Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het zit in zijn kopje. V
Volgens dat hij gezien heeft op You Tube hebben die betere /mooiere zetels en betere vering...
De vering zou begin dit jaar overal verbeterd zijn, al zag ik nergens een bevestiging hiervan.
Ik zag ooit foto’s van betere achterzetels (langer zitvlak richting knieën aan de buitenplaatsen, niet in het midden), maar kort daarna ook een bericht dat dit een hoax was.
 
Gisteren had ik een Tesla ranger bij me op bezoek, en hij had geen model S service auto meer, maar een Y RWD, maar dan wel een uit Berlijn, met de Byd blade batterijen. Die zijn toch nog niet te bestellen? Of wel? Hij was er zelf zeer te spreken over..
Vorige week ook een mobiele serviceafspraak, ook Y RWD. Hij vertelde dat het om Berlijn variant ging MET structural battery pack en nieuwe suspension... Structural battery pack uit Berlijn leek me alleen niet echt mogelijk? Dacht dat dit voor nu alleen in Texas werd gedaan.
 
Een neef van mij gaat volgende week een testrit maken met een MY.
Hij wil een MY LR, maar wil er zeker van zijn die die uit Duitsland komt. Kan je dit ergens meegeven in de bestelling?
Als hij een voorraadmodel in juiste spec vindt, kun je ook daarop doorklikken. In de URL staat de VIN, eerste 3 tekens geven dan volgens mij aan waar de auto vandaan komt.
Vb: https://www.tesla.com/nl_NL/my/order/XP7Y234_206e41f5f9999c05d805c9fdd7fc9301?titleStatus=new&redirect=no#overview
XP7=Giga Berlin
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: Xfrank and one-ten
Nee tegenwoordig ook met de blade batterijen, en omdat ze goedkoper zijn dan de eigen 4680, en de productie al volledig op schaal is zou het zo maar kunnen zijn dat Tesla ze vooral met de BYD's gaat maken
Ze zijn ook nog eens heel veilig en onbrandbaar
TIL. Het zou dan best eens de zelfde tesla medewerker geweest kunnen zijn ;) mijne was er ook erg over te spreken. Maarja... wij van wc-eend....
 
  • Like
Reactions: one-ten
Nee tegenwoordig ook met de blade batterijen, en omdat ze goedkoper zijn dan de eigen 4680, en de productie al volledig op schaal is zou het zo maar kunnen zijn dat Tesla ze vooral met de BYD's gaat maken
Ze zijn ook nog eens heel veilig en onbrandbaar


De 4680 wordt door Tesla alleen als high nickel cel (NMC) gemaakt en niet als LFP.

LFP is per definitie goedkoper dan NMC.
 
Vorige week ook een mobiele serviceafspraak, ook Y RWD. Hij vertelde dat het om Berlijn variant ging MET structural battery pack en nieuwe suspension... Structural battery pack uit Berlijn leek me alleen niet echt mogelijk? Dacht dat dit voor nu alleen in Texas werd gedaan.

Ja dit klopt. Er zijn 19(?) RWD's geregistreerd in NL die in Berlijn gemaakt zijn, ze hebben ook een ander typegoedkeuringsnummer dan de Chinese Y LFP. Deze worden als testauto's gebruikt door de rangers.
 
Het zit in zijn kopje. V
Volgens dat hij gezien heeft op You Tube hebben die betere /mooiere zetels en betere vering...
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb een LR uit Berlijn en de stoelen vind ik beter zitten dan de Shanghai stoelen. De zijkanten zijn stugger en je zit meer in de stoel De vering van de LR en RWD vind ik wel overeenkomen, de performance is duidelijk strakker afgeveerd.
 
  • Informative
Reactions: Xfrank