Gisteren voor een rood kruis gezorgd op de A58 ter hoogte van Tilburg. De auto gaf aan dat ik zo snel mogelijk naar de kant moest, begeleid door rode flashes op het scherm en luide pieptonen. Nadat de auto aan de kant stond vielen alle systemen uit. Tesla gebeld en die zeiden dat ik de ANWB moest bellen, omdat ze zelf niet mogen slepen als de auto op de snelweg staat.
De ANWB en de eerste sleepauto waren er binnen tien minuten en toen hebben ze het rood kruis boven de weg aangezet, omdat de auto niet zo makkelijk weg te krijgen was. Eerst moets er via een klepje in de voorbumper stroom op de frunk worden gezet om die te openen. Daarna moest er met een accu stroom op de auto worden gezet om de portieren te openen en de auto in sleep modus te zetten. Ironisch om te zien hoe mijn electrische auto op een zwaar zwarte rook uitstotende diesel stond. Deze sleep auto heeft de wagen op een veilige plek neergezet en daarna Tesla weer gebeld om de auto op te komen halen.
Dit was een bedrijf dat Tesla gebruikt om auto's te vervoeren en je kon zien dat deze meer ervaring hebben met Tesla want het ging een stuk soepeler om hem op de sleepwagen te krijgen. Deze sleepauto heeft ons naar het terrein van de sleper gebracht en daar stond een huurauto voor ons klaar.
Zowel de ANWB als de Tesla sleper zeiden dat hoogstwaarschijnlijk de laagspannings accu kapot is. Maar het is pasen en dus wordt de auto pas dinsdag naar het service center gebracht.
Er is echter voor mij een groot issue. Omdat alle stroom eraf was moest de auto van binnen uit handmatig worden geopend. Op het moment dat we de deur aan de passagiers kant open doen breekt de ruit
. Het lijkt erop dat de ruit niet naar beneden komt als je de deur handmatig opent en daardoor breekt.
Best wel lang verhaal, maar moest het even kwijt en al met al goed behandeld door zowel ANWB als Tesla.