Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De prijzen van de Model Y (en Model 3) zijn verhoogd. In Europa werden ze aangepast in Duitsland. België en Nederland blijven voorlopig buiten schot.
 
Ik heb net mijn kenteken gekregen en zie iets opvallends aan de gewichten (via RDW):
- massa rijklaar: 2054 g.
- Toegestane max massa voeruig: 2619 g.

Dit leek me meer dan het eerst was, heb even gekeken naar een 'oude' model Y van reviews (L-002-ZS). Massa rijklaar is 2056 kg (+2), maar de toegestane max is 2371. Scheelt toch 248 kg, door die nieuwe remmen waarschijnlijk. Had ik niet verwacht, fijn bericht.
Ook Y5LD trouwens, zoals verwacht.
 
De prijzen van de Model Y (en Model 3) zijn verhoogd. In Europa werden ze aangepast in Duitsland. België en Nederland blijven voorlopig buiten schot.
Prijzen zijn aangepast, ook voor Belgie.
 
Prijzen zijn aangepast, ook voor Belgie.
Prijzen zijn nu ook hier aangepast voor de LR blijkbaar (+2000). Vorig bericht was nog van de vorige prijsstijging enkele dagen voor de 2de ronde prijsstijgingen. :)


Het prijsverschil tussen de LR met de 20'' induction wheels (+ eventueel acceleration boost) en de Performance is nu echt wel verwaarloosbaar.
 
Afgelopen zaterdag contacteerde een vriend me voor info over de MY. Hij ging nog een testrit regelen en zijn boekhouder en de bank contacteren.
Op mijn aanraden heeft hij dezelfde dag nog eentje besteld. Alles regelen kan je daarna nog, zei ik. Het enige risico was 100€. En voilà, na 3 dagen heeft hij al 3000€ profijt. Volgende zaterdag heeft hij een testrit. (zijn verwachte levertermijn die hij kreeg was tussen 14 maart en 22 maart. (Dit was wel iets te snel voor hem;))
 
Lijkt mij wel. De huidige demo-/showroommodellen zullen waarschijnlijk nog wel een Intel GPU hebben, een lager laadvermogen, geen dubbelglas achter, etc etc. Ik ga er vanuit dat (geïnformeerde) nieuwe kopers geen pre-MY2022 uit China meer willen, zeker niet in combinatie met de waarschijnlijk korte(re) levertijden van de MiG variant. Daarnaast zullen er ook wel wat demo-LR's plaats moeten maken voor een demo-P.
 
Er staan veel demo Model Y op de site momenteel.
Verkoopt men deze omdat de Dld versie er binnenkort aankomt?
Is er op dit moment verschil tussen beide versies?
Is zinde kwartaal. Dan wordt alles altijd verkocht. Prijs van een demowagen is exact de prijs die ik betaalde voor een nieuwe met levering juli, 2 weken geleden besteld.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Zorgen de laadpads voor de telefoons van de MY er voor dat de telefoon bruikbaar blijft? Maw is het nog nodig om een telefoonhouder te installeren.
Bij de MS moest je je helemaal achterover buigen om het scherm nog te kunnen lezen. Indien niet, welke houder stellen jullie voor?
Mogen jullie je telefoon nog gebruiken in de wagen?
Hier in België sinds 1/3 moet je die in een houder steken en mag je er van zodra je rijdt, niet meer aankomen.
Is natuurlijk belachelijk en zeker al als je een lader hebt want dan is die feature plots zinloos
 
Mogen jullie je telefoon nog gebruiken in de wagen?
Hier in België sinds 1/3 moet je die in een houder steken en mag je er van zodra je rijdt, niet meer aankomen.
Is natuurlijk belachelijk en zeker al als je een lader hebt want dan is die feature plots zinloos
Ik lees verschillende versies. Meestal staat er dat je hem nog mag gebruiken als hij in de houder zit?
Maar, hier staat dat je hem alleen als gps mag gebruiken als je nog bij stilstand de bestemming ingeeft.

In de wegcode staat dit:
8.4. Behalve wanneer zijn voertuig stilstaat of geparkeerd is, mag de bestuurder geen mobiel elektronisch apparaat met een scherm gebruiken, vasthouden noch manipuleren, tenzij het in een daartoe bestemde houder aan het voertuig bevestigd is”. Bron:Artikel 8. De bestuurders

Mijn vraag is dus dus, kunnen de laadpads als ‘houder’ beschouwd worden?
Indien niet, zoumagsafe sticker een oplossing zijn voor de nieuwere iphones?