Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Wat is - met alle respect - nut hiervan als klant?
Wachttijd is vandaag ongeveer 3 maanden voor een ongebruikte. Hier koop je voor nagenoeg dezelfde prijs een gebruikte?
Waar is de tijd dat een auto uit de garage ingeschreven werd ZONDER te rijden om tot 20% korting te kunnen geven, zonde dat het er niet meer is....
Ergste is dat de consument niet wil wachten of bereid is meer te betalen om onmiddellijk een wagen te hebben...
Ik doe er niet aan mee en wacht liever maar goed, ieder zijn mening.
Volgens mij zijn dit ongebruikte, en zijn dit bestelde die geannuleerd zijn.
Km stand is minder dan 50. Nieuwe worden geleverd let +/- 30 km (volgens mijn factuur).
 
  • Like
Reactions: Voodoo077
Wat is - met alle respect - nut hiervan als klant?
Vraag en aanbod. Wees al tevreden dat ze niet meer vragen.
Direct beschikbaar heeft wel degelijk waarde. Je zal maar (ik wens het niemand) met een total loss of gestolen wagen geconfronteeerd worden. Dan is 3 maand lang.
Soms zijn er speculanten die direct beschikbare wagens duurder doorverkopen dan nieuw bestelde.
 
Volgens mij zijn dit ongebruikte, en zijn dit bestelde die geannuleerd zijn.
Km stand is minder dan 50. Nieuwe worden geleverd let +/- 30 km (volgens mijn factuur).
Klopt. Heb gebruik gemaakt van dit aanbod en mijn gereserveerde MYLR wit/zwart 20” (EDD was nov ‘22) gewisseld voor een MYLR zwart/zwart 20” op voorraad. Volgende week is de levering :)
 
Zijn er hier mensen die de Tesla Model Y met persoonlijke plaat van Tesla Latem hebben testgereden?
Toen ik die testte was er iets dat serieus kraakte, maar ik weet niet waar het vandaan kwam.
Omdat het een testrit was met beperkte tijd heb ik mij er niet in verdiept.
Maar ik zou graag weten of nog anderen dat ook ervaren hebben. Want mogelijks was het gewoon iets dat niet goed lag in de koffer oid, waardoor er een storend geluid ontstond.
 
Zijn er hier mensen die de Tesla Model Y met persoonlijke plaat van Tesla Latem hebben testgereden?
Toen ik die testte was er iets dat serieus kraakte, maar ik weet niet waar het vandaan kwam.
Omdat het een testrit was met beperkte tijd heb ik mij er niet in verdiept.
Maar ik zou graag weten of nog anderen dat ook ervaren hebben. Want mogelijks was het gewoon iets dat niet goed lag in de koffer oid, waardoor er een storend geluid ontstond
Nee in Gent geen stress gehad maar was meer dan een jaar geleden een LR.
Daarentegen een P getest paar weken geleden in Zaventem en ik had ook een enorm storen geluid vanuit de koffer/achteraan in de wagen. Hun die opmerking gemaakt en ik was al de tweede die dat gemeld had maar te "druk" om te controleren... sic
Had ik ook al vermeld toen een paar weken geleden op forum.
Bij mij kraakt als ik optrek de bestuurdersstoel. Echt een verschrikkelijk geluid die 3 sec. Duurt. Aangegeven bij Tesla en ook een monteur langsgeweest. Doen ze niks mee. Echt balen. Tesla model y nu 10 maanden in bezit en 19k verder.
Zonde zoiets en vooral dat ze er niets aan willen doen. De laatste keer dat ik een auto had met een krak was een firmawagen meer dan 25 jaar geleden. Ook paar keer binnengebacht en bij dat merk vonden ze het niet de moeite er iets aan te doen. Zeer vervelend en gelukkig niet meer voor gehad sinds dan.
Hopelijk komt het toch nog in orde voor jou tesla013.

Al die negatieve zaken doen me nog steeds twijfelen...
Mocht het enkel hier een paar gevallen zijn op het forum maar ook op andere fora en op Facebook zie je steeds diezelfde zaken voorbijkomen over kraken in auto. Stoelen, stuur, achter in de auto, draagarmen, ...
In States kan ik het helaas nog begrijpen maar blijkbaar ook hier in Europa met de Chinese LR en de Duitse P. Tenzij het bij die P steeds de hoedenplank is zoals ik al gelezen heb?
Stof om over na te denken vooraleer te bestellen ...
 
  • Like
Reactions: telsa013
Bij mij kraakt als ik optrek de bestuurdersstoel. Echt een verschrikkelijk geluid die 3 sec. Duurt. Aangegeven bij Tesla en ook een monteur langsgeweest. Doen ze niks mee. Echt balen. Tesla model y nu 10 maanden in bezit en 19k verder.
Zeker een service request inleggen hiervoor. Tesla moet weten wat er fout (kan) gaan.
Bij mij was er na levering een geklop.aan passagierskant vooraan. Direct 180 graden gedraaid. Het bleek de gordel te zijn die gedraaid hing en tegen de zetel klopte. Gebeurt nu nog wel eens, maar is dus vlot al rijdend te verhelpen.
 
Bij mij kraakt als ik optrek de bestuurdersstoel. Echt een verschrikkelijk geluid die 3 sec. Duurt. Aangegeven bij Tesla en ook een monteur langsgeweest. Doen ze niks mee. Echt balen. Tesla model y nu 10 maanden in bezit en 19k verder.
Er is hier op het forum een topic over. Check even of dit je probleem is ...

 
Vorige week, toen ik naar het buitenland moest, had ik mijn Model Y P aan de lader staan tot 100%. Daarbij was me al een zoemend geluid opgevallen toen ik wou vertrekken.

Vandaag bij terugkomst thuis moest ik weer laden, en hoorde ik het volgende geluid (duurde enkele minuten en stopte toen).


Dit lijkt me niet ok toch? Nu was mijn Model S ook een herriebak, maar dit is wel heel extreem.

Is dat de voorverwarming van de batterij (ik had 200 km gereden net, dus lijkt me stug)?
 
Vorige week, toen ik naar het buitenland moest, had ik mijn Model Y P aan de lader staan tot 100%. Daarbij was me al een zoemend geluid opgevallen toen ik wou vertrekken.

Vandaag bij terugkomst thuis moest ik weer laden, en hoorde ik het volgende geluid (duurde enkele minuten en stopte toen).


Dit lijkt me niet ok toch? Nu was mijn Model S ook een herriebak, maar dit is wel heel extreem.

Is dat de voorverwarming van de batterij (ik had 200 km gereden net, dus lijkt me stug)?
Ik heb dan weliswaar een LR, maar als hij dit gaat doen zou ik heel snel bij een SeC staan!
 
  • Like
Reactions: Krisja
Gisteren mijn YP opgehaald en klopt het dat er geen USB stick meegeleverd wordt voor Sentry Mode? Of ik kan hem niet vinden, dat kan ook :)

Als ik op de shop kijk om er een te bestellen staat dit erbij: Opmerking: Bij alle nieuwe voertuigen wordt een USB-stick van 128 GB meegeleverd.
Wie weet hoe het zit of waar die verstopt zit :)
 
Gisteren mijn YP opgehaald en klopt het dat er geen USB stick meegeleverd wordt voor Sentry Mode? Of ik kan hem niet vinden, dat kan ook :)

Als ik op de shop kijk om er een te bestellen staat dit erbij: Opmerking: Bij alle nieuwe voertuigen wordt een USB-stick van 128 GB meegeleverd.
Wie weet hoe het zit of waar die verstopt zit :)
in het handschoenkastje zou er een USB aansluiting moeten zitten.
 
  • Helpful
Reactions: DM231191