tCC_
Banned
Relatief aan wat?Hi allen,
Mijn tesla model Y (nu 9 maanden in bezit) geeft bij 100% laden 485km aan. Is dat relatief goed of slecht?
Hoor het graag.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Relatief aan wat?Hi allen,
Mijn tesla model Y (nu 9 maanden in bezit) geeft bij 100% laden 485km aan. Is dat relatief goed of slecht?
Hoor het graag.
100% is 100%. Dat getal op basis van kilometers is net zo betrouwbaar als een politicus op de dag voor de verkiezingenHi allen,
Mijn tesla model Y (nu 9 maanden in bezit) geeft bij 100% laden 485km aan. Is dat relatief goed of slecht?
Hoor het graag.
Hoeveel was dit op dag 1 bij 100%?Mijn tesla model Y (nu 9 maanden in bezit) geeft bij 100% laden 485km aan. Is dat relatief goed of slecht?
Ik heb alleen mijn ladingen tot 80% bijgehouden zie ik. Nieuw 432 ( zou 540 zijn op 100% moeten zijn al herinner ik mij maar 532). Nu na 2,5 maand en 5800km 423 ( zou 528 op 100% zijn). Zou dus 2% minder zijn.Hi allen,
Mijn tesla model Y (nu 9 maanden in bezit) geeft bij 100% laden 485km aan. Is dat relatief goed of slecht?
Hoor het graag.
Dat heb ik helaas niet ergens genoteerd. Volgens mij was het wel 500+. Dus ik ben benieuwd of de degradatie sterk is of nietHoeveel was dit op dag 1 bij 100%?
Aan degradatie van de accu. Weet niet wat een normale afzakking zou moeten zijn.Relatief aan wat?
Overigens nu 18000km geredenHi allen,
Mijn tesla model Y (nu 9 maanden in bezit) geeft bij 100% laden 485km aan. Is dat relatief goed of slecht?
Hoor het graag.
De laatste geruchten zijn "ergens in 2023". Maar eerst zal Berlijn de 5-zits in alle kleuren moeten produceren voordat ze daar aan beginnen. Ik heb het wachten zelf opgegeven en een 5-zits P besteld.Heb de laatste 1900+ post niet gelezen, maar is er enige info ivm 7 zit versie in Europa?
Algemene vuistregel voor Tesla's bij een goede huisvader/moeder:Aan degradatie van de accu. Weet niet wat een normale afzakking zou moeten zijn.
Momenteel zakt vooral onze broek af wegens de hoge elektriciteitsprijzen.Aan degradatie van de accu. Weet niet wat een normale afzakking zou moeten zijn.
Het is inderdaad bibberen van de voorschotten. Eerste elektrische auto komt eraan eind deze maand en het is nog nooit zo duur geweest. Vraag me soms af of het de juiste keuze was…Momenteel zakt vooral onze broek af wegens de hoge elektriciteitsprijzen.
Indien het doel is om de gasprijs los te koppelen van de rest zitten we in België voorlopig goed. Nogmaals, geen enkele auto is een goede investering, tenzij je heel exclusief gaat. Geniet er dus van. Dit is trouwens een Model Y draadje. En om on-topic te blijven lijkt me de RWD wel een goede deal.Het is inderdaad bibberen van de voorschotten. Eerste elektrische auto komt eraan eind deze maand en het is nog nooit zo duur geweest. Vraag me soms af of het de juiste keuze was…
Ergens iemand die al de RWD getest heeft die nu te bestellen valt? Misschien één of andere reviewer/blogger?Indien het doel is om de gasprijs los te koppelen van de rest zitten we in België voorlopig goed. Nogmaals, geen enkele auto is een goede investering, tenzij je heel exclusief gaat. Geniet er dus van. Dit is trouwens een Model Y draadje. En om on-topic te blijven lijkt me de RWD wel een goede deal.
Ik denk dat je het bereik zal kunnen vergelijken met mijn 2019 model 3 SR+, 225km in de winter en een 280km in de zomer. De lagere laadsnelheid zou ik niet wakker van liggen, hoeveel keer moet je laden aan een supercharger toch? De Y RWD is wel een stuk trager maar nog snel genoeg, zeker voor zo'n lompe SUV. Economisch, tja dat ligt voor iedereen anders want ikzelf heb bv serieus wat zonnepanelen liggen en nog een terug draaiende teller. Koop maar eens een goed uitgeruste benzine SUV van een premium merk, hoe snel zit je niet aan 50k. Ik ben wel overtuigd van het elektrisch rijden en voorlopig is Tesla nog altijd de voortrekker. Daarom terug voor een Tesla gekozen maar ik vind het verschrikkelijke lelijke auto's en hoop dat ze snel ingehaald worden. Maar voorlopig dus gekozen met het verstand ipv het hartErgens iemand die al de RWD getest heeft die nu te bestellen valt? Misschien één of andere reviewer/blogger?
Verder blijft er een waas of het nu een wagen is uit Berlijn of China. Want indien China dan kan je uiteraard andere testen nalezen.
Ik wil niet weer off-topic gaan maar we moeten wel realistisch zijn, ook de RWD kost nog steeds een smak geld +50K.
Aan huidige elekriciteitsprijs (geen idee wat het wordt in de winter!) is 100km rijden nu al duurder dan benzine ...
Sommigen onder ons kopen een Tesla omdat het een Tesla is, anderen omdat ze de voordelen zien van een EV maar weer eerlijk de grote meerderheid omwille van econoomische redenen en deze vallen steeds meer en meer weg op deze manier.
Hogere aankoopprijs, installatiekost laadpaal, duurder voor de 100 km te rijden (vndaag)....
Maar beter voor milieu, leuker om mee te rijden (tenzij zoals je zelf zegt een exclusieve wagen!) en weinig of geen onderhoud...
Als het dan toch is om een EV te kopen en niet na te denken over het economische dan denk ik enkel aan jezelf plezier te doen en is de P (en zelf de LR) een betere keuze dan de RWD... niet?
En ondertussen ben ik weer on-topic