Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Serieus? Bizar slecht, waarom dan uberhaubt eigenlijk de rwd aanbieden vraag ik me af...uit de pre order overeenkomst maak ik ook niet op dit scenario mogelijk is, maar goed ik zal als klant toch wel aan het kortste eind trekken.

Ik heb wel een orderbevestiging al ontvangen in de mail, weet je zo of dat bij de m3 pre orders ook het geval was waarbij mensen alsnog bericht kregen dat levering niet mogelijk was?
 
Serieus? Bizar slecht, waarom dan uberhaubt eigenlijk de rwd aanbieden vraag ik me af...uit de pre order overeenkomst maak ik ook niet op dit scenario mogelijk is, maar goed ik zal als klant toch wel aan het kortste eind trekken.

Ik heb wel een orderbevestiging al ontvangen in de mail, weet je zo of dat bij de m3 pre orders ook het geval was waarbij mensen alsnog bericht kregen dat levering niet mogelijk was?

ja die hadden ook gewoon een orderbevestiging. Wellicht heeft tesla het bij de My wel op orde. Wat ik me kan herinneren gebeurde dit ergens rond juni 2019. Misschien eens zoeken in het model 3 topic rond die tijd. Misschien vind je daar iets meer info
 
Thnx ga ik doen. Beetje teleurgesteld gezien het verleden dan, ik zit misschien dan ook wel een jaar in onwetenheid.. vreemd, maar ik zal er in mijn achterhoofd rekening mee proberen te houden dat het feestje uiteindelijk misschien niet doorgaat.

dit was dat topic met meerdere mensen die dit probleem hadden

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

Ik hoop echt dat het bij de y allemaal wat beter gaat dan toen
 
  • Informative
Reactions: dominic_decoco
Je kan nu alleen een pre-order (=reservering) doen. De configuratie die je daarbij aangeeft is slechts een voorkeur die je doorgeeft. Pas als de bestellingen open gaan kan je de configuratie definitief maken. Of de RDW dan nog geselecteerd kan worden weet niemand..
 
Bij de model 3 kon je ook een RWD pre-order doen, maar dat betekende uiteindelijk niets.

On-menu werd die nooit officieel bestelbaar, al zijn er inderdaad uiteindelijk twee schepen naar Europa vertrokken met RWD die je tijdelijk en beperkt off-menu kon bestellen.

Ik vermoed dat het een tijdelijk tekort was aan de voorste inductiemotoren, of een inspanning om de voorbestellers die halsstarrig hadden geweigerd om de eerste maanden hun keuze naar AWD te flippen toch nog tot klant te maken.

Het was een beetje “a game of chicken”, zoals je in de VS zou zeggen: wie gaf het eerste op, Tesla of de voorbestellers? Uiteindelijk bleven er zoveel voorbestellers die niet zwichtten dat Tesla toch bakzeil haalde, maar enkel met genoeg wagens voor die vroege vogels.

Eens al die RWDs waren geleverd denk ik niet dat er nog naar de EU zijn verscheept.
 
Op de foto's gepost door Tesla zou te zien zijn dat de gehele structuur van de Model Y èèn enkele gestampte vorm zou zijn.
Van voorheen 70 verschillende onderdelen terug naar 1.
Capture.PNG
 
Je kan nu alleen een pre-order (=reservering) doen. De configuratie die je daarbij aangeeft is slechts een voorkeur die je doorgeeft. Pas als de bestellingen open gaan kan je de configuratie definitief maken. Of de RDW dan nog geselecteerd kan worden weet niemand..

Het definitieve order systeem is gisteren na de conference call geopend. Daarin kan je geen RDW meer selecteren. Het lijkt er ook niet op dat die er gaat komen want andere opties die nu nog niet beschikbaar zijn maar later wel worden expliciet vermeld, met name standard range (begin 2022) en 7-zit (2021). Van RDW is nergens sprake.

Overigens : de prijzen van Nederland zijn definitief 64 000 EUR voor Long Range en 70 000 EUR voor performance, ongeveer 5 000 EUR meer dan voor vergelijkbare Model 3's.
 
Eergisteren heb ik mijn Model Y Long Range AWD besteld en aanbetaald, en vandaag is ie al 3.000 euro in waarde gestegen.
Bij mijn reservering staat ook nog steeds die oude prijs.
Kan ik erop vertrouwen dat die prijs zo voor mij blijft? Hoe ging dat tot nu toe bij Tesla met prijswijzigingen?
 
  • Like
Reactions: Bas.
Ik vermoed dat we in Europa sowieso moeten wachten op de productie vanuit Duitsland.....
En dat duurt nog wel een jaartje of anderhalf...
Naar mijn idee onwaarschijnlijk dat ze weer MY's gaan verschepen vanuit de USA, de vraag zal in de USA op zich groot genoeg zijn om de auto's lokaal af te zetten. Of zouden we ze uit Shanghai krijgen?
 
Eergisteren heb ik mijn Model Y Long Range AWD besteld en aanbetaald, en vandaag is ie al 3.000 euro in waarde gestegen.
Bij mijn reservering staat ook nog steeds die oude prijs.
Kan ik erop vertrouwen dat die prijs zo voor mij blijft? Hoe ging dat tot nu toe bij Tesla met prijswijzigingen?

Wat je eergisteren deed was geen auto bestellen maar eerder een pre-reservatie. In het verleden heeft Tesla echter wel bijna iedere keer de lagere prijs gehonoreerd na een prijsstijging. Ik geef je 80% kans.
 
Wat je eergisteren deed was geen auto bestellen maar eerder een pre-reservatie. In het verleden heeft Tesla echter wel bijna iedere keer de lagere prijs gehonoreerd na een prijsstijging. Ik geef je 80% kans.
80% kans, dat is niet verkeerd.

Ik denk overigens niet dat we hoeven te wachten op de Duitse productie van de Model Y. Zowel Fremont als Shanghai openen productielijnen voor de Model Y. Ik vind het prima om een Chinese versie te ontvangen. De Chinese model 3 schijnt erg goed gebouwd te zijn.

Wel heb ik de 7-zits versie besteld. Op dit moment is die optie zelfs uitgeschakeld in de configurator. Die versies komen wellicht pas later. Jammer als dat langer wachten wordt. Hopelijk zit er dan tegen die tijd wel een trekhaak op.
 
Wat ben ik blij dat ik 2 uur geleden na de q4 presentatie nog een rwd heb kunnen bestellen. Ik las al dat deze niet meer beschikbaar was op de us site, en nu dus helaas ook al niet meer op de nl site. Awd nu a € 65.018,- wat volgens mij ook een aardige verhoging is tov gisteren (ik geloof € 62.000?). Zie wel dat er nu standaard 19 inch Gemini velgen worden geleverd.

Maar goed voor mezelf dus helemaal blij met een rwd bestelling :)

Vandaag op de Tesla website 23 Models 3 RWD te bestellen.
 

Attachments

  • Screenshot (2).png
    Screenshot (2).png
    273.5 KB · Views: 41
Je kan gewoon op het vlaggetje klikken om van land te veranderen. Maar de prijzen van de Duitse website zijn met de umweltbonus al ingerekend. Nog steeds ietjes goedkoper daar maar niet schokkend veel meer.

Volgens mij niet want dan staat het erbij en nu staat het er niet bij.

Kaufpreis59.600 €
Einschl. MwSt. von ca. 9.516 €
Bearbeitungsgebühren in Höhe von 980 € (die dus eraf om te vergelijken)
Preise ohne steuerliche Fördermaßnahmen


Bij model 3 staat het er wel bij:
55.070 €
Einschl. MwSt. von ca. 8.793 €
Bearbeitungsgebühren in Höhe von 980 €
Einschl. 2.000 € Umweltbonus (netto)

Met dank aan Tesla Nederland ........ ongeveer 5K duurder.
 
Last edited: