Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hoe lang heb je moeten wachten? Ik heb hem anderhalve week geleden besteld en hoop hem binnen een maand te hebben, was benieuwd of dat gaat lukken.
Bij mij ging het echt snel maar was ook gewoon op voorraad. Had de trekhaak besteld en een week later had ik al een afspraak bij het service center. Zag dat ze nu niet op voorraad zijn dus dan is het moeilijk zeggen hoe lang het gaat duren
 
Hallo allen,

sinds kort hoor ik geluiden aan de linker bovenkant aan de passagierskant. Het geluid komt met name op het moment dat ik rijd over klinkerwegen. Maar het geluid verdwijnt niet op het moment dat ik de klinkerwegen verlaat. Het is een geluid wat herkenbaas is aan Krakend /Rommelend geluid. Nooit eerder dit probleem gehad. meerdere hier last van hebben? en wat is de oplossing eventueel. Heb al een service afspraak gemaakt overigens.
 
Last edited:
Gisteren voor een rood kruis gezorgd op de A58 ter hoogte van Tilburg. De auto gaf aan dat ik zo snel mogelijk naar de kant moest, begeleid door rode flashes op het scherm en luide pieptonen. Nadat de auto aan de kant stond vielen alle systemen uit. Tesla gebeld en die zeiden dat ik de ANWB moest bellen, omdat ze zelf niet mogen slepen als de auto op de snelweg staat.
De ANWB en de eerste sleepauto waren er binnen tien minuten en toen hebben ze het rood kruis boven de weg aangezet, omdat de auto niet zo makkelijk weg te krijgen was. Eerst moets er via een klepje in de voorbumper stroom op de frunk worden gezet om die te openen. Daarna moest er met een accu stroom op de auto worden gezet om de portieren te openen en de auto in sleep modus te zetten. Ironisch om te zien hoe mijn electrische auto op een zwaar zwarte rook uitstotende diesel stond. Deze sleep auto heeft de wagen op een veilige plek neergezet en daarna Tesla weer gebeld om de auto op te komen halen.
Dit was een bedrijf dat Tesla gebruikt om auto's te vervoeren en je kon zien dat deze meer ervaring hebben met Tesla want het ging een stuk soepeler om hem op de sleepwagen te krijgen. Deze sleepauto heeft ons naar het terrein van de sleper gebracht en daar stond een huurauto voor ons klaar.

Zowel de ANWB als de Tesla sleper zeiden dat hoogstwaarschijnlijk de laagspannings accu kapot is. Maar het is pasen en dus wordt de auto pas dinsdag naar het service center gebracht.

Er is echter voor mij een groot issue. Omdat alle stroom eraf was moest de auto van binnen uit handmatig worden geopend. Op het moment dat we de deur aan de passagiers kant open doen breekt de ruit:mad:. Het lijkt erop dat de ruit niet naar beneden komt als je de deur handmatig opent en daardoor breekt.

Best wel lang verhaal, maar moest het even kwijt en al met al goed behandeld door zowel ANWB als Tesla.
 
Gisteren voor een rood kruis gezorgd op de A58 ter hoogte van Tilburg. De auto gaf aan dat ik zo snel mogelijk naar de kant moest, begeleid door rode flashes op het scherm en luide pieptonen. Nadat de auto aan de kant stond vielen alle systemen uit. Tesla gebeld en die zeiden dat ik de ANWB moest bellen, omdat ze zelf niet mogen slepen als de auto op de snelweg staat.
De ANWB en de eerste sleepauto waren er binnen tien minuten en toen hebben ze het rood kruis boven de weg aangezet, omdat de auto niet zo makkelijk weg te krijgen was. Eerst moets er via een klepje in de voorbumper stroom op de frunk worden gezet om die te openen. Daarna moest er met een accu stroom op de auto worden gezet om de portieren te openen en de auto in sleep modus te zetten. Ironisch om te zien hoe mijn electrische auto op een zwaar zwarte rook uitstotende diesel stond. Deze sleep auto heeft de wagen op een veilige plek neergezet en daarna Tesla weer gebeld om de auto op te komen halen.
Dit was een bedrijf dat Tesla gebruikt om auto's te vervoeren en je kon zien dat deze meer ervaring hebben met Tesla want het ging een stuk soepeler om hem op de sleepwagen te krijgen. Deze sleepauto heeft ons naar het terrein van de sleper gebracht en daar stond een huurauto voor ons klaar.

Zowel de ANWB als de Tesla sleper zeiden dat hoogstwaarschijnlijk de laagspannings accu kapot is. Maar het is pasen en dus wordt de auto pas dinsdag naar het service center gebracht.

Er is echter voor mij een groot issue. Omdat alle stroom eraf was moest de auto van binnen uit handmatig worden geopend. Op het moment dat we de deur aan de passagiers kant open doen breekt de ruit:mad:. Het lijkt erop dat de ruit niet naar beneden komt als je de deur handmatig opent en daardoor breekt.

Best wel lang verhaal, maar moest het even kwijt en al met al goed behandeld door zowel ANWB als Tesla.
Dat lijkt me schrikken zeg.... En midden op de snelweg en dan de auto zo heftig stuk.

Fijn dat de hulp tot dusverre goed is. Ben erg benieuwd naar het vervolg en hoe Tesla het oplost (en wat ze zeggen van dat raam).
 
Gisteren voor een rood kruis gezorgd op de A58 ter hoogte van Tilburg. De auto gaf aan dat ik zo snel mogelijk naar de kant moest, begeleid door rode flashes op het scherm en luide pieptonen. Nadat de auto aan de kant stond vielen alle systemen uit. Tesla gebeld en die zeiden dat ik de ANWB moest bellen, omdat ze zelf niet mogen slepen als de auto op de snelweg staat.
De ANWB en de eerste sleepauto waren er binnen tien minuten en toen hebben ze het rood kruis boven de weg aangezet, omdat de auto niet zo makkelijk weg te krijgen was. Eerst moets er via een klepje in de voorbumper stroom op de frunk worden gezet om die te openen. Daarna moest er met een accu stroom op de auto worden gezet om de portieren te openen en de auto in sleep modus te zetten. Ironisch om te zien hoe mijn electrische auto op een zwaar zwarte rook uitstotende diesel stond. Deze sleep auto heeft de wagen op een veilige plek neergezet en daarna Tesla weer gebeld om de auto op te komen halen.
Dit was een bedrijf dat Tesla gebruikt om auto's te vervoeren en je kon zien dat deze meer ervaring hebben met Tesla want het ging een stuk soepeler om hem op de sleepwagen te krijgen. Deze sleepauto heeft ons naar het terrein van de sleper gebracht en daar stond een huurauto voor ons klaar.

Zowel de ANWB als de Tesla sleper zeiden dat hoogstwaarschijnlijk de laagspannings accu kapot is. Maar het is pasen en dus wordt de auto pas dinsdag naar het service center gebracht.

Er is echter voor mij een groot issue. Omdat alle stroom eraf was moest de auto van binnen uit handmatig worden geopend. Op het moment dat we de deur aan de passagiers kant open doen breekt de ruit:mad:. Het lijkt erop dat de ruit niet naar beneden komt als je de deur handmatig opent en daardoor breekt.

Best wel lang verhaal, maar moest het even kwijt en al met al goed behandeld door zowel ANWB als Tesla.
Filmpje gezien waarbij ze de auto helemaal leegrijden. De tip aan het eind is om je frunk te openen, alsook deuren en ramen. Op de snelweg lijkt het misschien wel niet echt aangewezen om een deur open te laten.

Wel jammer van het ongemak. Is dit al de nieuwe lithium batterij?
 
Mijn Y werd geleverd met de verkeerde velgen (niet de schuld van Tesla). 19" Gemini ipv. 20" Induction.
Ondertussen is dit, na veel moeite, in orde gekomen en zijn de 19" vervangen door de 20".

Gezien ik niet echt tevreden was van de wegligging/comfort met de 19" was ik wat bang dat de 20" alleen maar erger zou zijn. Gelukkig blijkt net het omgekeerde... De enige reden die ik kan bedenken is het verschil in band want ik heb dezelfde bandenspanning in beide gevallen.
Het verschil is mijn inziens best groot. Waar bij de 19" elk putje of oneffenheid hard werd gevoeld en serieuzere verschillen echt doordreunden, is dit nu helemaal het geval niet meer. Alles voelt meer gedempt en zachter.

Dat en het, voor mij dan toch, grote verschil in looks, maakt me toch een stuk gelukkiger met de wagen.

Hier nog enkele foto's voor de liefhebber:

Met de 19" Gemini en wieldoppen:
y1.jpg


Zonder wieldoppen en naafdoppen + dopjes voor de bouten:
y2-1.jpg


En met de 20":
y2-2.jpg


En nog eentje waar de wagen wel proper is:
y2-3.jpg
 
Ik heb een dusdanig mooi inruilbod gekregen op mijn 2020 model S raven dat ik nu serieus twijfel over inruil op een model Y performance. Meer mensen met ervaring met een soortgelijke overstap?

Pro Y:
- Nieuw model made in Berlijn
- Nieuwe tech
- mogelijkheid trekhaak
- Overal dubbelglas
- Garantie begint opnieuw
- Coole auto in Zwart en met Performance pakket

Tegen:
- Minder range (zo'n 100 km)
- Geen luchtvering
- Geen extra scherm achter stuur, vooral handig voor navigatie en info verbruik.
- Model S met rode lak en wit interieur is ook heel cool.

Iemand nog aanvullende gedachten?
 
Ik heb een dusdanig mooi inruilbod gekregen op mijn 2020 model S raven dat ik nu serieus twijfel over inruil op een model Y performance. Meer mensen met ervaring met een soortgelijke overstap?

Pro Y:
- Nieuw model made in Berlijn
- Nieuwe tech
- mogelijkheid trekhaak
- Overal dubbelglas
- Garantie begint opnieuw
- Coole auto in Zwart en met Performance pakket

Tegen:
- Minder range (zo'n 100 km)
- Geen luchtvering
- Geen extra scherm achter stuur, vooral handig voor navigatie en info verbruik.
- Model S met rode lak en wit interieur is ook heel cool.

Iemand nog aanvullende gedachten?
Ik heb mijn model S85 kW al van 2015, zalige wagen , doch afwerking zeker niet als onze model 3 ( aangekocht in 2020 ). In december een model Y besteld , model S verkocht in januari ( met wat hart pijn ) , model Y ondertussen 1 maand in mijn bezit en zeer tevreden . Mijn range is ook hoger ( model S op 80 % 330 km ), model Y op 80 % 460 km
voordelen van mijn oude model S : luchtvering, lounge gevoel, iets betere sound ( had wel een extra geluidspakket ) , free charge
nadelen van mijn oude model S : afwerking , zetels , leeftijd , ..
voordelen van mijn nieuwe model Y : zeer goede zetels, hogere zitpositie, algemeen afwerking, zeer ruim binnen ( evenveel als model S ), verrassend stil ( had wat schrik, model 3 maakt veel geluid, wind, rolgeluiden , .. ), trekhaak besteld , eind deze maand plaatsing
nadelen van mijn nieuwe model Y : hardere vering dan model S maar valt eigenlijk wel mee , voor de rest geen andere nadelen

Uiteindelijk echt tevreden dat ik de nieuwe Y heb aangekocht

Heb ook een pre order staan voor een nieuwe model S , maar ben sterk aan het overwegen om deze te annuleren. Een andere optie is model 3 te verkopen en toch model S aan te schaffen . Model Y behouden we zonder twijfel
 
Ik heb mijn model S85 kW al van 2015, zalige wagen , doch afwerking zeker niet als onze model 3 ( aangekocht in 2020 ). In december een model Y besteld , model S verkocht in januari ( met wat hart pijn ) , model Y ondertussen 1 maand in mijn bezit en zeer tevreden . Mijn range is ook hoger ( model S op 80 % 330 km ), model Y op 80 % 460 km
voordelen van mijn oude model S : luchtvering, lounge gevoel, iets betere sound ( had wel een extra geluidspakket ) , free charge
nadelen van mijn oude model S : afwerking , zetels , leeftijd , ..
voordelen van mijn nieuwe model Y : zeer goede zetels, hogere zitpositie, algemeen afwerking, zeer ruim binnen ( evenveel als model S ), verrassend stil ( had wat schrik, model 3 maakt veel geluid, wind, rolgeluiden , .. ), trekhaak besteld , eind deze maand plaatsing
nadelen van mijn nieuwe model Y : hardere vering dan model S maar valt eigenlijk wel mee , voor de rest geen andere nadelen

Uiteindelijk echt tevreden dat ik de nieuwe Y heb aangekocht

Heb ook een pre order staan voor een nieuwe model S , maar ben sterk aan het overwegen om deze te annuleren. Een andere optie is model 3 te verkopen en toch model S aan te schaffen . Model Y behouden we zonder twijfel
Dank voor je uitgebreide reactie! Wel een vraag: 80% = 460 km? Dat lijkt mij een beetje veel toch?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Maar dat is dan 575 km bij 100%. Die getallen zie ik nergens. Volgens site zou het 533 km (WLTP) zijn bij 100%.
Sorry mijn fout ik typ over wat er staat maar realiseer me dat er 80% staat 😆... Bij mij moet dat 90% zijn... Al moet ik wel zeggen dat de laatste weken het bereik uiteraard omhoog gaat met dit weer... Zaterdag moet ik heel ver rijden met voornamelijk snelweg zal dan eens kijken wat hetverbruik gaat doen
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Ik heb een dusdanig mooi inruilbod gekregen op mijn 2020 model S raven dat ik nu serieus twijfel over inruil op een model Y performance. Meer mensen met ervaring met een soortgelijke overstap?

Pro Y:
- Nieuw model made in Berlijn
- Nieuwe tech
- mogelijkheid trekhaak
- Overal dubbelglas
- Garantie begint opnieuw
- Coole auto in Zwart en met Performance pakket

Tegen:
- Minder range (zo'n 100 km)
- Geen luchtvering
- Geen extra scherm achter stuur, vooral handig voor navigatie en info verbruik.
- Model S met rode lak en wit interieur is ook heel cool.

Iemand nog aanvullende gedachten?
Gratis superchargen?