt, zit je aan zo'n snelheden op +10l verbruik.
Intussen al verschillende Model Y's tegengekomen op de wegen. Niet moeders mooiste, maar het praktische aspect maakt veel goed.
De witte versie blijft wel ongelofelijk lelijk, die heeft echt een absolute noodzaak aan een grille om het frontaal zicht wat te breken.
Bij de andere kleuren valt dat precies een stuk beter mee.
Kijk je gelooft wat je wil en ik vind je reactie spijtig, ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen?
Ik overweeg een Model Y maar ben gewoon geschrokken door de lage autonomie en daarover zocht ik wat info.
Dit is wat ik geschreven heb:
"Voorlaatste lange trip was met een Beamer Diesel met 5 en dakkoffer en vele malen boven de 200km/u en pas moeten tanken na +1000km ..."
Waar staat dat ik heel de tijd +200km/u reed?
Ik heb die bewuste rit meerdere keren meer dan 200km/u gereden en ben uitgekomen op een gemiddelde van 135km/u met de files en al erbij en mijn tank was zelf nog niet in reserve toen ik aankwam op bestemming en het gemiddelde over die bewuste rit was wel degelijk 4,5l /100km en dus ruim 1000 km.
Mocht ik 1x 5sec 200 gedaan hebben en de rest 90 dan kwam ik nooit aan een gemiddelde van 135!
Als ik zie dat mijn benzine er nu ongeveer 2,2l/100km extra overdoet dan lijken mij dat logische cijfers, want ook veel meer file gehad en dus extra hoger verbruik benzine.
Zoals ik dus supra zei, is volledig elektrisch rijden een aanpassing die ik ga moeten doen.
Ik verwachtte echter wel in de buurt van de opgegeven autonomie te komen en dat vond ik raar.
Als een constructeur een verbruik opgeeft dan haalde je dat nooit maar sinds een aantal jaren zijn de cijfers bij benzine en diesel veel relaistischer en zijn in verschillende testen zelf lagere cijfers gehaald. Mogelijk zijn die testen gesponsord door olie industrie???
Maar hoe dan ook de cijfers in die testen werden gehaald en een zelfde zag ik onlangs bij een test met een Mach-E en dus leek de gehaalde autonomie supra nogal laag en dat was mijn vraag of dit altijd zo is....
Over de kleuren en de mogelijke grille - we zeiden hier hetzelfde iets zoals bij de X is noodzakelijk!