Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
10.000 credits indien iemand je referral gebruikt bij ophaling voor einde Q, dat is stevig! Vermoed dat dit gaat om een nieuwe bestelling en geen bestaande waar nog een referral aan toegevoegd wordt?
Ik probeerde al mijn MS referral aan mijn nieuwe MY te koppelen voor die 10.000 credits extra. Daar trapt het systeem niet in 😬.
Ik had al besteld uit de voorraad, en krijg toch deze 5000 credits nog.
 
  • Informative
Reactions: TheBlackMYP
Een neef van mij gaat volgende week een testrit maken met een MY.
Hij wil een MY LR, maar wil er zeker van zijn die die uit Duitsland komt. Kan je dit ergens meegeven in de bestelling?
Deze week had ik mijn neef op de hoogte gebracht dat, wanneer hij er snel bij is, koopjes kan doen! 10% korting, onmiddellijk leverbaar en 5k SuC km (en 10k km voor mij;)) er bovenop wegens einde kwartaal rush. Ik kon hem niet overtuigen en wou ook niet te erg pushen. Zijn reactie als "niet tesla kenner" was: dan zal dat maandag bij ons testrit ook wel nog zo zijn. Ik zei nog al lachend, maandag gaat het helemaal niets zijn.

Deze morgen stuurde mij een berichtje dat hij een mailtje gekregen had van Tesla en dat ze tot zijn verbazing de testrit voor maandag jammer genoeg moesten annuleren omdat er geen auto's ter beschikking waren.
Ik zei dat ze gewoon alles verkocht hebben. Hij heeft een nieuwe afspraak gemaakt, en kan nu pas op 2 mei een testrit maken. 🤷‍♂️
 
Haha, nu hebben ze het nog steeds niet door dat je bij Tesla geen conclusies mag trekken uit de cijfers van de laatste maand van een kwartaal. Dit keer zijn die conclusies wel in het voordeel van Tesla. Is er een kentering?


Als je kijkt naar de vier Europese landen die dagelijks rapporteren heeft Tesla nu een EV marktaandeel van bijna 24%, en is ook groter dan heel de VAG groep.


26C454AD-30DD-450E-8629-D760FAAE5303.jpeg


We kunnen in ieder geval wel concluderen dat de prijsverlagingen werken 😁
 
Als je kijkt naar de vier Europese landen die dagelijks rapporteren heeft Tesla nu een EV marktaandeel van bijna 24%, en is ook groter dan heel de VAG groep.


View attachment 924114

We kunnen in ieder geval wel concluderen dat de prijsverlagingen werken 😁
Ik wil de cijfers niet minimaliseren. Topprestatie, wie had dat ooit voorspeld.
Ik wou vooral wijzen op de manier hoe de pers reageert. Altijd vooral negatieve berichten over Tesla. Hier duidelijk positief, misschien onwetend te positief door de manier waarop Tesla in zijn verdeling van de uitleveringen binnen een kwartaal waardoor je de laatste maand van een kwartaal een vertekend beeld kan krijgen.
Vroeger werd er na de eerste maand van een kwartaal wel eens gemeld dat het slecht ging met Tesla omdat er in Europa ineens geen verkopen waren.
Die uitersten zijn sedert GF Berlijn nu wel enigszins verminderd.
 
Stuurgedrag was na uitlijnen nog steeds niet ok. Valt met name op als je boven de 100kmh rijdt en bij 150 kmh+ (wintersport) staat die gewoon zowat vast. Stuur centreert niet in de bocht (wil niet terug naar 0 postitie).

Vandaag bij SEC Utrecht geweest. Ze hebben nogmaals de uitlijning gecontroleerd (loste het niet op), druksensor gereset (loste het ook niet op). Nieuwe afspraak. Ze hadden dit nog niet gehad, dus ze gaan onderzoeken waar het vandaan komt (ze denken stuurhuis, dus die is al besteld).
 
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik
Dit weekend voor de eerste keer echt eens gebruik gemaakt van de volledige bagagecapaciteit van de MY. Wat past er veel in die auto zeg, fantastisch. Nu kwam ik wel een vervelend issue tegen, ik reed met ingeklapte achterbank en er lag best wel wat gewicht op. Hierdoor gingen de sensoren piepen wat nogal irritant was gezien ik best een afstand moest afleggen. In de VS weet ik dat je deze melding kan uitzetten, maar is er hier in de EU ook een oplossing voor?
 
Dit weekend voor de eerste keer echt eens gebruik gemaakt van de volledige bagagecapaciteit van de MY. Wat past er veel in die auto zeg, fantastisch. Nu kwam ik wel een vervelend issue tegen, ik reed met ingeklapte achterbank en er lag best wel wat gewicht op. Hierdoor gingen de sensoren piepen wat nogal irritant was gezien ik best een afstand moest afleggen. In de VS weet ik dat je deze melding kan uitzetten, maar is er hier in de EU ook een oplossing voor?
Goede vraag! Je zou verwachten dat de auto slim genoeg is om te weten dat de achterbank is neergeklapt. Ben benieuwd! Even Googlen?
 
Goede vraag! Je zou verwachten dat de auto slim genoeg is om te weten dat de achterbank is neergeklapt. Ben benieuwd! Even Googlen?
Na even Googlen kwam ik dus uit bij de info dat je deze melding in de VS kan uitzetten, maar meer kon ik dus niet terugvinden helaas... Normaal zou je denken dat als je de banken neerklapt mbv de knoppen in de koffer dat je auto dan wel zou moeten 'weten' dat ze neergeklapt liggen en dat er dan geen melding meer gedaan moet worden...
 
Na even Googlen kwam ik dus uit bij de info dat je deze melding in de VS kan uitzetten, maar meer kon ik dus niet terugvinden helaas... Normaal zou je denken dat als je de banken neerklapt mbv de knoppen in de koffer dat je auto dan wel zou moeten 'weten' dat ze neergeklapt liggen en dat er dan geen melding meer gedaan moet worden...
"It is an annoyance, but you can disable the chime/image it by pressing the car seat button when it comes up."
 
  • Like
Reactions: TheBlackMYP
Dit weekend voor de eerste keer echt eens gebruik gemaakt van de volledige bagagecapaciteit van de MY. Wat past er veel in die auto zeg, fantastisch. Nu kwam ik wel een vervelend issue tegen, ik reed met ingeklapte achterbank en er lag best wel wat gewicht op. Hierdoor gingen de sensoren piepen wat nogal irritant was gezien ik best een afstand moest afleggen. In de VS weet ik dat je deze melding kan uitzetten, maar is er hier in de EU ook een oplossing voor?
Ik dacht dat de piep uitgeschakeld werd bij het neerklappen van de zetels. Al vaak met neergeklapte zetels gereden, maar misschien niet met zwaar gewicht er op. Hiewel die sensoren gevoelig zijn.
misschien is de detectie van neergeklapte zetels kapot.
Wat zeker helpt is om de veiligheidsgordels in te klikken voor de achterste zitplaatsen.
 
  • Like
Reactions: TheBlackMYP
Met pijn in het hart net deze mail verstuurd naar Tesla Hasselt. Performance in Cherry red / wit sinds aug.22 in bestelling, gisteren testrit gedaan met heel het gezin (5) om zeker te weten wat te doen. Wat een fijne wagen. Op sommige vlakken beter dan de Model S (lichter stuur, camera dode hoek actief bij activeren pinker, mini stuur) maar op veel andere dan weer minder. Dus we houden de Model S de komende jaren.

Beste Yannick,

De wagen was zeer indrukwekkend wat veercomfort betreft. We waren er op het laatst van de rit overtuigd dat het een LR moest zijn op 19".
(Bij het instappen totaal geen aandacht aan geschonken). Ook heel fijn om mee te rijden, zalig dat klein stuurtje.
Echter wil ik mijn bestelling toch annuleren. Met heel wat pijn in hart.

En wel om de volgende redenen:
- Middelste zitplaats achter is te hard voor de rug en de hoofdsteun trilt eens uitgeschoven. Dat trillen horen alleen de passagiers op de achterbank.
Vooraan heb je daar geen last van maar mijn dochter van 12, die in het midden zat, vond het heel storend.

- Geen parking sensors. Achter geen probleem met camera maar vooraan ziet hij veel niet. Vermits ik in mijn garage altijd vooraan inparkeer met allerlei verschillende obstakels is dat niet ideaal.

- Mijn Model S 100D van 2019 is te goed om weg te doen, ik had die verleden jaar gekocht met 13000km, tussen de soep en de patatten eigenlijk, in afwachting van de Y.
Want bij bestelling zou hij al in oktober geleverd worden, zie bijlage, en toen dat een tijdje later opschoof naar voorjaar 2023 was ik zo ongeduldig geworden dat ik die S gekocht heb.

Wilde absoluut Tesla rijden. Maar die S blijkt voor mijn 3 kinderen zoveel beter qua zitcomfort dat ik eigenlijk die moet houden.

Ik zou graag mijn voorschot terug krijgen wegens niet conform bestelling (geen Sensors en andere kleur) maar wil Tesla dat niet doen dan is dat maar zo.
Ik ga verder genieten van mijn prachtige Model S en over een paar jaar koop ik me zeker weer eentje.

Met vriendelijke groet,
Denis


Van: "Tesla" <[email protected]>
Verzonden:
Dinsdag 4 april 2023 12:44:15
Onderwerp: Tesla - Bezoek showroom
Dag Denis

Bedankt voor uw bezoek aan onze showroom en voor de interesse in de Tesla model Y.
Het was een zeer aangename kennismaking en fijn om te zien dat je zo onder de indruk was van de model Y.

Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Wij helpen u met veel plezier verder.
Met vriendelijke groeten / Cordialement / Kind regards
Yannick Coekaerts
Tesla Advisor
Herkenrodesingel 77/1, 3500 Hasselt
E: [email protected] T. +32 (0) 11 49 42 48